Ervaring met Blogger / Blogspot

Ervaring met Blogger / Blogspot 

Onderwerp van DianneE

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    Ik heb zelf al zo'n jaar of 10 een weblog op blogspot en heb er goede ervaringen mee. Ik heb een beeldende kunst achtergrond en zocht toen iets waar ik met enige regelmaat werk op kon plaatsen. Ik heb destijds gekozen voor een weblog i.p.v. een site omdat deze dynamischer is en je er op elk gewenst moment iets kunt posten. In het begin is het soms even zoeken hoe e.e.a. werkt maar over het algemeen is het behoorlijk gebruiksvriendelijk en je kunt het heel persoonlijk vormgeven als een soort dagboek of logboek.
    Het is zinvol om goed na te denken over de naam van je blog, want dat kun je dacht ik niet makkelijk wijzigen. Men zoekt bv wel op wandelen maar niet zo snel op jouw naam als ze je niet kennen.
    Om diverse redenen zijn veel bloggers de laatste jaren overgestapt op andere social media zoals instagram want ja, daar kun je meer volgers binnenhalen. Handig is om ook andere bloggers te volgen en daar een comment achter te laten. Zo vergroot je je netwerk. Er is ook ergens een tool zodat je blog gevonden kan worden op internet. Bedenk ook hoe vaak je een bericht wil posten. Iedere dag is te vaak, een keer in de drie maanden is erg weinig. En ja, er kan (met name in het begin) soms meer tijd in gaan zitten dan je van te voren had bedacht.
    Dit is wat me zo te binnen schiet. Zeker gaan doen. Ik heb er leuke online contacten aan overgehouden.
    Als je vragen hebt, stuur maar een pb.
  2. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    Je blog ziet er hartstikke goed uit. Daar mag je best trots op zijn want je hebt er vast veel werk aan gehad. Je hebt zelfs links, labels en een paar aparte pagina's ingevoegd. Voor de leesbaarheid zou ik overwegen of een groter lettertype te gebruiken of een iets donkerde kleur blauw voor de letters. Ik vond de lichtblauwe letters op de groene achtergrond soms wat lastig te lezen.
Terug naar de lijst