Elna lockmachine

Elna lockmachine 

Onderwerp van 00h

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik heb een Elna, maar ander model, ik vind een lockmachine heel erg fijn, zowel tricot als katoen.
    Nog steeds erg blij mee
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ja ik weet iets

    Smile

    Klopt de draden komen van boven maar zijn idd ook onderdraden.
    Toen ik hem kocht zaten er op elke stangdinges een andere kleur draad, daardoor begreep ik ook beter wie wat waar. Je kunt met drie of meer vier draden werken, met 4 is twee naalden en met 3 is met 1 naald.
    Ik werk meestal met 1 naald, waarom weet ik eigenlijk niet
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ja hoor is goed, je mag me ook appen. Maar mijn machine is niet zo geavanceerd als de jouwe.
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Een eenvoudige lockmachine kan ook Janette, ik ben er erg blij mee, het werkt zo handig.
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Margoos
    Wat een gaaf draadje; ik heb een lockmachine geerfd van mijn tante alleen zinkt de moed me in de schoenen als ik hem uit de verpakking haal en er alleen maar naar kijk.... Even een melding maken voor dit draadje, en misschien de linkjes naar de Youtube filmpjes even plaatsen 00h, wellicht moet ik toch eens een poging wagen....


    Welk merk en model heb je?
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef 00h
    Ja dan kunnen we voor je kijken

    k ga slapen, morgen met een fris hoofd de draden in rijgen en hopen dat t werkt!


    Ja dat is al een klusje om dat goed te doen
    Niet rekkende stof is makkelijker om mee te beginnen
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef 00h
    Er zit een
    hoe typ je dat

    accessoirehouder in de machine, heb ik gisteren een schroevendraaiertje gekocht lees ik nu in de handleiding waar dat IN de macine in een houdertje zit en het zit er gewoon in!
    Wat leuk!

    Smile


    Ja bij de jouwe zit dat in de machine, ik heb een los tasje erbij.
    Je kunt daarmee oa het snijding wegklappen waardoor sierstenen mogelijk zijn.
    Ik heb mijn machine gekocht en wilde later een cursus doen, maar toen was de winkel weg omdat ze geen opvolger hadden. Een ander filiaal zat toen in Emmen, maar geen idee of dat er nog is
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Oh je hoeft ook niet aan te hechten of af te hechten, stof voor de voet leggen, naaien en gewoon een stuk door aaien en je bent klaar.
    draad kan niet in de spoel schieten zoals bij een gewone naaimachine
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef 00h
    Kijk nou!



    Mooi hè en door de kleurtjes zie je welke draad wat doet.
    Kun je ook als sier gebruiken.
    Ik denk dat de instellingen zijn voor wanneer de draad trekt aan de rand, dus om de transporteur anders in te stellen. Je kunt er waarschijnlijk ook mee rimpelen. Leuk uit proberen.


    Bij mij ben ik ineens mijn handleiding kwijt, even weggelegd en nu spoorloos
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Je oranje draad is iets te los, die kun je strakker zetten
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef 00h

    Veel handleidingen staan op het internet, ga je mee doen?.



    Ik heb twee lappen stof liggen voor jurkjes alleen even geen tijd. Maar bij mijn machine weet ik hoe hij werkt, alleen de extra opties niet zoals sierstikwerk en band meestikken.
    Het was met mijn handleiding zo raar, maandag kijk ik er nog in... Dinsdag is hij spoorloos.
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef 00h

    Oke, handig he die kleurtjes, echt ingenieus bedacht, de handleiding had ook in kleur moeten zijn eigenlijk.

    Wat maak jij er mee?


    Ik vind juist met de kleurtjes naaien in het begin het duidelijk maken wat wat doet.
    Je kunt door een dingetje er even uit te halen ook een iets golvende rand maken, een muizentand rand.
    Dat dingetje heet de Ehhh even de naam kwijt.
Terug naar de lijst