Zelf voedsel drogen 

Onderwerp van fleurie

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    Gisteren werd ik verrast met een voedseldroger (de Quigg van Aldi). Ik zat al een tijdje te twijfelen of ik er eentje zou kopen (neemt plek in, ga ik het echt gebruiken) dus ik heb me er nog niet echt in verdiept, maar na mijn eerste poging (het drogen van soepgroente, eerste indruk is goed, ik ga het zo malen tot een soort bouillonpoeder) begin ik enthousiast te worden.
    Volgende stap is: tomaatjes drogen (die heb ik in huis).
    Maar ik zit ook te denken aan jerky en zo.

    Inmiddels heb ik ook siliconenmatjes besteld waarmee ik fruit kan drogen tot een soort pasta. Het hoe en wat moet ik nog even uitzoeken.

    Wie heeft er ervaring met voedsel drogen en kan tips of recepten geven? Mocht ik al googlend wat tegen komen, dan laat ik dat natuurlijk ook weten ;-)

  2. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    ?_nc_cat=111&_nc_sid=b9115d&_nc_ohc=Tf5EW1NEuZgAX9h7lAB&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=f6859c4c21272ead5b3913e1963a2f49&oe=5F71C6CA[/IMG]
  3. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Willemijn
    Mango's, pompoen (een reuze pompoen past dan gemakkelijk in een weckpot en blijft jaren goed tenzij je je roerbak of soep er mee verrijkt, gewoon een strip uit de pot in stukjes knippen.), paprika's, paddestoelen, bonen, munt, kruiden, van alles verdwijnt hier in de voedseldroger.


    Oh geweldig, munt ook? Ik heb nog een hele bos staan buiten!
    Die pompoen trekt me wel aan, het seizoen komt er weer aan. Heb nog een grote Coeur du Boeuf tomaat liggen, ik denk dat die er zo ook aan gaat geloven ;-) Ben nu even met andere dingen bezig, maar ik ga straks googlen of het een goed idee is om er een snufje gedroogde Provençaalse kruiden bij te doen.
    En paprika heb ik ook nog liggen.
  4. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef scar
    Maar waarom zou je het doen? Ik snap de meerwaarde niet?


    Voornamelijk omdat ik zoveel fruit in de tuin heb. Maar ook om leuk mee te experimenteren. Ik zat er al een aantal jaar omheen te draaien, ja maar neemt ruimte in, ja maar heb al een vriezer, ja maar...

    Maar toen ik hem aangeboden kreeg hapte ik toe Smile
  5. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    Ik heb zelf niet stilgezeten vanmiddag Smile ben flink aan het researchen gegaan.
    Ik heb deze site doorgespit: >>LINK<< en een heel actieve Facebookgroep gevonden.

    Vandaag ga ik niets meer doen, maar morgen ga ik iets doen met tomaten.
  6. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    By the way: in een gewone oven kun je hetzelfde doen. Maar ik heb een combimagnetron waarvan de deur niet op een kier kan. Als je een oven hebt die dat wel kan, lukt het drogen ook.
  7. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Yvonne-

    Op een of andere manier moet ik aan aflevering van friends denkenSmile


    Vanaf 1:33 m
    >>LINK<<



    Smile
  8. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Anthea

    Hoe heet de Facebook groep?


    Voedsel drogen (recepten en ervaringen uitwisselen)
  9. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef scar

    En dan heb je gedroogd fruit of gedroogde tomaten of bloemkool of paprika.... en wat doe je er dan mee?

    Ik snap het nog steeds niet geloof ik.



    Soepjes en sausjes maken.

    Ik heb een droger cadeau gekregen en ik zoek inspiratie...Smile
    Maar als je het volslagen onzin vindt: misschien is dit niet het juiste topic voor je (met alle respect Smile)
  10. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef 00h
    00h jaa



    dit boek vraagt Fleurie op haar verjaardag,
    ik geloof dat ze woensdag jarig is... Smile


    Nee joh ☺️ is al gereserveerd bij de lokale bieb! Nog 4 wachtenden voor me, maar ik ben een geduldig mens 😊
  11. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    Jongste loopt bij een diëtist en had oa het advies gekregen wat gedroogd fruit (of noten) te nemen. Komt dat even mooi uit 😁
  12. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    Jij hebt een heel luxe zo te zien!

    Ik heb een uur geleden aardbeien, kiwi, mango en citroen erin geschoven. Om te snoepen, voor in de yoghurt, en die citroen kun je als ik het goed heb begrepen verpulveren. Volgende project wordt uienpoeder maken en een aantal koningsoesterzwammen in stukjes drogen. Die beschimmelen anders zo snel na aankoop...

    Als ik het in de vingers heb ga ik me eens verdiepen in jerky. Maar dat schijnt een kunst op zich te zijn...
Terug naar de lijst