Laptop of chromebook?

Laptop of chromebook?  

Onderwerp van Fri1974

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Disje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Disje
    quote:
    Dit schreef Fri1974
    Help! Ik heb nu een Acer laptop en naast een té groot scherm (17") is hij ook nog eens erg traag. Ik ben er inmiddels achter dat dit te maken heeft met de processor die erin zit. Gezien mijn werkzaamheden, ook als vrijwilliger her en der, heb ik toch wel vaak overlegjes hier en daar en ik merk dat ik digitaal aantekeningen maken een stuk prettiger vind. Ik wil "iets" dat dus kleiner is dan de laptop die ik nu heb (een maatje of 2kleiner). Daarnaast wil ik gewoon iets hebben wat ik mee kan nemen naar mijn werk, zodat ik altijd een "vertrouwde' werkplek heb en niet steeds allerlei toetsenborden enzo hoef te poetsen. Ook als ik dan thuiswerk, heb ik dan steeds gewoon hetzelfde ding bij me, lijkt me ideaal.

    * snel kunnen werken
    * internet (ik moet thuis kunnen werken en dat doe ik door extern in te loggen)
    * word en excel. Geen hele ingewikkelde dingen, maar ik moet wel kolommetjes enzo kunnen maken
    * videobellen moet makkelijk gaan
    * aantekeningen dus kunnen maken in een word bestand


    Ik neig nogal naar een chromebook, omdat ik qua werk sowieso in the cloud werk, maar ook qua studie straks is dat een prima optie. Het enige wat ik me afvraag is; ik lees dus dat wifi aan de orde is. Maar wat nou als je ergens werkt waar geen wifi is en waar je dus gewoon een kabeltje ergens in moet pluggen? Dat is nu op mijn werk het geval. Daar wordt in basis niet met wifi gewerkt en ben je dus afhankelijk van een vaste verbinding. Is dat met een chromebook te realiseren of hoe werkt dat?
    Eigenlijk zoek ik dus een digitaal kladblok met internet. Maar dan wel ook de mogelijkheid om ergens dat kabeltje in te pluggen indien nodig.

    En ik vroeg me af; hoe handig is een touchscreen, of is dat misbaar? Het lijkt me best handig, maar op mijn laptop zit het nu ook niet en dan mis ik het niet. Op mijn telefoon vind ik het dan weer super handig.

    Wie helpt me verder?


    Voor de veelzijdigheid die je vraagt (werk, privé, vrijwilligerswerk, soms netwerkkabel, soms in Word en Excel wat doen, videobellen, etc.) zou ik voor een laptop gaan, omdat je niet beperkt wilt worden door zaken die (nog) niet via de Chrome browser kunnen. Ik ben een groot fan van Chromebooks, maar ze zijn wel uitsluitend geschikt voor zaken die via de browser werken.

    Een touchscreen op een laptop kan handig zijn als je vaak onderweg bent zonder muis bijvoorbeeld. Maar ik zou het niet vereiste zien.

    Ik ken je budget niet, maar voor een goede 13 of 14 inch laptop zou ik eens naar zoiets kijken: klik
  2. Disje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Disje
    Mee eens, maar het is niet ondenkbaar dat je nog eens wat anders dan Teams en Office365 nodig hebt als je je chromebook/laptop voor werk, privé en studie wilt gaan gebruiken. Het is maar net met welke aanbieders jouw organisatie een inkoopovereenkomst heeft. En dan wil je niet toevallig een verkeerde combinatie treffen. Daarom is een laptop wat flexibeler dan ook een chromebook (en ook wat duurder).
Terug naar de lijst