Broodtrommel ideeen

Broodtrommel ideeen  

Onderwerp van Bloem

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Over een week gaat het kleine Bloempje naar de basisschool ( even serieus, vorige week geboren en nu al naar school Smile) en mag ik weer elke ochtend een broodtrommel vullen.

    Vind het leuk om meer dan een boterham kaas mee te geven en ben benieuwd naar creatieve en gezonde ideeën Smile

    Bananenbrood, ei, wraps, banaanpannekoek, brood, komkommer, aardbeien, poffertjes heb ik al op het lijstje.

    Jullie ideëen?
  2. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef Marlies
    Gewoon één of twee boterhammen. Daarnaast wat rauwkost of fruit.
    Al 'mijn' kinderen krijgen hun broodtrommel zo gevuld. Lekker makkelijk op te eten zonder knoeien. Hagelslag of vlokken liever niet, dat knoeit zo.
    De meeste kinderen drinken water, daarvoor nemen ze gewoon een lege beker mee. Fristy en chocomel niet, dat plakt.

    Geef iets mee wat makkelijk te eten is en niet teveel.

    Hagelslag en vlokken sowieso niet. Water helemaal oké, vindt ze lekker en is gezond. Kreeg daar vroeger commentaar op, want water meegeven is zo zielig.

    Niet teveel is een goede, wordt even uitproberen. Sinds amandelen eruit zijn eet ze stukken beter.
  3. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef Tuwa


    o wat fijn Smile

    Ja heel fijn! 1,5 kilo aangekomen in een maand tijd Smile
  4. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef Mimi
    Tip: Alleen maar er instoppen wat ze lust. Hoe mooi, kleurrijk, gezond of whatever. Als ze het niet lust probeert ze het niet en eet ze het niet.

    Wat grappig dat jij mijn kind zo goed kent.
  5. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef EllesB
    Ik vroeg me even af of je geen scheve gezichten krijgt, als het ene kind allemaal lekkers mee krijgt en het andere "alleen" maar 3 broodjes ofzo.


    Ja daar was ik ook benieuwd naar. Aan de andere kant: bij het oudere Bloempje vielen me vooral de ongezonde dingen vaak op. Croissants en pakjes fristi en zo. Daar ben ik helemaal niet van.
  6. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef Marlies

    Of een kliekje van de avond ervoor meegeven met het verzoek het even op te warmen Smile

    Ja doe dat even Marlies. Of Kook meteen voor de hele klas Smile
  7. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Snap helemaal dat dat trutten niet handig, maar twee boterhammen vind ik geen volwaardige lunch als ik eerlijk ben. Sowieso eiwitten en groenten/ fruit erbij.

    Heb in ieder geval een beetje een idee wat naast lekker/ leuk ook handig is.
  8. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Ik vroeg ook geen advies in hoeveel eten ik haar mee moet geven, maar in ideeen qua eten Smile
  9. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef Inge65

    OA hè! Smile

    Echt hoor. Alsof ik ook geen idee heb wat ik aan moet met mijn eigen broedsel Smile
  10. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef 00h

    ..... maar t zijn mooie stickers, had je die al? Met n bloempje er op?
    k Vind het altijd weer boeiend als jij iets vraagt op OA
    Smile

    Smile

    Ik heb stickers en een kledingstempel, maar die had ik al voor op het kinderdagverblijf.

    Overigens vind ik het ook boeiend, zoveel antwoorden op vragen die nooit zijn gesteld.
  11. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef Sheeba


    Mini broodjes ,mini krentebollen,
    Rauwkost en verder idd water...
    Krijgt kleinzoon ook mee
    Vroegah had je schoolmelkSmile
    Maar dat is niet meer denk ik

    Schoolmelk is er nog steeds, vind ik zo leuk. Voelt nostalgisch of zo.
  12. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Mijn dochter vindt het trouwens echt een feestje als ik een paar kaasblokjes op een prikker doe.

    Ja daar zat ik ook aan te denken.

    Denk vooral belangrijk dat het niet te ingewikkeld wordt. Bananenbrood is sowieso favoriet. Beetje komkommer erbij en een eitje.
Terug naar de lijst