lekkage dak

lekkage dak 

Onderwerp van Eeva

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva
    Ik heb een lekkage,. op de slaapkamer in het plafond een hele natte plek zichtbaar.

    Ik heb een plat dak en vorig jaar maart dit dak opnieuw laten bitumen met isolatieplaten daaronder.

    In juni zijn er zonnepanelen op geplaatst..


    maar wat is nu de volgorde, ga ik mijn opstalverzekering benaderen of dien ik met de dakbedekker contact te leggen? Ik weet even niet hoe hiermee te beginnen en te starten.. iets moet er wel gebeuren lijkt mij..
  2. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva

    maar door wie moet ik de lekkage laten uitzoeken... door de dakdekker? Of een expert of de verzekeraar iemand laten sturen?

    Er zijn foto's in maart gemaakt door de dakdekker hoe hij het geheel opnieuw heeft voorzien van bitumen, de oude laag laten zitten, isolatieplaten en nieuwe bedekking en daarop liggen weer stenen. Ik heb het dak na afloop door een deskundige zeg maar laten nakijken en die gaf aan dat het er goed uit zag...

    Foto's van de lekkage kan ik wel maken dat is duidelijk zichtbaar..
  3. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva

    Ik kan die dakdekker wel laten komen maar die gaat geheid piepen dat hij zijn werk perfect heeft uitgevoerd...
    ik ga maar foto's zelf maken van de lekkage en de verzekering vragen hoe nu verder.

    welke oorzaak nu de lekkage heeft lijkt mij moeilijk te achterhalen, ben zelf geen expert en durf ook het dak niet op..

    Dit soort zaken zorgen voor veel stress bij mij omdat eenieder telkens weer iets anders zegt.

    ik ben wel lid van vereniging eigen huis , misschien kan ik daar ook iets mee..
  4. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva



    Dank voor jullie support en input..

    Heb verzekeraar gesproken, de schade van lekkage, de reparatie ervan kan mogelijk worden vergoed.. allereerst dient dus wel de oorzaak te worden achterhaald en verholpen te worden door in mijn situatie de dakdekker.. dat zal mogelijk nog onder de garantie vallen van de dakdekker..die ook maar gemaild dat er een lekkage zit en of hij zo vriendelijk wil zijn om hiernaar te komen kijken.

    Hier zo geen zin in....

  5. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva

    nou dakdekker is geweest.. dak opgeweest en ojee ja zeker er zit dus water onder de dakbedekking die hij heeft gelegd.. heel verhaal, zoals ik wel verwachtte. Hij geeft nu de zonnepanelen de 'schuld'. Enkele zonnepanelen hebben geen rubbertje onder een rail liggen en die drukt dan volgens hem in de dakbedekking met zonnig weer?

    Ik maak me ernstig zorgen, als nu al binnen een jaar onder de dakbedekking water zich bevindt...( oud dak bitumum, daarover heeft hij isolatieplaten gelegd die hij vastgeschroefd heeft aan de oude dakbedekking en daaroverheen dus nieuw bitumen dakbedekking, dichtgesoldeerd en daarover heen liggen steentjes).

    Ik heb mijn verwondering geuit dat er nu dus een lekkage al is binnen een jaar. ja het had veel geregend, aan mijn hoela..

    Hij gaat nu het dak nakijken maandag om te zien waar dan een storing is voor de lekkage maar blijft aangeven dat de zonnepanelen mogelijk de oorzaak zijn.

    Ik heb bij het nakijken van het dak door hem in maart en het plaatsen van nieuw bitumen ook duidelijk aangegeven dat er zonnepanelen opkomen. Aan de zonnepanelen man heb ik duidelijk gemaakt dat er nieuw bitumen met isolatie platen waren gelegd.
    Overigens tentijde dat de zonnepanelen werden gelegd wees deze firma op een vochtbobbel in de hoek en is de dakdekker deze direct komen repareren.

    wat nu, zal ik maar een verzekeringsexpert laten komen..
  6. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva

    quote:
    Dit schreef malva
    Met de schadeexpert had je m.i. beter gelijk kunnen beginnen. Dus ja, verzekering het af laten handelen.



    die doet dat niet.. ik krijg van verzekering de gevolgschade vergoed als duidelijk is wat het veroorzaakt heeft. De dakdekker heeft nu geconstateerd dat er vocht onder de deklaag ligt... hij gaat nu eerst maandag onderzoeken hoe dit kan en mocht hij niets vinden dan wil hij de zonnepanelen man benaderen om samen te kijken of mogelijk het euvel is ontstaan door de rail of de zonnepanelen.

    Ik ben verzekerd voor rechtsbijstand in geval van onenigheid van dit soort zaken maar vooralsnog dien ik de dakdekker het euvel te laten oplossen..

    In ieder geval is nu duidelijk dat er water onder door hem gezette dakdekking ligt.. hij is de expert en wist dat er zonnepanelen opkwamen, hij heeft de opdracht bekeken in maart en uitgevoerd. Ik ben een leek. Durf het dak niet op zelfs.
    heb nog veel foto's van maart en dat zag er toen goed uit.
    vreemd blijf ik het vinden en heb hem dat uitgelegd.. dat water tussen al die lagen door kan richting plafond.
  7. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva

    quote:
    Dit schreef malva
    Verkeerde verzekeraarSmile

    Mijn vader had lang geleden ook lekkage en het was zeer duidelijk dat die verzekeraar alleen maar premie incasseerdeSmile al 30 jaar lang .....en geen schade ging herstellen en vergoeden.

    Snel overstappen naar een verzekeraar die wel helpt zodra je de kans hebt.
    Sterkte. Ik hoop dat het snel opgelost is. En je rechtsbijstandsverzekering bij een andere verzekeraar loopt.



    centraal beheer.. al mijn verzekeringen excl ziektekosten..
    ik ga maandag maar eens de verzekeraar bellen en nu voor de rechtsbijstand..

    ik heb uiteindelijk wel bewijs via mail dat ik meldt aan de dakdekker dat er problemen zijn, ik heb foto's van het plafond. Geen foto's van het dak..
    maar ik zal hoe dan ook hem de kans moeten geven onderzoek te doen.
  8. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva

    Heb verzekeraar gesproken ( rechtsbijstand module wonen) en deze geven aan.. eerst de dakdekker verder laten onderzoeken en mogelijk herstellen. Gaat hij aangeven dat de zonnepanelen bedrijf schuldig is aan dan zal zonnepanelen man moeten komen kijken. Komen ze er samen niet uit.. dan kan ik weer terug naar verzekeraar..

  9. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva

    De dakdekker is gisteren het dak op gegaan. Hij zou het verder onderzoeken en als het aan de zonnepanelen lag zelf contact leggen met dat bedrijf.
    Ik kreeg een voice mail bericht later dat hij met de zonnepanelen bedrijf had gesproken en vervolgens later die avond een wat lastig te lezen mail. Hij had het gerepareerd na een contact met de zonnepanelen man, het moest toch gerepareerd worden en er was een gaatje gevonden.. hij had met drie man op het dak de reparatie uitgevoerd?
    Of ik even met de zonnepanelen bedrijf contact wilde leggen en ook met hem.

    ik voelde de bui al aan komen en heb teruggemaild dat het fijn was dat het was gerepareerd en hij dit zo met de zonnepanelen bedrijf had afgesproken of besproken. Ik graag de foto's van de schade tegemoet zag ook voor de verzekeraar en om dan met de zonnepanelen man contact te kunnen leggen. Ik toch wel graag wilde dat zonnepanelen man het dak ook op zou gaan om te kijken of nu alles in orde was en niet over een maand of wat er weer problemen zouden zijn of komen. Ik kom immers nooit op dat dak.

    Hem gebeld vandaag, en hij wist te melden dat hij van de zonnepanelen man de reparatie mocht uitvoeren en de factuur van de reparatie naar mij zou sturen..

    huh...nou nee dus.
    Hij was ervan overtuigd dat ik hem de opdracht voor de dak vernieuwing vorig jaar had gegeven en het gebrek niet aan hem lag. Dus de kosten van drie man voor reparatie bij mij lag..

    Ik heb hem uitgelegd dat dit toch een vreemde manier van denken is. Hij kan als hij dat zo heeft afgesproken met zonnepanelen man dat hij het euvel mocht repareren omdat het gaatje door de zonnepanelen is veroorzaakt dan ook de kosten/factuur van reparatie naar de zonnepanelen man dan mag.

    De zonnepanelen man gebeld en die vertelde een ander verhaal.. hij had geen opdracht tot repareren gegeven en als het inderdaad aan een fout van de zonnepanelen lag, wat altijd zou kunnen, hij eerst zelf wilde inspecteren en foto's wilde zien van het gebrek. Hij zelfs had vernomen van de dakman dat er geen kosten aan zaten verbonden...( nee, die wil hij naar mij sturen)

    Enniewee, beide uitgelegd dat verzekeraar op de hoogte is.

    Zonnepanelen bedrijf gaf aan dat de factuur als ik die mocht ontvangen naar hem kon worden gestuurd en dan zou hij het verder met de dakman gaan bespreken..

    Ben benieuwd hoe dit gaat verlopen...


Terug naar de lijst