Backup van ruim 700GB

Backup van ruim 700GB 

Onderwerp van Tuwa

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    ik neem aan een windows pc?

    dan heb je het programma "robocopy" (van microsift, "robust-copy"), werkt allen vanaf de command prompt, kan voor digibeten een beetje lastig zijn.

    werkt ca 5* zosnel en bij verstoringen breekt deze niet af, maar blijft proberen.

    je moet wel oppassen wat je doet, want het programma kan ook gebruikt worden om in bulk bestanden te verwijderen.

    controleer eerst of dat prgramma op jouw pc staat.

    als je weet de bron-map en de bestemmings-map kan ik je wel helpem met het juiste command in te geven.
  2. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    - open een "cmd venster" door "cmd" in te voeren in het zoek venster (en druk enter)
    - je krijgt dan een zwart venster
    - type "robocopy" + enter


    als er een foutmelding komt, is robocopy niet geinstalleerd, als er wat tekst over je scherm rolt, in het programma aanwezig.

    je kan dit zelf ook vinden door in google te zoeken naar "hoe gebruik ik robocopy". Daar vind je ook allerlei tips hoe je robocopy kan gebruiken.

    ik snap je reserve. je moet alleen tips opvolgen als jij uit meerdere bronnen jezelf kan overtuigen dat wat jij doet echt goed is.

    de ellende met zoekresultaten is dat heel veel tips die je via google vind waar waren op het moment dat deze geschreven zijn, maar intussen niet meer van toepassing zijn. veroudere tips worden vaak niet opgeruimd. controleer altijd of de tips die jij leest relevant zijn voor jouw computer (windows 10).
    Alle meuk van windows 95 staat ook nog steed in de zoek resultaten......
  3. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    uit de handleiding van microsoft:

    Copy all content including empty directory

    To copy all contents including empty directories of SourceFolder to DestinationFolder:

    Robocopy C:\SourceDir C:\DestDir /E

    (let op dat je tussen de 4 elementen een spatie plaatst)

    anders probeer je dit eerst met een paar on-nuttige test bestanden en kijk je naar het effect.
    14 mrt '20 - 13:57:02 / 14 mrt '20 - 16:47:26
Terug naar de lijst