Stamboom, welke site/welk programma?

Stamboom, welke site/welk programma? 

Onderwerp van Suzette

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Mijn vader is jaren geleden begonnen met het uitzoeken van de stamboom van onze familie. Hij heeft honderden voorouders gevonden, tot begin 17e eeuw. Ook heeft hij van de nodige mensen bidprentjes weten te vinden.

    Toen hij overleed was hij nog niet klaar met zijn uitzoekwerk en ik wil zijn werk graag voorzetten. Alles staat op papier, ik wil het graag digitaliseren om structuur te krijgen in de vele namen en de bidprentjes ook digitaal kunnen toevoegen. Maar welke site of programma kan ik daar het beste voor gebruiken?

  2. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    Als je alles al weet kan je prima, gratis, myheritage gebruiken.
  3. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    Altfaer.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Myheritage is het eenvoudigst en tot 250 personen online gratis. Je kunt het ook downloaden, dan kun je doorgaan zolang je wil (pc versie tenminste). Je kunt alleen niet meer dan 250 personen publiceren
  5. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    Myheritage is toch zo'n heel commerciële site? Ik ga boven de 250 mensen uitkomen vrees ik en dan gaat het me 200 euro per jaar kosten?

    Altfaer ken ik niet, ga ik naar kijken.

    Iemand ervaring met genealogieonline?
  6. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    Zie ook bericht van Dayenne over downloaden.
    Excel en PowerPoint hebben ook functies voor het maken van stambomen
  7. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Suzette
    Myheritage is toch zo'n heel commerciële site? Ik ga boven de 250 mensen uitkomen vrees ik en dan gaat het me 200 euro per jaar kosten?

    Altfaer ken ik niet, ga ik naar kijken.

    Iemand ervaring met genealogieonline?


    Altfaer is een softwareprogramma dat ik een paar jaar geleden gratis heb gedownload.
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Genealogie online gebruik ik veel om in te zoeken.

    Ik zit bij myheritage op de 30ste realistische generatie (rond 845 na chr). Mijn stamboom gaat tot Adam en Eva, maar daar geloof ik niet zo in.
  9. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Genealogie online gebruik ik veel om in te zoeken.

    Ik zit bij myheritage op de 30ste realistische generatie (rond 845 na chr). Mijn stamboom gaat tot Adam en Eva, maar daar geloof ik niet zo in.


    Zo, dat is écht ver! Mijn vader is bij de 11e generatie blijven hangen als ik mijzelf en mijn zoon meeneem dat zit ik op 13 generaties en dat vond ik al veel Smile

    Ik ga ff kijken hoe dat invoegen werkt, want ik vind het wel leuk om het uiteindelijk allemaal online te hebben staan Smile

    Genealogieonline is helemaal gratis volgens mij en Altfaer kun je niet online zetten?
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik zou beginnen met myheritage. Evt exporteren als gedcom als je over de limiet zit. Ik heb niet alle broers en zussen uit de lijnen verwerkt. Dan wordt het veel te groot. Met name de voorvaders gepakt. En bij doodlopend spoor overgestapt op een vrouwelijke lijn. Mijn oma haar voorouders komen het verst. Lang op de mannelijke lijn, daarna naar de vrouwelijke lijn overgestapt. Allerlei Frieze koningen (veelal sagen), Deense prinsessen. Best leuk.
  11. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    Leuk is dat, he? Stambomen uitspitten. Mijn vader was er al mee begonnen maar hij is inmiddels overleden en ik kan niet op zijn My Heritage account. Maar mijn moeder heeft nog van alles op papier, dus volgende week ga ik naar haar toe en dan alle papieren op tafel, en ik wil dat ze achtergronden vertelt, nu het nog kan. Zo heb ik pas geleden ontdekt dat ik nog een tante zou hebben gehad, die echter als baby is gestorven, dat heb ik nooit geweten, maar toen ik het zei kwam mijn moeder met hele verhalen waarvan ik dacht: dat moet vastgelegd worden. En mijn overgrootvader en -moeder waren nauw betrokken bij de kolonie Walden van Frederik van Eeden. En zo zijn er nog meer familieverhalen die alleen mijn moeder nog weet, en bij haar zullen eindigen als ik het niet vast ga leggen.

    Ik ga nog eens zoeken op My Heritage, ik doe er eigenlijk te weinig mee.
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik heb indertijd mijn oma nog kunnen vertellen hoeveel broers en zussen ze werkelijk had. Ze wist wel van een paar overleden baby's, maar niet alle. Best onthutsend. Haar moeder was alcoholist. Wat mij verder opvalt is dat de leeftijd van volwassen geworden personen best hoog is in mijn families. Gemiddeld rond de 70. Maar wel veel kind sterfte. De volgende boreling kreeg dan doodleuk de naam van overleden kind. En overleden moeders, waarna de vader weer gauw trouwde en ook daar weer kinderen mee kreeg.... Maar ook voorouders die flink gevochten en gemoord hadden. Er zitten een paar Frieze heren boeren in de lijn, die stambomen zijn goed bewaard.
Terug naar de lijst