Kerst 2019

Kerst 2019 

Onderwerp van Malero

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    Eerste kerstdag de verplichte familie dinges, gelukkig alleen brunch.
    Tweede kerstdag misschien een stedentrip of gewoon een klote eind rijden, ligt een beetje aan het weer.
  2. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Kerstavond maak ik een kaasfondu voor een aantal OA- 'ers. Eerste kerstdag is de verjaardag van mijn opa, hij is allang overleden maar we komen als familie dan nog steeds samen voor een borreltje. Dit jaar bij mij. Als goed katholiek had hij 9 kinderen... en ook kinderen van de kinderen en inmiddels hun kinderen vallen dan vaak binnen. Dan tweede kerstdag komen mijn kinderen en komen mijn ouders en broer met kinderen dineren met voor ieder een paar kleine cadeautjes. Qua eten zijn de gangen verdeeld. Ik maak een vegetarische 'beef' wellington, met veel noten, groente en kaas, het toetje en ik verzorg de hapjes. Waarschijnlijk veel van wat er van de andere dagen over is. Druk dit jaar maar de rest van de twee weken heb ik vrij genomen zonder plannen te hebben.


    Klinkt inderdaad best druk Smile
    Je hebt er zelfs 3 kerstdagen van gemaakt eigenlijk.
    Kaasfondue zal ik ook ooit eens gaan doen.
    Nog steeds geen idee hoe dat eruit ziet.
  3. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef nienkevb


    Het Joelfeest van de Germanen, ook rond die periode, duurde wel 12 dagen. Begon op 21 december en men vierde dat de dagen langer werden, het midwinterfeest of het Zonnewendefeest. daarom heb ik vanaf de 21e ook maar 2 weken vrij genomenSmile

    Naar verluid heeft de kerk toen ze hen wilde bekeren de geboortedag van Jezus in die periode laten vallen. Later nam kerst het over. De nieuwjaarsvuren zijn hier trouwens ook nog een overblijfsel van.


    Wauw! Nooit geweten allemaal! Smile
Terug naar de lijst