Harde schijf op zijn eind

Harde schijf op zijn eind 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Is het zo als de harde schijf van mijn Windows vervangen wordt mijn andere schijf ook blanco wordt??
    Anders kan ik daar natuurlijk ook wat op gaan zetten

    Ik heb gelukkig ook 2 externe harde schijven.


    Zijn het echt 2 fysieke harde schijven? Of is het 1 fysieke harde schijf die door windows in 2 is gedeeld. Als het 1 fysieke harde schijf is, moet je beide backuppen. Zijn het er 2, dan hoef je enkel de windows te backuppen. (alhoewel een backup van je data schijf nooit weg is).
    Ik heb kort geleden voor de sterrenwacht 2 Samsung SSD schijven gekocht (500GB voor 90euro per stuk). Het voordeel van die samsung SSD's is dat je gratis de mogelijkheid krijgt om je oude c: schijf te klonen (een 1 op 1 kopie wordt gemaakt en op de nieuwe SSD gezet). Nadat het klonen is gebeurd kun je de pc uitzetten, de harde schijven omruilen (dus de oude eruit en nieuwe erin) en je start op alsof er niets veranderd is, enkel je start veel sneller op (mits de oude nog een echte normale harde schijf was en geen SSD). Ik kan dat dus zeker aanraden.
    Let wel op dat als je oude harde schijf beide schijven bevat (dus je c: en d: schijf) dat alleen je c-deel wordt gekloond. De d: schijf wordt niets mee gedaan. Daar moet je zelf dan nog wat voor verzinnen. Persoonlijk vind ik je SSD dan delen in 2 schijven niet handig. Beter is dan om een andere harde schijf er in te zetten als data schijf en je SSD alleen gebruiken voor windows en enkel de programma's die je veel gebruikt.

    Samengevat:
    - controleer of je echt 2 fysieke harde schijven in je pc hebt zitten
    - koop een nieuwe SSD en kloon je oude c: schijf
    - verwissel je oude schijf voor de nieuwe
    - en klaar is Klara eeehhhh nee leeuwin70
Terug naar de lijst