shit, de buren 

Onderwerp van Elisa875

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Elisa875
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Elisa875
    Ik heb onlangs nieuwe buren rechts gekregen. Ik was er echt blij mee, want de vorige bewoners wilden niets delen, hadden we nooit contact mee. Heel jammer want het kan zo leuk zijn.
    Ik woon in een eengezinswoning, met een diepe achtertuin. De schutting moest vernieuwd en dat was precies ten tijde dat deze buren erin trokken. Ik heb ze dus aangesproken met de vraag of ze mee wilden betalen, de vorige bewoners wilden dat niet, dus ik had gewacht tot het echt niet meer kon, en nu moest het worden vervangen. Maar ze hadden geen geld, want ze waren verhuisd en gingen trouwen. Uiteraard snap ik dat jong geluk geld kost, Dus heb verder mijn eigen plan getrokken, handige buurman geregeld en een schutting laten plaatsen. Dit ook keurig gemeld. Ik vermeld hierbij dat ze daar nogal heftig op reageerden, waarom ik niet ook had gemeld dat er een vreemde man kwam klussen in hun tuin en waarom dit niet kon wachten tot ze wel konden meebetalen (ik dacht het niet, grote open tuin met de buren en ik wil mijn katten daar laten lopen), dit bericht kreeg ik overigens van haar per app. Is best vreemd want de goede klus buurman is niet in hun tuin geweest. Die heeft het allemaal vanaf mijn kant neergezet. Maar anyway, ik wil geen ruzie met nieuwe buren dus heb het per app gesust. Inmiddels zijn ze getrouwd, in de Coronatijd met alles erop en eraan, hadden de tuin vol met gasten, ook daar niets op gezegd. Nu zijn we een maand verder. Ik hou mijzelf nog steeds gedeisd. Zij hebben inmiddels iedere avond hun muziek zo hard aan dat ik lekker kan meegenieten (niet dus), hij blowt in de tuin (die lucht komt in mijn keuken binnen) zetten hun auto gewoon voor in het gras (we hebben parkeerhavens) en vanochtend ontdek ik dat ze palen vast hebben geschroefd aan mijn schutting en daar een vogelhuis met allerlei eten voor vogels eraan hebben neergezet. Er zitten nu steeds kraaien op mijn schutting, eksters etc ec en ik heb katten.
    Ik snap dat ik niet mag bepalen wat zij in hun tuin neerzetten maar het feit dat ze het aan mijn schutting hebben vastgemaakt, zonder overleg zelfs, maakt mij byzonder boos. Daarbij poepen die vogels nu op mijn schutting en laten hun eten vallen wat mijn katten dus erg interessant vinden. Ik heb raad bij iemand gevraagd die zegt dat vastmaken van balken dat dat mag, ik heb nou eenmaal een schutting geplaatst voor de afscheiding, zij hebben niet meebetaald maar zij mogen deze zonder meer gewoon gebruiken. Jullie advies? Ik heb het wat uitgebreider getypt omdat ik wil aangeven wat voor type mensen dit zijn.Ik heb tot nu toe mijn mond gehouden, omdat ik een goede buur wil zijn maar dit wordt natuurlijk van kwaad tot erger. Wat kan ik wel doen in deze situatie en wat niet? Hoor het echt graag, want ik ben echt boos.
  2. Elisa875
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Elisa875

    quote:
    Dit schreef Mimi
    Ik vind het vreemd van je dat je niet even gewacht hebt met een schutting plaatsen. Nu hebben zij een schutting die ze misschien wel helemaal niet zelf uitgekozen zouden hebben. En ja die schutting is nu ook van hen omdat je hem op de erfgrens plaatste. Maar goed...gedane zaken nemen geen keer...... Kun je die mensen niet eens uitnodigen voor een drankje op afstand van anderhalve meter om elkaar een beetje beter te leren kennen?

    Ik denk dat mensen die voor het eerst een eigen huis hebben absoluut niet beseffen wat geluidsoverlast betekent. Dus of je laat ze ditin een vriendelijk gesprek weten of , als dit niet lukt, draai je zelf harde muziek op een stil tijdstip dat zij thuis zijn. Mss beseffen ze het dan. En even laten weten dat jouw katten de vogels pakken doordat de vogelhuisjes zo dichtbij hangen klinkt heel vriendelijk voor de dieren. Laat weten dat je begrijpt dat ze iets ophangen Plantenbakken oid maar dat nu jouw katten vogels pakken oid....


    Beter een goeie buur dan een verre vriend...........succes


    Mimi, ik heb ze inderdaad direct uitgenodigd in het begin, bij mij thuis en ze zijn geweest. En heb ze een kaart gestuurd met de bruiloft. Ze waren juist blij met de schutting en hebben in de app nooit gevraagd of ik wilde wachten met plaatsen tot ze geld zouden hebben. Het is overigens een huurhuis. Ik wil niet zeiken maar zij werken allebei, hebben ze verteld, en ik ben alleenstaand, zonder alimentatie. Het was niet veel wat ze moesten bijdragen, ging om 125 euro. Het is geen dure schutting of zo. Maar goed ik kan niet in hun beurs kijken (Ze rijden in een audi en een bestelbus). Ze hebben ook niet aangeboden om later die bijdrage alsnog te doen. Ik breek m af, zo boos ben ik inmiddels en dat doe ik in overleg met ze, heel netjes. ik weet nl dat ze ook graag afscheiding willen. Dus dan zetten we maar helemaal iets nieuws neer en ja, ik betaal gewoon mee. Dan maar zo, hoewel ik ook liever normale omgang wil.
  3. Elisa875
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Elisa875

    Ik ben er inmiddels achter dat ik inderdaad niet veel recht meer heb. Schutting eenmaal geplaatst, dan is het daarna van beiden. Ja, ze moeten meebetalen, maar als ze dat niet doen moet ik een rechtszaak opstarten en dat is veel duurder natuurlijk, waarschijnlijk wisten ze dat. Ja ik zit hoog in de emotie maar ik kan nou eenmaal niet tegen onrecht en mensen die geen rekening met een ander houden, of profiteren en zo zie ik ze., als het om de buren gaat, overlast is lastig aan te pakken, ik gun ze t beste maar verwachtte een beetje “logisch nadenken”. Overigens hebben ze zelf ook 3 katten dus ik begrijp geen snars van dat vogelhuis. Het blowen stoort me t minste, dat ze zonder overleg en mee te betalen “mijn“ schutting gebruiken, stoort me enorm. Maar ja, ik heb geen recht dus tja, het bevestigd mijn overtuiging iig wederom dat heel veel mensen gewoon niet leuk, maar aso zijn. Jullie bedankt voor jullie reacties! altijd goed om zaken van diverse kanten te horen, ook al is t niet altijd wat je wilt horen😕
  4. Elisa875
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Elisa875

    quote:
    Dit schreef Anke
    Wat stoort jou zo enorm aan het feit dat ze een vogelhuisje hebben opgehangen aan JOUW schutting?


    Moeten ze dan tegen jouw kale schutting aankijken? Hoe had je dat bedacht dan? Ze kunnen ook een boom planten waar vogels in gaan zitten die aan jouw kant poepen

    Ik vind het eerder logisch dan a-sociaal eigenlijk, maar het zit je echt heel hoog. Wat raakt dit nou zo?


    Hee Anke, ze hebben wel degelijk ermee ingestemd om deze schutting te plaatsen alleen wilden ze niet meebetalen vanwege hun bruiloft waar ze hun geld aan wilden spenderen. Dat klinkt logisch. Ik hou graag rekening met andere mensen en dat doe ik ook. Ik verwacht dat anderen dat ook doen, maar nee, dat is niet zo. Dus wat raakt mij nu zo? Dat mensen niet de lasten willen maar wel de lusten. Ook zij hebben er profijt van. Bij het plaatsen van de schutting waren ze thuis. Geen enkele moeite gedaan om even mee te helpen. Mijn buurman heeft alleen staan klooien. En nu hebben ze het vogelhuis met zijbalken eraan vastgeschroeft. Ja dat vind ik aso. Je kunt het ook even vragen toch? Inmiddels ben ik weer wat verder gekomen met het onderzoek. Als je een huurhuis hebt, is er geen erfgrens, is een uitzending van de rijdende rechter over geweest. In principe is de schutting dus nu van de Woningbouw en niet van mij of van de buren. Ik laat het er verder bij. Wil geen gezeik. Ik blijf het raar vinden dat iedereen dit maar normaal vindt. Maar dat is mijn mening. Ik heb hem in overleg geplaatst en betaald, maar blijkbaar is dat tegenwoordig maar normaal dat anderen er verder niets aan hoeven te doen of te moeten overleggen als ze dan zelf ook iets willen. Nogmaals bedankt voor jullie mening. Ik heb er van geleerd dat ik beter vooronderzoek moet doen want met deze kennis die ik nu heb, had ik de schutting niet geplaatst. Jammer dat we met zn allen niet wat meer voor elkaar over hebben, maar het is wat het is.
Terug naar de lijst