OSB-platen verven 

Onderwerp van bart

Terug naar de lijst
  1. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart
    Wie heeft er ervaring mee?

    Kun je OSB-platen goed verven? En ziet het er daarna een beetje netjes uit? Ik zou de structuur kwijt willen raken en het zou een mooi glad oppervlak moeten worden dat je ook makkelijk af kunt nemen met een natte doek.

    Alvast bedankt!
  2. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    De structuur blijf je zien. Je kunt beter mdf pakken als je geen structuur wil.


    het moeten OSB-platen zijn en ik wil die structuur liever niet. Althans, vrijwel niet.

    Mooiste is eigenlijk een vrij dikke verf die een laagje van een millimeter op de plaats aanbrengt maar die geen structuur geeft maar gewoon glad is. Als dat niet bestaat moet het uitgevonden worden.
  3. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef Dirk
    Je kunt er 10 mm underlayment over heen lijmen of schroeven . Lijmen gaat prima met kleine dotjes High Tack


    Dat zou zomaar eens de beste optie kunnen zijn.... Dank.
  4. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef Tool
    Kijk eens naar kwastplamuur

    Interessant...
  5. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Ik heb een testje gedaan, en het lijkt allemaal wel mee te vallen. De structuur is niet zo heel erg als je er twee lagen op smeert.

    Ik heb nu gedaan met twee lagen houtverf én met één laag latex en één laag houtverf. Allebei ongeveer het zelfde resultaat, maar de tweede is goedkoper, dus das mooi.

    Klopt het dat ik het nog een keer andersom moet doen? Eerst een laag houtverf en dan latex er overheen?
Terug naar de lijst