Printer, wie denkt mee?

Printer, wie denkt mee? 

Onderwerp van fleurie

BEHEERD DOOR:
rdolfijn

Dit onderwerp is gesloten.
door fleurie zelf op 28 oktober 2019 om 12:26:24

Terug naar de lijst
  1. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    Mijn Canon Pixma MG 5650 lijkt overleden, hij drukt af en toe "dubbel" af en dat schijnt aan problemen met de printkop te liggen. Nou is hij ook alweer aardig bejaard en hij heeft zijn geld méér dan opgebracht. Maar het is altijd een fijne printer geweest, deed wat hij moest doen, nette printjes, geen gedoe.

    Ik zoek nu een soortgelijke printer.

    Ik ben natuurlijk al aan het googlen geweest, maar kan helaas niet te lang en te vaak met een beeldscherm werken en ik zie door de bomen het bos niet meer. Wie wil er met me meedenken?

    All in one is prettig, maar aangezien ik tegenwoordig met de telefoon ook heel aardig kan scannen, geen absolute must. Het is een handige functie die ik veel heb gebruikt, maar als dat mij veel geld scheelt, laat ik die functie liever achterwege.

    Mijn eisen:
    - het is voor licht thuiswerk maar dat kan in de toekomst meer worden. Voornamelijk het printen van A4-documenten met illustraties/foto's vanaf de laptop. Geen toeters en bellen.
    - aparte kleurencartridges, dit is een absolute must! Ik vind het zo zonde om een cartridge weg te moeten gooien omdat de ene kleur op is, maar de rest nog niet!
    - moet absoluut compatible cartridges kunnen gebruiken, merkcartridges zijn helaas voor mij niet te betalen. Ik heb gehoord dat sommige merken daar wel eens lastig mee doen, met Canon heb ik daar nooit problemen mee gehad
    - draadloos via wifi
    - ik zit graag voor een dubbeltje op de eerste rang.
    - cartridges moeten (liefst compatible versie) goedkoop zijn (de 550-serie voldoet daaraan, voor een paar euro heb ik er eentje). Heb nog Canon 550-cartridges liggen, dus het zou fijn zijn als de nieuwe printer die ook gebruikt, maar het is geen must.

    Ooit is mij laserprinten geadviseerd, maar binnen mijn bestedingsruimte kan ik alleen zwartwitprinters krijgen, dus dat valt af.

    Prijs rond de 50 euro, eventueel uitloop naar 60-70 euro maar liever niet.

    Wie denkt met me mee?
  2. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    Zoiets inderdaad! Hebben ze die cartridges bij de Action?
  3. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef koen
    zoek eerst uit welke goedkope cartridges je kan kopen in de buurt, zoek daar vervolgens een passende printer bij in jouw prijsklasse.



    Daar ben ik mee begonnen maar het duizelt me Smile
  4. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Cees
    Bij mijn laatste bestelling bij 1 2 3 zag ik dat ze daar nu ook printers verkopen bij de cartridges.
    Misschien een idee?



    Oh, dat is handig! Ik zal eens kijken of ze daar leuke aanbiedingen hebben! Ik heb wel bol.com bonnen, dus die heeft de voorkeur, maar die is wel duurder, meestal.
  5. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Volgens mij heb ik die printer over, maar dan moet ik even kijken of het dezelfde is



    Ik ben benieuwd!Smile
  6. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Ik struffel morgen ff naar zolder, ben er nu te gammel voor.



    Doe rustig aan, het heeft geen haast Smile
  7. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    Die Pixmaatjes komen er allemaal wel goed uit volgens mij ;-)
    Een duurdere kleurenlaserprinter valt helaas buiten mijn budget.

    Ik ga mijn zoektocht beperken tot de Pixmaatjes. Ook al gaan ze maar een paar jaar mee (deze haalde net de 5 jaar) maar dat geldt voor alles tegenwoordig, helaas.

    Bedankt voor het meedenken, het heeft me echt geholpen!
  8. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    Is inderdaad wel iets om over na te denken, dank je!
  9. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Frank-en-kids
    Ik heb een Epson ET-2650 staan. Geen gedoe met cardtridges . Gewoon inkt bijvullen als de inkttank leeg raakt



    Dat systeem ken ik niet, maar het klinkt heel aantrekkelijk! Ik google erop en zie "Ecotank", ik ga me daar ook eens in verdiepen. Hij gaat wel boven mijn budget, maar dat Ecotanksysteem scheelt écht een smak centen!
  10. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Frank-en-kids


    Ik verbaas me nog telkens hoe weinig inkt ik verbruik in de 4 kleuren. En dat ik toch haast alle fotos gewoon zelf full collor print
    Ok aanschaf is wat duurder maar als ik ga tellen wat de inkt kost stukken goedkoper



    Ik print op dit moment weinig, maar in de toekomst zou dat wel eens makkelijk meer kunnen worden. Het is nog niet zeker, maar als het doorgaat zal ik zéker aan deze denken!
  11. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef wendy72
    Ik heb een Canon ts5050. Gekocht via 123inkt.nl. Hun huismerk cartrigde's kunnen ook in deze printer. Ik print nauwelijks. Printer staat op zolder en ik print op de week een a 4the om te voorkomen dat de koppen verdragen. Ook de stekker vd printer in het stopcontact houden werd mij geadviseerd



    Klopt, van die stekker er in laten.

    Deze lijkt me ook aardig! Gaat op mijn lijstje.


    Wel opmerkelijk dat vooral de Canon wordt genoemd! Hoewel die Epson me ook wel wat lijkt.

    Wat ik nog ga uitzoeken is: automatisch omdraaien. De MG5650 doet dat wel en dat is wel érg prettig (zeker als de plannen die ik heb door kunnen gaan).
  12. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef wendy72

    Wat ik nog ga uitzoeken is: automatisch omdraaien. De MG5650 doet dat wel en dat is wel érg prettig (zeker als

    Dat doet mijn printer niet.



    Oh, dat is jammer.

    Zoektocht is overigens tijdelijk gestaakt omdat ik momenteel andere dingen aan mijn hoofd heb die mijn energie vragen. Maar ik heb dit topic opgeslagen.
    Bedankt voor het reageren!
Terug naar de lijst