Thuiswerkprobleem: enorme trage download van kleine bestandjes

Thuiswerkprobleem: enorme trage download van kleine bestandjes 

Onderwerp van Imelda

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Imelda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Imelda
    Goedemorgen!

    Wil er iemand met me meedenken wat de oorzaak kan zijn?

    Als ik vanuit mijn Gmail (werk en privé) bijv. een pdf wil downloaden, dan duurt dat enorm lang. PDF's variëren van 23Kb tot 600Kb en laptop doet gerust 5 minuten over één PDF-je.
    Hij geeft nu zelfs ook de melding "mislukt - netwerkfout".
    Eerder ging dit op deze laptop wel gewoon goed.

    Het komt niet door de WiFi, op een andere pc heb ik exact dezelfde actie gedaan en gaat het gewoon zoals het hoort.
    Verder werkt de laptop prima en snel. Ik werk via remote desktop met een redelijk zwaar programma, geen probleem.
    Als ik vanaf mijn werkprogramma (remote desktop) iets download (1Mb), dan staat het binnen enkele seconden in mijn downloads.
    Ook een zware PDF vanaf het internet downloaden is geen enkel probleem.

    Iemand enig idee wat dit kan zijn? Of hoe ik verder kan uitzoeken waar het in kan zitten? Ik vind het vooral raar dat het dus pc-gebonden is.

    Groet en alvast bedankt,
    Imelda
    28 okt '20 - 11:30:10 / 28 okt '20 - 11:40:50
  2. Erik010
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Erik010
    Je moet elimineren:

    Anti-virus tijdelijk verwijderen/uitzetten?

    of

    Firewall uitzetten

    of

    Andere browser

    of

    maak eens een tweede user aan op die pc en kijk hoe het daarmee gaat..
  3. Imelda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Imelda

    Dankjewel voor je reactie, Erik.
    Ben inmiddels met Googlen een heel eind gekomen met traceroute en DNS en IP enzo.
    Blijkt dus dat ik de laptop te weinig helemaal uitzet (meestal klap ik hem dicht) en dat er dan een soort vervuiling tussen de route van DNS en IP ofzo opstapelt.
    Geen idee, maar dat is wat ervan begrijp.
    Ik heb via de config het IP los moeten koppelen en toen renewen en opnieuw opgestart en mijn laptop is op alle fronten supersnel nu.
    Ik wist niet eens dat hij zo snel kon zijn, haha.


  4. Imelda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Imelda

    Ik zal het draadje zo verwijderen....
  5. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Vooral laten staan juist. Handig voor anderen, als ze problemen hebben.
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef scar
    Vooral laten staan juist. Handig voor anderen, als ze problemen hebben.

    Idd, dat is de kracht van de computerhoek. Smile
  7. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Imelda
    Dankjewel voor je reactie, Erik.
    Ben inmiddels met Googlen een heel eind gekomen met traceroute en DNS en IP enzo.
    Blijkt dus dat ik de laptop te weinig helemaal uitzet (meestal klap ik hem dicht) en dat er dan een soort vervuiling tussen de route van DNS en IP ofzo opstapelt.
    Geen idee, maar dat is wat ervan begrijp.
    Ik heb via de config het IP los moeten koppelen en toen renewen en opnieuw opgestart en mijn laptop is op alle fronten supersnel nu.
    Ik wist niet eens dat hij zo snel kon zijn, haha.




    Als je windows gebruikt is het zeker een heel goed idee om deze zeker 1x per week en liefst vaker te herstarten/echt uit/aan te zetten. Dit om vervuiling van je werkgeheugen enz te voorkomen.
    Het kan een tijd goed gaan om hem enkel dicht te klappen "en hij is lekker snel weer aan" als je hem openklapt, maar het is niet altijd het beste.
    Vooral als je het als werk laptop hebt/gebruikt zou ik zeggen om hem in ieder geval op vrijdag uit te zetten en maandag weer aan (tenzij je op andere dagen weekend hebt natuurlijk).

    Goed dat je het zelf nog op hebt kunnen lossen.
  8. Hightower
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hightower
    Uit de tijd dat ik nog bij de provincie Flevoland werkte en je belde ict helpdesk was hun eerste vraag heb je hem al opnieuw opgestart. 9 van de 10 gevallen was het dan opgelost. Vaak ook werden in de nachtelijke uren update gepland en om dat te laten werken: inderdaad opnieuw opstarten.


    Ook met thuis werken merk je als je in meerdere systemen werkt je vaak even op nieuw inloggen bij die applicatie.

  9. Imelda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Imelda

    quote:
    Dit schreef Hightower
    Uit de tijd dat ik nog bij de provincie Flevoland werkte en je belde ict helpdesk was hun eerste vraag heb je hem al opnieuw opgestart. 9 van de 10 gevallen was het dan opgelost. Vaak ook werden in de nachtelijke uren update gepland en om dat te laten werken: inderdaad opnieuw opstarten.


    Ook met thuis werken merk je als je in meerdere systemen werkt je vaak even op nieuw inloggen bij die applicatie.



    Voor de duidelijkheid, het probleem is dus niet opgelost met het opnieuw opstarten.
    Maar het probleem had er wel mee voorkomen kunnen worden.
    Smile
  10. Imelda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Imelda

    quote:
    Dit schreef scar
    Vooral laten staan juist. Handig voor anderen, als ze problemen hebben.


    Ja, daar zit wat in!
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Wat je wel kunt doen is draadje sluiten (geen reacties meer) ipv verwijderen.
Terug naar de lijst