Autobench, welke?

Autobench, welke? 

Onderwerp van Fri1974

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Ik heb een reisbench voor de auto te koop.
    Veilig in gebruik en op vakantie gelijk als bench te gebruiken.
    Betreft een kunsstof bench, merk Ferplast Atlas Mini, 72cm breed, 41cm diep, 51cm hoog met voldoende ventilatieroosters, eenvoudig in gebruik en goed schoon te houden. Minimale vraagprijs 20 euro.
    >>LINK<<
    Plaatje
    Plaatje
  2. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Hier een test van de anwb over veilig vervoer:
    >>LINK<<

    In Duitsland mag een hond sowieso niet los in de auto worden vervoerd.
    Maar het is uiteraard aan iedereen zelf hoe ermee om te gaan.
    Ik zou zelf in ieder geval nooit voor los vervoeren gaan in de kofferbak en ook een gesp zou ik niet aanraden.
  3. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Fri1974
    Die test van de ANWB heb ik ook gezien inderdad. Wel een fijn artikel. Ik wil voor een bench kiezen omdat ik de achterbank nog wel eens bezet heb met bijv. mijn ouders en/of kinderen. Maar daarnaast zal de hond ook regelmatig mee gaan richting werk en even in de auto moeten blijven. Geen zorgen overigens; hij gaat er elk uur uit en het zijn een hele dagen. Bovendien is het fijn dat hij een vaste plek heeft op moment dat hij mee gaat. Hij krijgt zijn eigen "kantoor".

    @Erna; is die bench ook safe genoeg tijdens het reizen? Ik beperk me voornamelijk tot de regio met heel soms een keer 200km verder. Ik denk alleen dat de hoogte het net niet haalt. Ik krijg een bordercollie en dan moet ik volgens mij iets van 66 hebben?


    De bench is wel safe, zie de test, maar niet zo safe als de aanbevolen stalen benches. Die kosten echter honderden euro's.
    Een gewone draadkooi bench, die je vaak in huis ziet, is daarentegen niet veilig.

    Zie op internet dat een border collie reu een schofthoogte kan hebben van 53 cm en teven iets minder. En verder ongeveer rond de 15 kg weegt als deze volwassen is. Dat is ongeveer gelijk aan mijn recent overleden Shiba reu Yuki.

    Voor hem had ik een Ferplast Atlas 80. Deze past dan beter. Die heb ik echter al verkocht, is meer vraag naar ook. Ze worden overigens best veel aangeboden via marktplaats. Voor 25 tot 35 euro moet je zo een wel kunnen aanschaffen. Die hebben bovendien 2 bakjes bovenin, voor de riem, wat voer, bakjes oid.
    Plaatje
Terug naar de lijst