Vraag over bloedonderzoek

Vraag over bloedonderzoek 

Onderwerp van Bastiana

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Bastiana zelf op 28 september 2019 om 21:06:46

Terug naar de lijst
  1. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    Creatinine mist idd.

    Is er reden om te denken dat er iets met de nieren is? Anders voegt t niet zoveel toe om te drammen.
  2. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    Wat is er uit de rest gekomen? Afwijkend of laagnormaal?
    25 sep '19 - 22:04:30 / 25 sep '19 - 22:15:44
  3. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Bastiana
    De creatinine is vanaf vorig jaar meerdere keren gemeten. Die is altijd vrij laag. En dalend.

    Dus haar nieren werken steeds beter? Hoog creatinine wijst op slechte nieren.
  4. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Bastiana
    Ja, begreep ik ook (door internet) Maar vanwaar de marge 65-95.....zou dat een gemiddelde zijn bij een willekeurig persoon?
    Waarde valt er ver buiten. Maar kan te maken hebben met lage gewicht en de lengte.

    Normaalwaardes zijn (meestal) de waardes die je vindt bij een groep gezonde personen, en er zijn verschillenden manieren om die vast te stellen (het is een wetenschap, waar mensen zoals ik een boterham mee verdienen).

    Als je dochter er ONDER zit, is er iets heel bijzonders aan de hand. Creatinine levels worden vooral bepaald door nierfunctie en hoge waardes wijzen op slechte nierfunctie. Lage waardes hebben niet een officiële verklaring maar als ik dit lees (>>LINK<<) wijst extreem laag creatinine op aanwezigheid van zeer weinig spiermassa.
  5. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Bastiana
    Dat is inderdaad waar we ook op zijn uitgekomen.
    Weinig spiermassa kan te maken hebben met dat ze zo tenger is, maar wellicht ook een verband met de fibromyalgie die ze heeft...?
    Het bloedonderzoek moet gedaan om dingen uit te sluiten voor de intake Vermoeidheidkliniek (ME/CVS/fibromyalgie).

    De uitslagen zijn verder normaal?
  6. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Bastiana


    Schildklierwaarden vertonen opvallend beeld...dochter denkt in die hoek. Ook omdat ze gerelateerde klachten heeft.

    Mag ik vragen op wat voor manier die schildklierwaarden opvallend zijn?
Terug naar de lijst