Appartement verhuren, wat zouden jullie doen?

Appartement verhuren, wat zouden jullie doen? 

Onderwerp van Astrid

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Astrid


    Als ik het ga verhuren, dan via de makelaar, kost wel wat, maar heb ik hier de stress niet van.

    Zolang ik officieel nog niet de verklaring van erfrecht van mijn zus heb, kan het huis nog niet op mijn naam worden gezet.
    En kan ik het officieel nu niet verkopen of verhuren.

    Ik wil het aanhouden voor zoonlief, zodat die er eventueel over 2 jaar in kan.

    Als mijn vader overlijdt, dan wil ik, als ik helemaal tot rust ben gekomen, samen met Mark samen gaan wonen,
    buiten de Zaanstreek. Mijn vader laat ook een huis na en die ga ik dan verkopen om samen met Mark elders een huis te kopen.




    Dan ga je dat mailen, dat je het via de makelaar gaat regelen dat zij contact op kan nemen met de makelaar.
  2. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Astrid
    Jullie zijn lief, had ik net even nodig.

    Mij benieuwen of ze gaat reageren, hopelijk niet, krijg ik daar weer stress van Smile


    Gewoon niet lezenSmile
  3. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Dirk

    Verhuurbureau heb ik slechte ervaring mee . Ben beter af bij een jong studerend stel die een huurcontract hebben zolang ze ingeschreven staan als student met jaarlijkse verlenging .


    Astrid je hoeft verder niet met dr afgewezen huurder in discussie . Huren is een zakelijke afspraak en afwijzing is afwijzing . Zorg altijd voor een goed contract en voor bepaalde tijd .


    Ik ken 2 gevallen die doffe ellende gehad hebben door zelf hun huis te verhuren. Huis was uitgewoond, huur werd niet betaald en ze wilden niet vertrekken.
  4. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    30000 hypotheek t/o 1000 euro huurinkomsten. Ik zou het gesprek met een verstrekker absoluut aangaan. Die 30000 belasting moet betaald worden en ligt niet op de plank. Ook een pl krijg je niet daarvoor. Dat appartement is mogelijk 5x zoveel waard. Bij evt executie verkoop krijgt de bank hoe dan ook zijn geld.


    Maar het geld zit in stenen en je zal zelf intussen ook moeten leven, zonder toeslagen, huur- en zorgtoeslag van dit jaar zullen waarschijnlijk ook terugbetaalt moeten worden.
  5. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Ik weet niet hoor, maar 30000 hypotheek is, laten we zeggen, 200 euro aflossing? De opbrengst huur 1000. Zie ik iets over het hoofd? Daar zit m.i. 800 euro verschil tussen.... Me dunkt dat dat voldoende is.


    Onderhoud van het huis etc. Dan is het nog afwachten of je het geld daadwerkelijk krijgt, de belastingdienst wil ook nog wat en bij vertrek van de huurder maar duimen dat ze het schadeloos achterlaten.
  6. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Kennelijk heb ik een slecht idee. En is verkopen de oplossing Smile er wordt echter aan voorbij gegaan dat TS graag het huis wil behouden voor zoon. En dat er straks afgerekend moet worden met de belastingdienst. Dat dat geld er niet is. Wat is daar de oplossing voor? Met een laag inkomen (want nu ht en zt) lukt dat never nooit niet.


    Ik zou er zelf in gaan wonen, TS wil straks toch gaan samenwonen, als je 2 huishoudens samenvoegt, moet je toch al heel veel spullen ruimen. Klein huisje is dan als tussenvorm best wel handig Smile
  7. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Pluis


    Volgens mij schreef ts dat het huis te klein is voor haar en haar zoon.


    .


    Het is voor tijdelijk, daarom heroverwegen.
  8. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ik denk dat het beste advies is om een financieel adviseur te raadplegen. En daarmee alle opties te bespreken.


    Eens, want er zitten nog heel wat haken en ogen aan.Smile
Terug naar de lijst