Dubbele schakelaar plaatsen 

Onderwerp van Moi76

Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Bloemangie


    Het moet toch aangesloten worden en ik doe veel, maar dit durf ik zelf niet met elektriciteit etc. Vandaar werkspot☺️

    Maar op welke iets of wat moet ik dan letten bij de droger? Heb al wel begrepen dat al de apparaten niet meer dan 3650.... (iets) gebruiken ik eventueel ook een dubbel stopcontact kan laten plaatsen en het op 1 groep kan en tegelijkertijd kan draaien.


    Dit is wat Koen bedoelt. Hoef je niks voor te knutselen.

    >>LINK<<
    Plaatje
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Bloemangie


    Oh joh dit ken ik helemaal niet. Nu zit mijn wasmachine al aan een wandschakelaar..... dus zal er op mijn wasmachine weer een stekker moeten etc....

    Maar die stekker heb je ook nodig bij je oorspronkelijke plan. Of je gaat met dubbele trek schakelaar werken. >>LINK<<

    In ons huis zitten droger en wasmachine op twee groepen. Ze kunnen daardoor tegelijk aan.


    Een stekker aan een snoer maken is niet zo ingewikkeld.
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Qua prijzen heb ik echt geen idee, sorry.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Let wel op dat het verlengsnoer zwaar belast mag worden en de stekker in een geaard stopcontact komt.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Dirk

    Hallo dat is dus niet toegestaan en kan bijv bij brand verzekeringsproblemen opleveren . 2 apparaten van deze vermogens moeten volgens de NEN (wet) ieder een eigen groep hebben . Daarnaast mag je in de badkamer maar zo geen stopcontact of verlengsnoer gebruiken ivm natte zones . Verder moeten deze apparaten altijd achter aardlekschakelaars zitten en de aarde moet in de potentiaal vereffening van de badkamer doorgekoppeld zijn . Ook de verdeler waar ik een plaatje van zag voorbijkomen is in de badkamer niet toegestaan .


    Je moet het zelf weten maar je zou niet de eerste zijn die door fraai geknutsel in de badkamer een al of niet dodelijke schok krijgt .

    Dan is zo'n duo trekschakelaar het beste toch?
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Er zijn zones in de badkamer. Elke zone heeft z'n eigen voorwaarde tav elektra.

  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Dirk

    Ja als het 2 groepen zijn dan is dat oké

    Dat hoeft niet, want je kunt met zo'n schakelaar maar één apparaat tegelijk gebruiken....
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Raymond


    Wellicht dat je herzelfde bedoeld......
    Maar de wasmachine en droger zitten via deze schakelaar op dezefde 16A groep.
    Combischakelaar was/droog contactdoos energieverdeler,
    Aansluitvermogen: 16A,
    Stroom schakelen tussen droger [B]of
    wasmachine.

    >>LINK<< [/B]

    Oh ja als je het zo bedoelt dan zeggen we hetzelfde Dirk.
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Die dubbele trekschakelaar is de veiligste optie. Op deze manier geen overbelasting van je stroom groep, want je kunt maar één machine per keer aan zetten. Dit is wel iets wat iemand met kennis van zaken moet plaatsen.
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Raymond



    Wat is dat nou? Installatiedraad in zo'n plakgootje? Is dat de aanvoer naar de schakelaar? Smile
    En vervolgens installatiedraad zo doorvoeren door het gat? Dit kan echt niet hoor.
    En dan het idee om de IP?? behuizing van de schakalaar het ook nog dicht te kitten.....

    Maar ach... het werkt...Smile

    Ja ik heb een tip.

    Als het op de juiste manier en met de juiste NEN kennis aangelegd zou worden zou het er anders, en een stuk [B]veiliger
    uit zien.
    Laat dit dus doen door iemand die deze kennis echt heeft. Of doe het zelf als je de kennis echt hebt.

    Sorry als ik een beetje bot overkom. Maar ik vindt klooien met electra echt niet leuk en zeker niet in een badkamer.


    [/B]

    Ik ben het helemaal met je eens.
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Bloemangie


    Was helemaal klaar met de mediamarkt, 3 dgn wachten, slechte service..... vanmiddag opgehaald. Dit keer waren ze wel op tijd gelukkig. Ander transportbedrijf en na mijn verhaal gaven ze aan dat ik niet de enige ben en ze mij groot gelijk gaven.

    Morgen komt alles in 1x en dan ben ik er voor heel veel jaren vanaf!!

    Maar dan een ander euvel, zat op de bank vanmiddag en in ene een klap naast me. Schrok mij echt kapot! Stopcontact zwart waar de oplader van mijn telefoon in zat..... oplader weggedaan. Stop was eruit geknald. Weer omgezet en alles doet het weer keurig. Kan ik het stopcontact gewoon weer gebruiken? Smile

    Nou ik zou dat contact niet meer gebruiken.
Terug naar de lijst