Gelukt! 😊

Gelukt! 😊 

Onderwerp van Pi

Terug naar de lijst
  1. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Je ziet 3 schroeven, 2 naast elkaar en 1 aan de andere zijde. De enkele schroeven zijn voor de afgaande/inkomende lijn. Dus de schakelaar beneden gaat naar de lamp. De schakelaar boven heeft de 220V aanvoer wat naar de lamp moet gaan. (voor degenen die weten dat er ook een 0 moet zijn, die zit bij de lamp en is de blauwe draad daar).
    Bruine draad is de stroomvoerende draad. Zwart is schakel draad.
    Bij de schakelaars moeten de zwarte draden aan de zijde aangesloten worden met 2 schroeven (beneden zit al goed). Boven zit dus de bruine draad verkeerd met de enkele schroef waar zwart in zit.
    Als je dus de bruine draad verwisselt met de zwarte bij de enkele schroef moet het goed gaan werken.

    Bijgevoegd ook nog even een tekening van links hoe de schakeling eruit moet zien en rechts hoe het nu bij je aangesloten zit. De schuine lijn is de schakelaar.

    LET OP: SCHAKEL DE STROOM AF MET DE ZEKERING IN DE METERKAST VOORDAT JE HIERMEE AAN DE SLAG GAAT!!!

    Succes

    Plaatje
  2. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef koen
    ik zou boven 1 bruine + 2 zwarte draden verwachten.


    Ik ook. Vermoedelijk is de bruine draad hier doorgelust naar iets anders (rookmelder oid?) De 2 bruine draden zitten in 1 aansluiting ga ik vanuit.
Terug naar de lijst