Dat laatste is onzin. Bij mijn dochter kwamen ze in mei ook gewoon de boel fixen. Zij had hetzelfde. Geen signaal op de box. Bij haar was niet bekend wat de vorige bewoner had. De wcd van kpn bleek niet goed te zijn en die is gerepareerd. Door kpn, want zij zijn eigenaar van de lijn. Gideon kwam er voor.
quote:Dit schreef martijntje Ik vind het ook een heel vreemd verhaal van Budget. Ze hebben wel een handleiding gegeven over hoe je de aderparen moet veranderen maar dan geven ze ook aan dat je ervoor moet zorgen dat de kabels goed gestript zijn zodat het koper goed zichtbaar is. Dan raken wij het spoor al bijster.
Niet aan beginnen en ze wijzen op hun verplichting signaal te leveren.
Als er gesplitst is, zal het modem wel bij het eerste punt aangesloten moeten worden (dochter woont in zelfstandige woonruimte). Dat kan de meterkast zijn, maar hoeft niet (heb ik ook niet in mijn huis).
quote:Dit schreef martijntje [QUOTE]Dit schreef Dayenne
[B]En als het straks werkt, vergoeding voor niet gebruikte diensten aanvragen bij de provider. Er zijn vaste vergoedingen voor. [/QUOTE
Ze leggen de schuld buiten zichzelf. Als dit echt zo zou zijn dan is lastig schadevergoeding claimen. [/B]
Zij huren de lijn van kpn. Als je zoon geen signaal krijgt, moeten zij een storingsmonteur sturen (van kpn dus). Of ze sturen eerst een installatie monteur (dat deden ze bij mijn dochter). Deze constateert probleem en regelt alsnog storingsmonteur. Als het wel aan de binnenhuis bekabeling ligt valt er weinig te claimen. Ligt het aan de lijn, dan wel.
Oftewel... Laat een installatie monteur komen om de boel te installeren. Ontdekt deze een fout, dan zal collega storingsmonteur komen. Vervolgens is zeer ws de installatiemonteur gratis, want er is sprake van een technisch mankement. Ontdekt de installatiemonteur niks, dan heeft je zoon een werkende aansluiting. Kosten: €79.
Er staat toch echt op de website dat als het zelf aansluiten niet lukt je alsnog een installatie monteur kunt laten komen. Maar bij budget hangt wel aan alles een prijskaartje zie ik. Ook als er storing is of geen aansluitpunt.
Misschien kan het contract ontbonden worden? Er kan immers niet geleverd worden. En dan een provider kiezen die wel service biedt (wij hebben dus goede ervaring met t-mobile).
Dat klopt wat je zegt maar ze gaan hiertoe pas over wanneer we eerst zelf geprobeerd hebben die draden omgewisseld hebben. Dank je voor het meedenken. Ik weet wanneer ik een contract kan ontbinden. Ik geef advies in het consumentenrecht.
Top. Met zulke slechte service absoluut het overwegen waard.
quote:Dit schreef martijntje Afgelopen donderdag even langs zoon gereden en heb de wandcontactdoos los gekregen. Was een kwestie van geduld met losdraaien. Daarin troffen we slechts 2 draadjes. Geen mogelijkheid van wisselen aderparen. Foto hiervan was voldoende voor provider om een KPN monteur in te gaan schakelen. Dus hopelijk heeft hij binnenkort eindelijk zijn internet en tv.
Eindelijk kpn ingeschakeld... Eigenwijze provider. Betaalt je zoon al voor zijn abo?