Wat zit er aan mijn hortensia's

Wat zit er aan mijn hortensia's 

Onderwerp van Dianaa

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    Google eens op wolluis?
  2. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    Great minds think alike Smile
  3. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    Geen ervaring mee (gelukkig), maar volgens google zijn er wel verschillende tips en middeltjes: >>LINK<<
  4. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    Sterkte met de bestrijding ervan! Ik moet er niet aan denken, die ellendeling in mijn struiken. Heb zelf een paar Japanse esdoorns en daar pal naast staat een bijzondere hortensia (wit met een roze randje).

    Ik heb ooit dopluis in mijn jostabes gehad. Volgens google moest ik allerlei kunsten doen met afsoppen en onderdompelen (hoe dan? Struik van meer dan 2 meter hoog!). Heb daarom maar rigoreus de besmette takken weggesnoeid. Jostabessen groeien gelukkig snel. Ik weet niet of ik dat met een hortensia zou durven, i.v.m. bloeien op oud hout Smile
  5. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Daar zou ik zo verdrietig van worden 😭😭😭😭



    Ik ook SmileSmileSmileSmile
  6. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Ja in stukjes gehakseld, verder kan ik me niet iets voorstellen bij bewerken als er compost van gemaakt wordt. Bij de gratis zakken compost die ik kan halen in onze gemeente, vind ik wel eens stukjes plastic.



    Lekker dan. Ik gooide vroeger de babyluiers in de gft-bak Smile Dat mocht! En later de kattenbak. Mocht ook. En daarom gooi ik de per ongeluk in de tuin gedropte drollen van de hond ook in de GFT-bak. In een bio-afbreekbaar zakje. Hoewel ik nog niet zolang geleden van een meneer van de gemeente tijdens een voorlichting n.a.v. het introduceren van restavalcontainers heb geleerd dat je plastic zakjes in de GFT-bak mag doen. We hebben gevraagd of hij zich niet vergiste, maar nee, hij wist het zeker.

    Sorry, beste mensen Smile

    Oh ja, de takken van de besmette jostabes gingen ook in de GFT-bak...Smile
  7. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Bij ons mag er alleen biologisch afbreekbaar plastic in de gft bak. Kattengrit van beton korrels absoluut niet. Van geperst hout wel.

    Luiers heb ik werkelijk nog nooit van gehoord dat dat er in mag. Hebben we hier aparte container voor bij kdv.

    Nou weet ik dat er gemeentes zijn waar de gft gewoon bij de rest afval verwerkt wordt. Bij ons (ACV) niet en wordt het echt tot compost verwerkt.



    Is alweer zo'n 20 jaar geleden van die luiers. Kan misschien best veranderd zijn inmiddels. En kattenbakgrit inderdaad alleen als het van bepaald materiaal is.

    Geen idee wat ze hier met de gft doenSmile Is me toen waarschijnlijk wel verteld, maar ik ben het kwijt. Wat wel is blijven hangen is, dat je plastic zakjes mag gebruiken en dat we dat allemaal heel raar vonden, maar dat het toch echt waar was.

  8. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Nou, dat zal dan inmiddels wel veranderd zijn. Ff de pagina's checken van jouw gemeente.



    Net inderdaad maar even gedaan. Die man had gelijk! Doorzicht plastic zakje en ook luiers mogen hier!

    >>LINK<<

  9. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Wel de zakken met kiemplant logo... Of bio afbreekbaar. Bizar hoor, die luiers.


    Nee, doorzichtig plastic zakje mag ook, zie de tekstballon rechts onderaan.

    Maar voor mijn geweten gebruik ik liever biozakjes.
  10. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ik zie tot mijn grote verbazing dat kattenpoep niet in de gft bak mag....! Moet bij rest. Dat wist ik niet.



    Ik zie dat koffiepads wel mogen bij jou. Het staat niet in de lijst, maar hier werd verteld dat dat niet mocht, omdat het materiaal van de pads niet afbreekbaar zou zijn. Gewone papieren filters met koffieprut weer wel.

  11. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Op advies van mijn moeder heb ik een mengsel gemaakt van water, spiritus en zachte zeep.
    Ik mag ze nog niet afknippen, kan altijd nog

    Heb alle 8 boerenhortensia's bespoten. 5 zijn besmet. Heb nog een paar sneeuwbollen en annabellen die niet besmet zijn (lijken)



    Ik duim!
Terug naar de lijst