wie moet huis ontruimen?

wie moet huis ontruimen? 

Onderwerp van samsam

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. samsam
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van samsam
    Pleegdochter is aan het scheiden. Zij moest op 1 november de woning verlaten omdat haar man daar wilde wonen. Zij verhuisde naar een huurwoning. Vervolgens is het huis toch te koop gezet en inmiddels ex is met de noorderzon vertrokken met aan haar de opdracht eind februari om het huis leeg te maken. Zij kan en wil dat niet doen, omdat het niet meer haar spullen zijn en hij haar dan van diefstal kan beschuldigen. Nu zegt haar advocaat dat omdat het gezamenlijk eigendom is, zij ook de helft leeg moet maken. Dat lijkt mij niet kunnen, maar wie weet hoe dat echt zit? k kan toch ook niet zomaar huis van de buurman leeghalen als hij daar niet meer wil wonen en vertrekt, al is het huis mijn eigendom.....lijkt mij.
  2. samsam
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van samsam

    quote:
    Dit schreef Singa

    Is de boedel verder al verdeeld of zijn daar afspraken over gemaakt, Samsam? Of gaat t allemaal straks met dat huis?
    Rottijd ook ineens om te verkopen


    Boedel is niet verdeeld en wordt niet verdeeld, alles moet naar hem. Als zij iets weghaalt is ze de klos. Hij betaalt niets, geen hypotheek, geen alimentatie en kijkt ook niet om naar kinderen. Heeft giga schulden gemaakt zonder haar medeweten. Is hem gesmeerd naar midden Amerika en komt niet terug. Of te wel: laat haar opdraaien voor alles. Hij woont officieel in de woning, dus heeft zij er niets te zoeken.
    Ze heeft Wajong, dus geen geld om alles op te laten slaan en mag het zelf ook niet hebben of meenemen.
  3. samsam
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van samsam

    quote:
    Dit schreef Bloemangie
    Mocht je kunnen ontdekken waar hij zit..... leeghalen en in zijn tuin zetten. Anders ontruimen, in de tuin zetten met een zeil oid erover, grof vuil bellen en hem mededelen dat hij t/m....(datum) tijd heeft zijn spullen op te halen.

    Indien hij dit niet doet alles naar het grof vuil gaat en/of naar de kringloop.

    Maar het is ook haar huis, mijn ex is uitgezet en met de noorderzon betrokken in achterlating van nog best veel en ik heb het zoals bovenaan gedaan. Ik moest het ook alleen netjes en leeg maken voor verkoop.


    Hij is heel erg weg, niet meer in Nederland. Zij mag nergens aankomen en heeft geen geld. Huis moet leeg opgeleverd worden. Ze zit met twee kleintjes en is niet , zeker nu niet, in staat om het huis leeg te maken.

    Ze mag niets meenemen en omdat ze dan met zijn schulden opgezadeld wordt. Zijn ouders willen het betaald laten doen maar zij krijgt de rekening dan. En dat klopt in mijn ogen niet.

  4. samsam
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van samsam

    Advocaat is bagger, als het haar niet voorgekauwd wordt doet ze niets en vind dat dochter de schuld maar op zich moet nemen en de schuldsanering in moet gaan. Huis is verkocht en moet binnen paar weken overgedragen worden.

    Partneralimentatie zal er wel niet komen en kinderalimentatie ook niet. Er zijn alleen maar heel veel schulden waarbij ze nog altijd nieuwe verassingen krijgt. Door afstand te doen van de gemeenschap blijft zij achter met een te overziene schuld en een stuk overwaarde die deze schuld deels afdekt. Verder is er niets te halen. Maar doet ze nu afstand dan loopt ze kans dat ze haar deel van de overwaarde niet krijgt. Komt ze aan de inboedel in het huis dan kan ze geen afstand meer doen. Laat ze de ouders hun gang gaan dan wordt ze opgezadeld met die rekening en dat kan ze niet betalen en voelt niet goed.
    Hij wilde het huis en de spullen die er in stonden. Dat hij hem smeert is zijn zaak, maar kan niet betekenen dat zij ineens ZIJN inboedel moet opruimen lijkt mij.

    Een vreemd juridisch spel waar de advocaat geen antwoorden in geeft en alles afwijst.
  5. samsam
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van samsam

    quote:
    Dit schreef Singa
    Oké, dus het huis is al verkocht en er is toch overwaarde. Om dat te krijgen, beweert advocaat dat ze moet ontruimen of in ieder geval de helft/haar helft? Is het zo juist?


    Ja dat klopt. Maar aan de andere kant zegt ze dat ze niets mag meenemen of van de (ooit) gemeenschappelijke boedel mag hebben, meenemen, ontvreemden, zelfs haar fiets niet, omdat ze dan geen afstand meer mag doen.
  6. samsam
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van samsam

    quote:
    Dit schreef Inge


    Maar als ouders in naam van zoon opdracht geven aan een ruimbedrijf hoe kunnen zij dan de rekening bij hun zoons ex dumpen?


    Mijn idee dus. Klopt voor mijn gevoel dus helemaal niet.
  7. samsam
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van samsam

    quote:
    Dit schreef Singa

    Wat klote! Dat zijn zaken die volgens mij, bij gedegen werk, veel tijd kosten en daar zal advocaat wellicht geen trek in hebben. Hij klinkt echter wel als een 'kale kip'.. Wordt de hypotheek nog betaald, is er achterstand?


    Is klote en nee hij betaald al maanden niets, ook niet aan rentebetalingen schulden of rekeningen. Is gewoon gestopt met werken en dat was het.
  8. samsam
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van samsam

    Heb alle antwoorden doorgenomen en hier en daar wat opgezocht, maar het blijft toch min of meer hetzelfde: als zij het huis inkomt, waar hij officieel woont, is zij in overtreding.
    Als zij aan de spullen komt en deze uit huis zou halen (wat ze gewoon niet kan wegens andere redenen) kan ze geen afstand van de gemeenschap meer doen.
    Als zij het leeg laat maken idem.
    Opslaan is geen mogelijkheid, enige wat ik zie is een rechter vragen hem te verplichten het huis leeg te maken binnen een week op straffe van een dwangsom.
    Maar daar wil die advocaat (weer) niet mee aan de slag. Uiteindelijk moet advocaat wel, als dochter eisen wil, maar de verstandhouding is bagger inmiddels. Elke stap moet afgedwongen worden. Snap dat advocaat geen zin heeft omdat nauwelijks betaling mogelijk is, maar dat ontslaat haar niet van haar taak. Andere advocaat is niet meer mogelijk, financieel gezien en Huis is verkocht en wordt half april overgedragen. Al dan niet leeg.
    Maar ik blijf erbij dat Ex het huis leeg zou moeten ruimen omdat hij er woont. En het zijn spullen zijn. Inclusief kleding en volle koelkast (bah, wat zal dat stinken) En dus de rekening voor het leegmaken bij hem thuishoort en niet bij haar.

  9. samsam
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van samsam

    quote:
    Dit schreef Bloemangie
    Als ex zijn verantwoordelijkheid niet pakt (net als de mijne destijds) houden ze haar ook mede verantwoordelijk en banken uiteindelijk geheel.

    Belangrijk is dat zij met spoed een uitspraak krijgt waarin alles gerechtelijk wordt geregeld en uitgesproken ook mbt de achterstanden, kosten ontruiming, makelaarskosten etcetc.

    Nu is het te hopen dat er een uitspraak ligt, waardoor er beslag gelegd kan worden op zijn deel vd overwaarde. Als deze er überhaupt is.

    Mbt de spullen, zij heeft de plicht (als hij die niet neemt) te zorgen dat het huis leeg is bij overdracht.

    Als het allen nog zijn spullen zijn, nu al gaan aanschrijven dat hij het binnen bijv. Een week het leeg/weg moet halen of laten doen. Indien dit niet gebeurd jij ervan uit gaat dat hij afstand doet en jij zijn spullen bij het grof vuil zet/kringloop. Alles schriftelijk waaruit blijkt dat je hem voldoende tijd/kansen hebt gegeven.

    Geen reactie of niet de gewenste reactie, jammer dan. Je hebt tijd en mogelijkheden geboden. Naar buiten met die zooi. Op het moment dat je het doet, wederom een mail dat hij de spullen kan ophalen, zijn ouders in de cc desnoods. Niet jouw probleem verder van maken.

    Je eigen persoonlijke spullen gewoon meenemen uit jouw woning. Heb ik ook gedaan. Wat willen ze dan? Jou hiervoor voor de rechter slepen? Prima, je hebt tijd en mogelijkheid geboden daar waar hij alles uit handen heeft laten vallen.



    Er is een bescheiden overwaarde waarmee de makelaar betaald kan worden en een deel van de gezamenlijke schuld waarvoor zij medeverantwoordelijk is. Haar 'helft' van de overwaarde gaat naar die schuld, de zijne is geen beslag opgelegd omdat advocaat beweerd dat ze dan geen afstand meer kan doen van de gemeenschap, zijnde de vele schulden die hij ook gemaakt heeft voor zijn zogenaamde bedrijf, waar zij niets vanaf wist. Tevens betaald hij geen enkele rekening of hypotheek terwijl hij in het huis bleef wonen. Voor de zekerheid uitstel aangevraagd voor de termijn om afstand te doen, om de boedelschulden duidelijk te krijgen en het huis eerst te kunnen verkopen. Op het moment dat zij de woning binnengaat en daar iets verwijderd kan ze geen afstand meer doen. En dat maakt deze patstelling.
    Heb haar aangeraden de advocaat te schrijven en ontruiming door haar ex af te dwingen. Rechtbank werkt wel telefonisch. Uitspraak van de week kwam ook na telefonisch overleg met rechter. Persoonlijke spullen heeft ze, spullen kinderen ook, maar ze kan zelf niet ontruimen en heeft ook geen hulp die dat kan. Kringloop komt daar niet dus die optie valt ook af.
    Als ze de spullen al op de stoep kan krijgen dan nog zal ze ook op moeten ruimen als het niet opgehaald wordt, en dat lukt dus ook niet.

    Ik ben ook van mening dat advocaat veel meer moet doen en eisen, maar die zegt dat dat niet kan Smile het kan wel, maar advocaat blijft tegenstribbelen.
  10. samsam
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van samsam

    Inmiddels bericht naar advocaat dat ze een ontruimingsbevel wil en de kosten niet voor haar zijn. En naar de makelaar/schoonouders dat zij niet zijn boedel gaat ontruimen.
    Die laatsten blijken al bezig te zijn het huis leeg te maken Smile
  11. samsam
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van samsam

    quote:
    Dit schreef Erna
    Afstand doen van de gemeenschap zal inhouden dat ze ook geen aanspraak kan maken op de overwaarde van de woning.
    Alle schulden waar ze samen voor hebben getekend, dus m.i. ook hypotheek met alle achterstallige betalingen en rentevorderingen, makelaarskosten, maar ook alle schulden aangegaan t.b.v. de huishouding, blijven beiden evenredig verantwoordelijk voor.
    Afstand doen van de gemeenschap moet overigens binnen 3 maanden na indienen verzoekschrift echtscheiding.
    Kosten van de ontruiming van de woning, zijn m.i. ook kosten t.b.v. de huishouding c.q. gezamenlijke woning en zullen dus voor rekening van beiden komen.
    Dat is althans wat ik opmaak uit onderstaand artikel. Wellicht kan ze eens vrijblijvend met hen contact opnemen en informatief vragen wat haar mogelijkheden en opties zijn. Dit kan ze dan weer meenemen naar haar eigen advocaat.

    >>LINK<<



    De termijn van drie maanden is door de rechter verlengd met drie maanden. De advocaat in de link heb ik twee weken terug al gesproken. Er is weinig jurisprudentie en haar zaak is vrij uniek. Op zich had ze al afstand kunnen doen maar dan loopt ze kans dat zij haar deel van de overwaarde kwijt raakt en volledig opdraait voor de enige gemeenschappelijke schuld. Dus was de optie verlengen en eerst huis overdragen, de helft van de overwaarde vangen en dat doorsluizen naar de schuld. Zijn deel zou daar ook heen moeten maar dat gaat ws niet gebeuren. In elk geval is zij er straks vanaf, want meer is er niet te halen bij haar. Ze hieft dus ook de schuldsanering niet in.
    Het huis is helft eigendom en die helft valt volgens de link advocaat niet in de gemeenschap, maar dat risico wil ze niet nemen.

    Verder krijgt ze geen geld in handen dus valt er ook niets te houden of te parkeren. Vanuit de notaris gaat het naar de schuldeisers
Terug naar de lijst