plafondlamp

plafondlamp 

Onderwerp van 00h

Terug naar de lijst
  1. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Jawel, dat doe ik even dacht ik.
    Er steken twee draden uit het plafond op vier plekken.
    Bij de kringloop heb ik twee lampen om op te hangen gehaald en bij de IKEA zuinige nieuwe grote fitting lampen om er in te draaien.
    Kroonsteentjes zijn gekocht en aan de draden geschroefd.
    De draad van de lamp moest wat ingeknipt worden om t koper te voorschijn te laten komen, met een snee in mijn vingen toch gelukt.
    Haken om in t plafond te schroeven waar de lamp aan kan hangen had ik nog en waren te monteren.
    1 wou ik in de slaapkamer ophangen, op een krukje alles aan elkaar geschroefd boven mijn hoofd
    schakelaar om, geen licht.
    Ik trek nog even aan de draden of ze allemaal goed vast zitten, ja daar kan het niet aan liggen.
    Een stop kan door zijn dus in de Meterkast gekeken, ja eentje lag er uit.
    Bij de AH hebben ze nog, van die oude grijze de winkeldame was er zelf verbaasd over, lekker dichtbij is de AH gelukt en er in gedraaid.
    Schakelaar om, geen licht.
    hmmm in de keuken had ik bij een eerdere poging, met een vage IKEA fitting waar ik alleen maar direct de draden in kon steken, wel licht.
    De lamp in de keuken vast gedraaid, kreeg ik met geen mogelijkheid t ene draadje in t kroonsteentje, bleek de tegenoverliggende draad er te ver in zitten zodat er geen ruimte was voor draad twee.
    Alles aan elkaar geschroefd en ja daar doet de lamp het wel,

    terug naar de slaapkamer opnieuw alles vastgeschroefd... nee niet.

    Toen ben ik er maar mee gestopt.
    Straks weer een poging, wat kan er nog meer aan de hand zijn?

  2. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    In de keuken deed deze lamp het wel, heb ik gecheckt.
    k Heb heel wat geschroefd boven mijn hoofd, k ga het straks weer proberen.
  3. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    quote:
    Dit schreef Marlies

    Het bolletje of de lamp in zijn geheel?

    Zijn geheel.
    Weer alles vastgemaakt, k heb zo'n meetding nodig om te meten of er wel stroom staat op die draadjes.

    Alle schakelaars omhoog en naar beneden en in omgewisselde volgorde alle mogelijkheden geprobeerd. Niks.
  4. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Dan maar wat staande lampen neerzetten. Ik heb er nog één over, mag je zo hebben.

    Ja heb ik ook al en verplaatsbaar spotje, ik red me wel hoor t is meer een puzzel geworden, hoe zit dit?



    zo maar dan zonder t plaatje, uit een buis stekend.
  5. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    quote:
    Dit schreef Tom


    Dat ziet er normaal uit, geen laagspanning dus.

    Heb je een spanningstester? Kun je eenvoudig controleren of er uberhaubt spanning aanwezig is


    Ah ja dat zal k op de kop tikken, hoe werkt dat?
  6. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    Volgens mij staat er op een deel geen stroom, de galerij verlichting doet het ook niet.
    k heb nu zo'n schroevendraaiertje waarvan t lampje aanmoet gaan om de spanning te meten
    snap niet goed hoe die moet werken, kun je toch in t stopcontact steken... k durf niet echt.

  7. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    k denk t
  8. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    quote:
    Dit schreef maartje


    De OA-lampenophanger wil er wel ff naar kijkenSmile

    hahahahaaaaaaaaaa SmileSmileSmile

    zou toch lullig wezen zo'n eind te gaan om te constateren dat er van buitenaf geen stroom op staat?
    Wat lief XXX
    kom je dan mee?
  9. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    quote:
    Dit schreef maartje


    Ja, ik kom mee, heb een goede dagSmile. Doe je nog ff je adres per pb, ik ben het kwijt. Ik laat nog ff weten hoe laat we komen, Koen is nu ff bij een andere oa-ster lampen ophangen.

    Maartje wil geen PB ontvangen, heeft Koen m nu wel?
    Moet ik nog wel even een boven de WC spiegel lamp halen er is een karwij hier in de buurt geloof ik, en als hij geen zin meer heeft snap ik dat helemaal hoor klus team!

    27 okt '19 - 11:18:39 / 27 okt '19 - 11:36:09
  10. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    Smile k had op email gedrukt
    arrrgggg met teveel dingen tegelijkertijd bezig.
  11. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    Smile
    SmileSmileSmile
    SmileSmileSmileSmileSmile
    SmileSmileSmileSmileSmileSmileSmile
    Smile


    Als ik in bed lig en ik trek aan een touwtje, dan gaat het licht aan in de slaapkamer, geen mega TL licht nee een geciviliseerd licht.
    Als ik naar de badkamer loop = twee stappen, en ik druk op de schakelaar naast de deur, dan gaat het licht in de badkamer boven de spiegel aan!
    En dan kan ik na t plassen door met het rondje naar de woonkamer waar ik om de hoek eerst t gang licht aan kan doen
    als ik daar aan een touwtje trek gaat mijn mega grote schoolbel(!) uit Zweden (rommelmarkt) en als ik dan twee stappen naar de voordeur doe zie ik mezelf in de grote IKEA spiegel!!! Als ik dan weer terug stap (twee stappen) kan ik zo het licht weer uit doen in de hal en het licht aan doen in de woonkamer; niet 1 licht nee wel twee mooie peertjes hangen daar te stralen nu!

    om zo het rondje naar de woonkamer af te sluiten in de de slaapkamer! Voor een koprol van blijdschap op t bed!

    Smile
    SmileSmileSmile
    SmileSmileSmileSmileSmile
    SmileSmileSmileSmileSmileSmileSmile
    Smile



    Ik ga nog een rondje lopen, de meeste kun je links en rechtom aan of uit zetten, even kijken of je na linksom gelijk ook rechtsom de lampen weer aan krijgt
    t Is net een echt huis nu.
    Koen is de held!!!!
    En Maartje de motor!
    "Moeten de spiegels ook nog 00h?" FANTASTISCH!!!!
    SmileSmileSmile
  12. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    quote:
    Dit schreef maartje
    Het was super gezellig Smile

    Ja he! Net een OA uitje! Vond ik ook, fijn jullie zo samen te zien! SmileSmileSmile
Terug naar de lijst