Klokkend geluid

Klokkend geluid 

Onderwerp van Moi76

Terug naar de lijst
  1. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76
    Mijn toilet beneden maakt sinds enige tijd een klokkend geluid.

    Wie heeft de ultieme tip om hier vanaf te komen?

    De Woningbouw komt er niet voor en ik wil niet direct een ontstoppingsdienst laten komen.

    Op internet staat veel, maar misschien heeft iemand hier ervaring en de best werkende tip voor mij.
  2. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Dat geluid herken ik. Alsof een afvoer leeggetrokken wordt?


    Ja het water in mijn toilet staat ook heel laag zeg maar..... weet niet zo goed anders te omschrijven. Dan is het water weg en stroomt er langzaam weer wat in terug. Spoelt wel goed door (gelukkig!) maar dan zit je in de woonkamer en hoor je steeds plop plop plop.... gewoon irritant. 😅
  3. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76

    quote:
    Dit schreef EmC
    Weet je zeker dat het probleem bij jou zit?
    Heb je de buren al gevraagd of ze het ook hebben?


    Nee heb ik nog niet gedaan, goede tip! Ga ik vandaag even doen. Weet wel dat er recent een paar huizen verderop riool issues waren. Misschien dat dit ermee te maken heeft. 🤔 Ik ga eens vragen....
  4. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76

    quote:
    Dit schreef maartje
    Ik zou dit proberen: >>LINK<<


    Mmmm ik ga het eens een poging geven......
  5. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Het is idd een verstopping. Verderop in de leiding. Wij hadden het vooral als dochter geweest was die rijkelijk met wc papier strooide. Ook lage waterstand en soms zelfs bijna overlopen. Maar liep uiteindelijk altijd goed af. Tip van maartje is wel een goeie.


    Ja ik gok dat er idd ergens een verstopping zit...... misschien een stomme vraag, maar als er elders een verstopping zit. Wie moet ik daarvoor benaderen, voor wie zijn die kosten?
  6. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76

    quote:
    Dit schreef EmC


    Ik heb het ook gehad en was inderdaad een probleem een stuk verderop in het riool waar ook de buren last van hadden.


    Denk zelf ook dat het verder is...... bij mij spoelt hetzelfde wel goed door maar het blijft ploppen.
  7. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76

    quote:
    Dit schreef maartje


    Ik moest alles regelen via de woningstichting, bij ‘eigen schuld’ waren de kosten voor jezelf.


    Heb op de website gekeken, maar ze komen er niet voor. Eigen kosten, tenzij het speciaal is opgenomen zoals bij een appartementen complex.
  8. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76

    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Zolang het doorloopt bij jou, hoef jij niks. Als het bij jou of je buren niet meer doorloopt, bel je de wbv. Die regelt riolering. Vziw kost dat niks als je huurt. Tenminste bij ons niet. Als het verderop zit, is het lastig en schuldige aan te wijzen.


    Ik ga ze maandag iig even bellen! Dit is voor mij onbekend terrein.
  9. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76

    quote:
    Dit schreef koen
    als het goed is, is de rioolontstopping deel van de servicekosten (of de huur)

    wel oplossen, niet laten gaan.

    ik heb een poos een kantoor gehad onderin een appartementencomplex. toen ik 's avonds een keer binnen dreef de drek van de bovenburen in mijn gang. bij hun spoelde de pot wel door.....

    later bleek een boom (buiten, ca 10m verderop) met z'n wortels de gresbuis te hebben overwoekerd.


    Ieuuuww 🙈😣

    Nou ik ga ermee aan de slag...... folie eerst..... bij de buren navragen en maandag iig even bellen.
  10. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76

    quote:
    Dit schreef Piep
    Bij mij bleek het een dompelaar ofzo te zijn...vervangen door de woningstichting en probleem opgelost.


    Dompelaar? Zit dat niet in de stortbak? Of zit dat in het riool? Het zit namelijk ergens in de riolering gezien dat klokken volgens mij lucht is....het borrelt zeg maar in het water.
  11. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76

    quote:
    Dit schreef Piep


    Het was een soort schuifje ergens, zelfde klachten..maar ik heb er geen verstand van hoor


    Ik ook niet! 🤣 Ik ga het later even googelen!

    Alle tips zijn welkom uiteraard. Moet zo ook nog naar de winkel omdat ik niet voldoende folie In huis heb en ik ga zo even bowlen met drie pubers. 😊
  12. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76

    quote:
    Dit schreef Dirk
    Ploppen heeft te maken met een niet oké beluchting van het riool en daardoor krijg je vacuüm zuigende werkingen en dat gebeurd dan via zwanenhalzen van toilet of wasbak .Er ontstaat een waterkolom .


    Kan ik daar zelf iets aan doen? Of moet daar een expert aan te pas komen?
Terug naar de lijst