Pup

Pup 

Onderwerp van happy-56

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Hoeveel ervaring met honden heb je. Ik vind een tekkel erg leuk, maar dat is net wat je aanspreekt
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik zou zelf voor een Beagle of teckel gaan, omdat ik het leuke honden vindt. Maar ze zijn erg eigenzinnig en daardoor niet even makkelijk.
    Thuis hadden we een vuilnisbak formaat Beagle, prima hond.
    Ik ben zelf geen type voor bv een border Colly, Drentse patrijs of Friese stabij, maar de ander zweert erbij. Je afvragen wat jij belangrijk vind in een hond en dan kijken welk ras daarbij past.
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Geanna

    Dit.
    Je kan een herder leuk vinden maar het karakter enz moet bij je passen.
    Zelfde met een terriër.
    Wil je een levende knuffel of een waakhond




    Er zijn wel testjes op internet die je verder kunnen helpen, geen idee hoe betrouwbaar ze zijn. Bv

    >>LINK<<

  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69

    Beagles zijn nogal eh.... eigenzinnig weet ik uit ervaring.



    Ja dat weet ik wij hebben er een gehad van zijn 6e tot zijn 16e jaar. Ik schreef dat ook al.
    Die van ons lag in de brede vensterbank omdat hij graag naar buiten keek. Ik hou van dat karakter, ze zijn erg lief en leuk en eigenzinnig, onze was ook nog een beschermende reu.
    Het ras moet bij je passen en dat geldt voor elke hond die je kiest.



    quote:
    Dit schreef jeli


    Smile
    Een beetje eigenzinnigheid is wel grappig.


    Ik ben fan van het ras, maar zou me goed inlezen voor aankoop. Ze komen van oorsprong uit de jacht en volgenden zelfstandig het spoor( vossenjacht met paarden). Ze hebben eigenlijk net als katten personeel ipv een baasje, ze zijn ook nieuwsgierig en ondernemend. Maar zoooo lief
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef jeli


    Ik schrik sowieso best van de prijzen die voor honden gevraagd worden. Ik zie prijzen langs komen tot € 3300,00! Zijn dat normale prijzen?

    En @Carlita, heb je een link van dat nieuwe Nederlandse tv programma?



    Ik denk dat het zeker uitmaakt welke stamboom de hond heeft en of je ermee wilt fokken of niet. Ik gok dat de duurste bedoeld zijn om zelf weer mee te gaan fokken.
  6. Bericht van Rose_s is op 18-10-2020 om 10:03:31 uur verwijderd door Rose_s.

    Reden: Fout

     
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Er zijn ook mensen die bij hun hond 1 nestje willen, geen fokkers zijn, maar vaak wel met de fokker overleggen waar zij hun hond vandaan hebben. Kun je ook prima een pup bij ophalen.
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik snap je punt Erna, een bekende van mij wilde graag eenmalig een nestje, daarom noemde ik dit. Alle pups waren al vergeven zodra ze geboren waren. Ze heeft in overleg met de fokker van haar hond, de reu etc gekozen en advies gekregen. Zo zijn er wel meer die het zo doen.

    Maar uiteraard wel de oplichters eruit vissen die onder dit mom fokken.
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef jeli
    Wel interessant lijkt me, Geanna.
    Maar als ik het zo lees 'moet' je dus altijd voor een rashond gaan want anders weet je te weinig van hond en fokker af.
    Zeker als je nog niet veel van deze materie afweet. Is dat de meest veilige weg?



    Bij een asiel hebben ze ook wel wat oudere pups, omdat mensen een verkeerde keuze hebben gemaakt oid. Of ze hebben andere honden, daar kan best iets leuks voor je bijzitten. Er is niets mis met een vuilnisbakje


    @Geanna, ik ben benieuwd of ik tegen jullie hond kan, de doodles die ik tot nu toe ontmoet heb ben ik allergisch voor. Fijn dat jullie er geen last van hebben.
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Geanna

    Mijn zoon heeft astma. Daarom wilde ik een anti allergene hond.
    Voordat we de hond defenitief in huis namen zijn we naar m'n zoon's huis gegaan en zoonlief laten knuffelen (neus in de vacht).
    Dat ging goed.

    Toch komt het wel voor dat zoon toch op de hond reageert. Dit meestal na een uurtje of langer.
    Bij andere honden heeft hij 't gelijk.. Hoeft er maar naar te kijken bij wijze van spreken.

    Ik heb wel vaker testers in huis gehad, omdat bij de fokker testen niet heel reëel is aangezien daar meerdere honden en vaak ook pups wonen.
    Als je een keer wilt testen, ben je na corona Smile van harte welkom hoor.
    Je mag 'm dan ook wel een middagje lenen (ga ik wel winkelen ergens in Drenthe Smile)




    Lief aanbod, maar ik neem geen hond. Het viel me op dat toen ik bij mensen met een doodle was, ik heel erg ging niezen. Bij de doberman van mijn zus nies ik niet meer, zal hem wel gewend zijn inmiddels. Maar keertje op de koffie na corona lijkt me gezellig, haakwerkje mee oid. Of middagje met hem wandelen ook goed, we kijken tegen die tijd wel.
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Een vriendin van mij heeft twee keer een hond uit het buitenland gehad. Beiden niet te handhaven, de ene blafte constant wanneer ze er niet was. De ander vrat haar meubels op.
    Het zij vaak honden met een achtergrond en soms met behoorlijke problemen.
    Ik zou er goed onderzoek naar doen.
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef jeli
    Ik heb ook vaak gehoord / gelezen dat zo'n hond uit het buitenland vaak bij broodfokkers vandaan komt. Een moederhond die nest na nest krijgt en honden die niet of nauwelijks verzorgd worden. Weet iemand daar meer van af? Klopt dat?



    Ja dat kan het zijn of een zwerfhond.
    Maar er zijn wellicht ook honden met een andere achtergrond.
Terug naar de lijst