Gratis ontwikkeladvies voor 45-plussers

Gratis ontwikkeladvies voor 45-plussers 

Onderwerp van miranda1966

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef miranda1966
    Vanuit de overheid heeft iedere werkende 45-plusser recht op een gratis ontwikkeladvies. Een kort gesprek met een loopbaanadviseur. Wie heeft dit gedaan en wat heeft het je gebracht?

    >>LINK<<


    Het is meer dan een kort gesprek, het zijn meerdere gesprekken en vragenlijsten invullen en.bespreken.
    Ik ben er net mee begonnen op advies van HRM, wanneer het afgerond is heb ik een gesprek met HRM over wat kan binnen deze organisatie
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Hierbij meer informatie over loopbaanadvies.



    Gratis loopbaanadvies voor wanneer je 45 jaar of ouder bent.
    Werk hebben dat bij je past en waar je het naar je zin hebt is belangrijk. Door jezelf te ontwikkelen, zorg je ervoor dat je ook in de toekomst nog met plezier naar je werk gaat. Maar hoe blijf je jezelf ontwikkelen? En wie kan je daar eigenlijk bij helpen?
    Een loopbaanadviseur kan je helpen met jouw persoonlijke ontwikkeling. Door jouw kwaliteiten en behoeften te bespreken, maakt de loopbaanbaanadviseur een op maat gemaakt ontwikkeladvies. Daardoor krijg jij een beter beeld van wat nodig is om meer gebruik te maken van je talenten én voor een werkleven vol energie. Het Ontwikkeladvies is nu kosteloos beschikbaar voor alle werkende 45-plussers.
    Je kunt zelf bepalen van welke loopbaanadviseur jij een ontwikkeladvies krijgt. Een handige ingang zijn de beroepsregisters van de beroepsverenigingen van loopbaanadviseurs. Voorbeelden hiervan zijn:
    - >>LINK<<;
    - >>LINK<<;
    - het Register BKA;
    - NIP-register;
    - A&O psychologen;
    - NOBCO;
    - Oval.
    Voor advies van loopbaanadviseurs via de vakbonden:
    - FNV of
    - CNV.
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Gaat dat via FNV of via loopbaanbureau aangewezen door gemeente?


    Ik had contact met een iemand, maar omdat ik een participatiebaan heb, was ze bang dat ze haar centen niet zou krijgen.
    Ik vond dat raar dus heb CNV gebeld, die vonden dat ook raar. Waren toen diverse opties en voor mij was het makkelijkst om via James mijn advies te gaan doen. Dus nu doe ik het zo, James heeft banden met het CNV, voor mij als lid kortste klap, nadeel is wel dat ik veder weg moet zijn.
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Sissi


    Moet dat via de werkgever? Of kun je dit zelf doen . Want ik vind dit wel interessant omdat ik ook denk hoe zorg ik ervoor dat ik aantrekkelijk blijf voor mijn werkgever en eventueel een volgende werkgever.


    Nee dus, ik had een grappig minimisverstandje met HRM dus een gesprek gevraagd, toen kwam het aan de orde en kreeg ik deze tip.
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef miranda1966


    Denk dat ik kort TRAJECT bedoelde ;-) Weet dat het meerdere gesprekken zijn.


    Ja dat klinkt logischer.
    Ga je eraan beginnen?
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef miranda1966
    Ik heb woensdag telefonisch gesproken met coach die ik op het oog had. Er was meteen een klik. Ze is wandeltherapeut, dus al wandelend praten. Lijkt mij een ontzettend fijne manier. Kan aanstaande woensdag al terecht. Ben benieuwd!


    Dat is fijn
    Ik had hier in Assen ook een leuke match, maar zij.durft het niet aan.
    Nu naar Emmen
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Cynthia9
    Ik heb net afspraak gemaakt voor een eerste gesprek. Wat ik van ‘mijn’ coach begreep omvat het traject van de overheid een intake gesprek, 2 gesprekken van 1,5 uur en daarna nog een korte evaluatie. Is dit bij jullie ook zo?


    Ja zoiets idd, ik heb een eerste korte intake telefonisch gedaan. Daarna kreeg ik een vragenlijst en verzoek mij cv op te sturen. Daarna nog twee vragenlijsten via de mail.Vandaag eerste afspraak, lijsten doorgenomen en daarna kwaliteiten onder de loep genomen. Verder huiswerk mee gekregen en nog twee afspraken gepland

    Stukje wat jij schrijft zijn ze verplicht minimaal te doen. Exacte invulling, oefeningen en methode zal per coach verschillen denk ik. Ik krijg kwaliteiten onderzoek( meen dat de methode zo heet ff te lui om op te zoeken ;)). Daarbij ga je bij elke kwaliteit de valkuil, allergie en uitdaging opzoeken. Iig bevalt deze persoon en methode mij wel goed.
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef jellehl


    Nog steeds James?


    Ja klopt, wel verder weg helaas maar prima geregeld. Eerste afspraak duurde even vanwege vakantie, maar we zijn van start gegaan :)
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Athene45


    Ja, dit klopt. Ook ik kreeg vragen lijsten en interesse lijsten om in te vullen en ik ik moest een persoonlijk ontwikellingsplan schrijven die we in September gaan evalueren.
    Persoonlijk mis ik de verdieping wat ik wijt aan de geringe gesprekken. Natuurlik kan ik er voor kiezen het traject voor te zetten op eigen kosten maar vind dit best nog wel prijzig.


    Ik hoef geen pop te maken, dat komt pas na dit traject en dan met HRM. welke verdieping zoek je? Ik heb het idee dat ik wel verdieping heb. Ik heb geen interesselijst gekregen. Maar kijk eens naar je cv, wat inspireerde je, wat juist niets. Welk werk ofvwerkzaamheid vond je erg leuk of juist niet leuk etc etc
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    En een andere coach kiezen, is dat een optie?
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Vanuit je valkuilen of je allergieën kun je ook je talenten herleiden.

    Ik heb komende week mijn laatste afspraak en de week erna gesprek met HRM, nav de rapportage.
    Leuk dat jij anderen mocht vragen hoe ze jou zien.

    Nav de gesprekken zie ik nu ook andere opties van werk en heb me al voor iets aangemeld om mee te denken.
    Wat voor een effect heeft dit proces op jou Kaatje.
    Ik merk dat er enthousiast en blij van wordt.
    Overigens zouden wij in een team tegenovergesteld zijn, ik vind alles leuk en wil beginnen, nu kom op schouders eronder en we gaan ervoor...valkuil is veel te veel hooi op mijn vork nemen.
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Pi
    Ik heb dit toevallig vorige week ook aangevraagd. Moet nu vragenlijsten terugsturen en dan krijg ik weer meer te horen.


    Heb je de persoon ook al gesproken Pi?
Terug naar de lijst