Stop eruit bij vaatwasser

Stop eruit bij vaatwasser 

Onderwerp van miranda1966

Terug naar de lijst
  1. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966
    Wilde net de vaatwasser aanzetten, maar die deed het niet. Paar keer gekeken of de deur bv niet goed dicht zat. Maar dat was niet het geval. Maar er gebeurde niks, geen lampjes aan. Net even naar de stoppen gekeken (heet dat een aardlekschakelaar??) en die van de vaatwasser is er inderdaad uit. Vanmorgen toen ik nog in bed lag hoorde ik een geluid van beneden, soort harde ‘knal’. Leek wel alsof een traptree heel hard kraakte doordat hout uitzet of zo. Denk nu dat dat de stop was!?

    En nu? Kan ik de stop omzetten en het gewoon opnieuw proberen? Of moet er naar gekeken worden?
  2. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966

    Bedankt voor je uitleg. Vaatwasser is aparte groep. Dus dan stekker eruit, schakelaar weer omzetten en dan stekker er in doen? En als ‘ie er dan niet uit vliegt vaatwasser aanzetten? Vind het best spannend, ben niet zo’n ‘handyman’ ;-)
  3. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966

    Is dus zekering, net ff goed gekeken. Heb 2 aardlekschakelaars maar die zitten er allebei nog in. Vaatwasser stond niet aan. Is inbouw. Stekker lijkt nog intact, kan niet de hele kabel zien. Muizen of ratten ... hmm kan ik me bijna niet voorstellen. Nooit ergens last van gehad, woon in redelijk nieuw huis.

    quote:
    Dit schreef ArnoM
    De aardlekschakelaar ziet er bijna hetzelfde uit als een zekering, maar werkt net anders. Als de aardlek eruit ligt, heeft de hele rij zekeringen/groepen die er direct naast zitten geen stroom meer. Aangezien in de meeste huizen maar 1 aardlek aangesloten is, zou dus veel meer in huis geen stroom meer moeten hebben.

    Omdat je het hier specifiek hebt over de vaatwasser vermoed ik dat alleen deze is uitgevallen? Stond hij op dat moment aan? Indien niet zou ik ook gaan denken aan muizen/ratten die de 220v kabel of iets anders hebben stuk geknaagd.

    Is het een losse vaatwasser of inbouw? Misschien kun je via een naastgelegen keukenkastje de aansluiting controleren?

  4. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966

    Zekering omgezet maar vloog er direct met een knal weer uit! Stekker er nu maar uitgehaald. Dat wordt met de hand afwassen denk ik zomaar ....

    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Een zekering gaat er niet uit zichzelf uit (heel zelden voorkomende uitzonderingen daargelaten). Maar omdat je ook een geluid hoorde die je niet kunt plaatsen zal er iets niet goed zitten bij je vaatwasser.

    Inbouw vaatwassers zullen bijna altijd een standby gedeelte hebben dat stroom trekt. Waarschijnlijk is daar iets stuk gegaan als er geen ongedierte achter zit.

    Je kan de zekering weer in doen, kijken of hij blijft zitten en vaatwasser controleren dat er geen rook van achter komt. Indien geen problemen na 15minuten kun je de vaatwasser instellen. Als dat werkt, dan pas echt aanzetten.

  5. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966

    Durf ‘m niet zo goed om te zetten 😬

    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Slim. Nu stekker eruit is, blijft zekering nu wel zitten?

  6. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966

    Het is een aparte groep, er zitten dus geen andere apparaten op.
    Zou het ook de zekering ipv de vaatwasser kunnen zijn?
  7. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966

    Dank jullie wel allebei. Voor nu laat ik de stekker van de vw er even uit en de zekering uitgeschakeld. Woensdag is m'n neef hier die er meer verstand van heeft. Laat ik hem wel even kijken ;-)
  8. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966

    Oh serieus! Hoe kwam je daar achter dan?

    quote:
    Dit schreef Rene_63



    De kans is klein maar niet onmogelijk, ik spreek uit ervaring.Smile

  9. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966

    Ah ja natuurlijk. Kan ik ook nog wel proberen. Vind het best spannend hoor om te doen, gaf best een knal vond ik toen die er uit knalde!

    quote:
    Dit schreef Rene_63

    Doordat ik alles wat op die groep had uit het stopcontact had gehaald en hij knalde bij het omzetten er toch gelijk uit.

  10. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966

    quote:
    Dit schreef EllesB
    >>LINK<<


    Thnx. Het was bij mij niet de aardlek die er uit sprong, maar de zekering.
  11. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966

    quote:
    Dit schreef Rene_63


    heb je het al geprobeerd?


    Nope 😎 Ik kijk woensdag als m’n neef er is.
  12. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966

    quote:
    Dit schreef Rene_63


    Hoe is het afgelopen @miranda1966


    Neef is nog niet geweest, hij had woensdag een spoedklus op z’n werk. Planning is nu dat hij donderdag komt.
Terug naar de lijst