Soep

Soep 

Onderwerp van maartje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Als jullie soep maken, gebruik je dan een pakje of maak je het helemaal zelf?

    Vanmiddag heb ik een super simpele, maar heerlijke mosterdsoep gemaakt.

    Met roomboter, bloem, bouillonblokjes, mosterd, slagroom en water.
  2. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje

    Tomatensoep

    2 wortels, 2 uien, halve bol knoflook fijn hakken en bakken in een flinke scheut olijfolie. 140 gram tomatenpuree toevoegen en even meebakken. 1 eetlepel Italiaanse kruiden toevoegen, 1 kilo tomaten fijn snijden en erbij doen, bouillonblokjes en 2 liter water erbij, kwartier laten koken. Staafmixer erdoor en klaar. Eventueel nog gehaktballetjes erin doen en nog ff 10 minuten laten koken.

  3. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje

    quote:
    Dit schreef Bloem
    Vraag me wel eens af een bouillonblokje niet net zo nep is als een zakje.



    Je zou ze kunnen vervangen door zout en kruiden.
  4. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje

    quote:
    Dit schreef Yanea

    Blik Smile



    Deed ik vroeger ook wel, maar sinds ik het zelf maak, hoef ik echt geen soep uit blik meer. Ik maak meestal veel, dat vries ik in in kleine bakjes.
  5. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje

    quote:
    Dit schreef Piep


    Ontvel je die tomaten eerst?


    Nee, niet nodig. Ik gebruik tegenwoordig een hakmolen, omdat groente snijden niet meer lukt met mijn handen.
  6. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje

    quote:
    Dit schreef Inge65
    Ik maak graag soep, bijvoorbeeld linzensoep in de slowcooker.
    Of groentensoep, maar dan wel met groentebouillonblokje.



    Ik had een recept gevonden voor het zelf maken van bouillonblokjes, bereidingstijd meer dan 4 uurSmile, ik blijf wel blokjes gebruiken SmileSmile
  7. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje

    quote:
    Dit schreef Bloem

    Nou, als Karin het zegt zal het goed zijn Smile

    Wel fijn, maakt soep maken een stuk sneller.


    Hoe maak jij soep?
  8. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje

    quote:
    Dit schreef fleurie



    Gewoon blijven doen! Smile
    Ik heb ook geen oordeel over mensen die dat wel graag gebruiken. Ik vind het zelf niet lekker (eten uit blik ook niet), maar het is geen vergif of zo Smile



    Als je alle basisproducten in huis hebt, is koken zonder pakjes of zakjes (wel met bouillonblokjes en tomatenpureeSmile) veel sneller dan die pakjes en zakjes, vind ik.
  9. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje

    quote:
    Dit schreef fleurie


    Ik heb nog verse spinazie die op moet... Even kijken of er een spinaziesoepje in mijn database staat, want ik lust nu ook wel een soepje!

    En dan later in de week, als ik de volgende dag geen afspraak heb, een knoflooksoepje.



    Volg jij altijd precies een recept? Ik doe altijd maar wat, een volgende keer pas ik het aan. Vaak voeg ik om te om te beginnen meerdere recepten tot één. Ik schrijf recepten nooit op, behalve nu dan, in dit draadje.
Terug naar de lijst