Lengte zoon

Lengte zoon 

Onderwerp van An-drea

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. An-drea
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van An-drea
    Beste mensen, wie heeft ervaring met groeicurves voor jongens en/of lange kinderen?
    Mijn zoon is pas 13, en inmiddels 187 cm (nagenoeg de lengte van van zijn vader) met schoenmaat 45.
    Wanneer gaat dit eigenlijk stoppen?
  2. An-drea
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van An-drea

    Bij zijn geboorte was het maar een mager manneke van amper 44 cm. Eenmaal op de basisschool zat hij al snel op de P90 - P95 van de standaard curves. De schoolarts heeft het nooit gehad over groeiremmers en ik heb er nooit aan gedacht. Ik maak me weinig zorgen, maar in het afgelopen anderhalfjaar is er in ene keer >15 cm bijgekomen. Het gaat nu wel erg hard. En mager is 'ie nog steeds ondanks veel carbs. Hij groeit de verkeerde kant op, haha. Met twee meter en schoenmaat >46 wordt het leven een stuk laten we zeggen 'onhandiger' en een stuk duurder. Er wordt vrijwel niets 'standaard' gemaakt op die maten. Enfin, we zullen wel zien. Hij is niet de enige zo te lezen.
  3. An-drea
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van An-drea

    Dat van die X-foto wist ik niet. Op de straling na (maar goed, ga een week op wintersport en dan heb je die ook te pakken) is het een onderzoek met een lage impact dus misschien wel het overwegen waard.
  4. An-drea
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van An-drea

    Volgens mij ben ik blij dat groei-remmers nooit in onze gedachten zijn voorgekomen. TNO berekening: 199 cm.
    Plaatje
  5. An-drea
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van An-drea

    Ik ben 174. Dus het blijft in mijn geval steken op 25 cm langer. Zijn vader is 189, alhoewel die beweert al gekrompen te zijn. Als dat zo is zou ik inmiddels ook al kleiner moeten zijn. We zijn even oud. Maar volgens mij moet dat niet worden meegerekend, uitgangspunt blijft de langste metingen ooit gedaan.
  6. An-drea
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van An-drea

  7. An-drea
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van An-drea

    Voorlopig laten we alles zo.... ik ga er van uit dat 2 meter wel de max wordt. Ik was vroeger in de 5e/6e klas basisschool ook de langste. Sowieso van alle meisjes en ook van veel jongens. Verschrikkelijk vond ik dat, ik viel al op door mijn veelal gekregen danwel aangepaste kleding (er was weinig geld om te shoppen) en dan stak ik er ook nog eens als een toren bovenuit. En altijd achteraan moeten staan. Altijd de laatste in de rij. Van klein naar groot. Wat een tijd. Nee niet leuk. Ik wilde zijn zoals 'iedereen'. Maar enniewee, dat is weer wat anders, en uiteindelijk is het gebleven bij 174. Misschien 175, maar een hele nette lengte. Blij mee.
Terug naar de lijst