werkgerelateerde klachten; kosten voor jezelf of voor werkgever

werkgerelateerde klachten; kosten voor jezelf of voor werkgever 

Onderwerp van Mar1970

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970
    hoi,

    ik heb klachten die door mijn werk zijn ontstaan. Ik heb daar zelf al voor geïnvesteerd, bijv. massages, fysio, duur kussen.
    De klachten verergeren momenteel weer. Moet de werkgever dan ook kosten voor bijv. fysio vergoeden? Of kan de werkgever bijv. ook eisen dat ik ook een deel blijf betalen?
    Bij de vakbond kreeg ik geen duidelijk antwoord.
  2. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970

    preventieve arbo is nu bezig om te kijken hoe vanaf nu (dus aanpassing werkplek en straks evt. thuisplek aanpassen) maar goed, daarmee verhelpen we niet de klachten waar ik nu vanaf maart mee rondloop. Ik heb van school destijds wel een los toetsenbord gekregen en een burostoel voor thuis maar zoveel uur thuis achter laptop heeft gewoon klachten gegeven die nog niet weg zijn..
  3. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970

    quote:
    Dit schreef Wim
    info FNV over thuiswerken: >>LINK<<


    ?
    daar staat niets in dat met mijn onderwerp van doen heeft, of kijk ik erover heen?
  4. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970

    oké, dank.

    Nee, ik werk gewoon, gelukkig. Juist op het werk heb ik, doordat ik dan nog aardig wat beweeg, minder klachten. Maar 's avonds, 's nachts en in het weekend betaalt zich dat terug. Ik laad dus ook niet meer goed op, merk ik.

    Preventieve arbo is dus deze week ingeschakeld.
    Vind dit soort toestanden altijd zo lang duren, en ondertussen sukkel je als werknemer verder en worden de klachten alleen maar erger.
  5. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970



    @ Mikki: zo heet die afdeling; die doen dus alleen aan preventieve maatregelen; dus die gaan naar m 'n werkplekken kijken


    @algemeen:
    Maar nogmaals; het gaat er niet om wat ik zelf kan doen of wat we vanaf nu kunnen doen

    maar of het oplossen van de problemen die ik nu al heb, ook (deels) vergoed zouden moeten worden door werkgever.


    ik heb zelf al dingen ondernomen (gezorgd voor toetsenbord, dat er een bureaustoel kwam, ik heb zelf massages/fysio geregeld (heb ook fysio in m'n pakket zitten maar ook dan krijg je er maar 9 vergoed) en een duur kussen gekocht, heb destijds tussendoor staan dansen etc) maar heb dus toch (nog steeds) klachten. Ik vind dat ik nog meer extra kosten alleen zelf zou moeten opbrengen.
Terug naar de lijst