#durftevragen elektriciën 

Onderwerp van Saskieja

Terug naar de lijst
  1. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    weet je zeker dat je de juiste schakelaar hebt?

    ik heb veel storingen gezien, maar een spontane draadbreuk (zonder duidelijke beschadiging van buitenaf) heb ik nog nooit gezien.

    wat je kan doen is even vragen bij de buren (die hebben vaak een huis en kamer in spiegelbeeld) welke schakelaar waar zit.
  2. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    als er een dichtgesmeerde doos is, moet deze worden gevonden en opengemaakt. Voor het vinden van deze doos heb je speciale apparatuur voor nodig (leiding detector).

    een goede electraklusser heeft zoiets (ik heb de mijn van de zomer verkocht ☹️)
  3. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    in een centraakdoos komen meerdere electrakeidingen samen en zijn de draden met lasdoppen verbonden. Zo'n lasdoos zit bijn altijd propvol.
    Het is onmogelijk om vanuit de schakelaar, via de leiding, door de centraaldoos de juiste leiding te vinden om de schakeldraad naar de plek te brengen waar jij die hebben wil.

    als je een aan/uit bediening wilt hebben kan je beter kijken of je een draadloze klik-aan/klik-uit bediening kan gebruiken. Een nieuwe schakeldraad trekken gaat op deze manier niet werken.

    wat jij wil is vergelijkbaar met nieuw tapijt in de woonkamer leggen, maar de meubels laten staan. Lijkt heel voor de bewoner heel makkelijk, maar geen enkele tapijtlegger gaat dat lukken.
  4. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    om het goed te krijgen moet die dichtgesmeerde centraaldoos open.

    als je een stucadoor z'n gang laat gaan smeert tie alles dicht wat tie tegenkomt. dat werkt het snelst. Als je ooit besluit om "iets" met je plafond te doen, is dat het moment om een electricien te laten langskomen. verder lekker laten zitten. Hoeft niet veel te kosten; joiw kosten gaam zitten om je plafond weer netjes te krijgen.

    mijn advies is altijd om dit soort dozen nooit dicht te smeren. je hebt hele mooie afdekplaatjes hiervoor. de ellende is niet dat die doos dichtgesmeerd is, maar dat je niet meer weet waar dat ding precies zit.
    Als je dat wel weet, kan je met een fijn beiteltje de doos open hakken. maar dan moet je wel exact weten waar je moet hakken.
  5. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    bij de action heb je een intelligente LED lamp met schroeffitting en AB.

    ik ben ervan overtuigd dat binnen 10 jaar het electrisch systeem van huizen zo veranderd dat bedraade schakelaars in het rijtje komt te staan van kolenhok, keukengeiser, zeepklopper en koffiemolen.
Terug naar de lijst