Hoeveel arbeidscontracten mag je

Hoeveel arbeidscontracten mag je 

Onderwerp van Rose_s

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Agamus
    Ik werk nu via uitzendbureau bij KPN en je kan daar alleen werken via 3 uitzendbureau"s in dezelfde constructie. Ze nemen pas iemand na 5,5 jaar in dienst en dan alleen als er in de 5.5 jaar geen noemenswaardige excessen zijn geweest. Het meest bijzondere vind ik nog wel de contrast duur, ze kennen zogenaamde week op week constructie. Dus je contract loopt van maandag morgen o.oo uur tot zondagnacht 23.59 uur en word dan wekelijks verlengt. Dit puur om ziekteverzuim laag te houden. Wordt je namelijk ziek zijn de eerste 2 dagen zogenaamde wachtdagen als je daarna nog ziek bent ga je de ziektewet in en zijn ze op zondagnacht 23.59 uur van je af. Want dan dragen ze je over naar het UWV die je dan uitbetaald op 70%. Allemaal wettelijk zo geregeld. En de transitie vergoeding is ook een wassen neus want het uitzendbureau mag je inzetten voor andere baantjes zij gebruiken daar het geld voor om je aan ander werk te helpen of je dat wil of niet is geen keus
    De enige verbetering is dat ze de uren moeten garanderen die je in de voorgaande periode hebt gewerkt dus mijn flex contract van 24-32uur is nu 28 vaste uren geworden vanaf 1 januari.ik kan nog flexibel werken maar dan moet ik voor elke onder en overschrijding een formulier in leveren..
    Als het ingewikkeld word is KPN niet mijn werkgever maar uitzendbureau en die zijn naar mijn idee niets meer dan de juridische papierwinkel. En ja zo behaal je je targets met laag ziekte verzuim en maximale inzet. En blijkbaar kan het uit in de organisatie ondanks het selectie opleiding en verloop proces.

    Klinkt als webhelp en co. Maar idd, zo werkt het in de uitzendbranche. Dat van die week contacten is in fase a. Daarna wordt het langer, naarmate je langer ergens werkt. Ook zelf opzeggen kan voordeel hebben. In fase a kun je vrij makkelijk weg. Dat wordt steeds lastiger als je in een andere fase komt.
Terug naar de lijst