Verlies je plots je vader of moeder, word je daarna ook nog je huis uitgezet.

Verlies je plots je vader of moeder, word je daarna ook nog je huis uitgezet.  

Onderwerp van Anita-G

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Ik vind het ook vrij normaal. Ouderen en ouders wonen vaak in een groter en duurder huis dan dat een kind kan betalen. Ik vind wel dat iemand hier urgentie voor zou mogen krijgen, of een tussenvorm daarvan, wat extra hulp. Vaak krijgen ze dat ook, in de gevallen door de pers halen in ieder geval.

    De gevallen die de pers halen zijn vaak wat oudere "kinderen" en hebben denk ik gegokt op "ik blijf hier wonen, ze kunnen mij er toch niet uitzetten?"
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    R is ook een filmpje van een vrouw, ook midden 20, die haar eigen huisje op had gezegd om voor haar moeder te zorgen en toen boos was dat ze niet in dat huis kon blijven.

    In dat laatste jaar hadden ze met zijn allen het huis van hun moeder opgeknapt. En toen moest ze eruit.

    Ja, dacht ik, dat is dom en had je kunnen weten. Gegokt dat ze er zou kunnen blijven. En toen ook een petitie gemaakt. Het was schande en toen ik zei wat ik er van vond had ik het zo'n beetje gedaan.
  3. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef malva
    Ik vind het wel heel triest, als je je laatste ouder verliest,met vaak veel lijden vooraf, voor de ouder en de omgeving, en dan ook nog je thuis.

    In wat voor asociaal land leven we? Alles volgens bureaucratische regeltjes en totaal geen invoelingsvermogen meer voor de even nijpende situatie van onze medelanders. Want ze moeten maar weten dat ze zich op tijd moesten inschrijven??


    Ja hoe had je het dan willen hebben Malva?

    We verwachten van mensen dat ze zelf hun zaken regelen. Als volwassen kinderen automatisch het huurhuis van hun ouders zouden erven kwamen er helemaal geen huizen meer in omloop.

    Veel jong volwassenen worden door de corporatie waar gehuurd wordt overigens wel geholpen, krijgen een kleine (studenten) woning bijvoorbeeld. Maar die willen ze dikwijls niet, omdat ze in het huis van hun ouders willen blijven wonen. Omdat die groter is of bekend of mooier.

    Daar was ook onlangs iemand over in het nieuws. Kreeg een flat in een wijk die haar niet aanstond en zocht daarna hulp van radar. Echt belachelijk vond ik dat.
  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef vera100
    Soms wel, soms niet. Soms hebben kinderen ook het voordeel van een koopwoning die al is afbetaald, of waar wel een overlijdensverzekering op zit.

    En dat hebben mensen dus aan de voorkant dan goed geregeld. Niet de verantwoordelijkheid van het rijk, of een corporatie of wat dan ook he?
  5. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Colly


    Tsjongejonge, de toon. Zo niet passend bij het onderwerp. Smile

    Tjonge wat een non-reactie en totaal passend bij het onderwerp < not >. Over jouw toon zal ik maar niets zeggen.

    Vertel mij eens wat er niet klopt? Dat mensen hun zaken moeten regelen zodra ze volwassen worden? Dat snapt toch iedereen??

    Triest als een - welk kind dan ook - een ouder verliest. En jong volwassenen worden ook echt wel geholpen. En half jaar de tijd krijgen om iets anders te zoeken.... het huis leeg te halen... best riant lijkt me. Alleen menig jong volwassenen wil niet de aangeboden optie, dan neemt hij of zij toch het probleem op de eigen schouders??

    Er is geen verzorgingsstaat meer. We moeten het zelf gaan doen. Fact of life.
  6. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Inge_

    Maar niet iedereen kan dat. En dan zou de overheid toch moeten inspringen, als vangnet voor zwakkeren?

    Joh dat gebeurt heel vaak ook. Menig corporatie biedt een alternatieve passende woning aan.

    Zie dat voorbeeld wat ik gaf over radar. Mevrouw wilde alleen niet in die wijk wonen of vind het huis niet zo mooi als dat van haar moeder. Dan roept ze dakloosheid toch over zichzelf heen?
  7. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef vera100


    Ik vind de manier waarop je nu mij quote niet fijn. Het lijkt nu net of ik heb geschreven dat ik vind dat ieder kind recht heeft op de woning als ouder is overleden. Dit heb ik zeer zeker niet geschreven. Ik heb wel aangegeven dat er niets mis is met kijken naar de mogelijkheid om de woning over te nemen als de woning PASSEND is voor het kind. Immers, het kind hoeft dan geen gebruik te maken van een andere woning.

    Hiernaast is niet iedere ouder in staat om een woning te kopen. Maar het niet kopen van een woning betekent niet dat je je zaken niet goed hebt geregeld.

    Ik heb je hele tekst gequote toch? Smile

    Jij haalt het voordeel van een koopwoning erbij. Dat ga je vergelijken. Daar reageer ik op dat die ouders met een overlijdensverzekering dus een en ander geregeld hebben. Dat kunnen ouders in een huurhuis ook doen.

    Als die ouder van dat koophuis nog niet afbetaald heeft, of geen overlijdensrisicoverzekering heeft, heeft zo'n kind hetzelfde probleem, moeten corporaties dan ook een huis aanbieden?
  8. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Inge65
    Ik schijn vandaag niets goed te kunnen doen.

    Ik heb eerder gezegd dat ik vind dat 18-jarigen niet zo’n probleem moeten hebben. Dat die ontzien moeten worden.
    Dat een 27-jarige verwacht dat hij in een woning kan blijven vind ik niet goed nagedacht.
    Mijn dochter kreeg op haar 18e verjaardag een brief van de gemeente met o.a. de tip om zich in te schrijven bij de wbv, ik denk dat niet alleen de gemeente Amsterdam dat doet.


    Maar goed, ik hou mijn mond wel. Blijkbaar ben een harteloos monster of zo.

    Welnee, je hebt helemaal niets verkeerd geschreven. Smile

    Sommige dingen moeten gewoon zakelijk benaderd worden. Als we overal iedereens emotie op zouden moeten plakken, op elke voor sommigen verdrietige situatie, als we daar regelgeving op zouden maken, kan de politiek wel naar huis, hebben we geen overheid meer nodig, geen regels ook, want iedereen heeft overal wel een emotie bij.
  9. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef malva

    Graag....geen politiek meer
    Wel medemenselijkheid
    Op het juiste moment
    Dan zijner veeeeeel minder problemen.

    Die wereld bestaat niet. En er komen dan alleen maar veel meer problemen.
  10. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Loeki
    En svp niemand meer op de VVD stemmen, want die hebben de woningcorporaties uitgekleed en hebben feitelijk de middenhuur afgeschaft, door de markt vrij spel te geven.

    De VVD heeft geen meerderheid gehad de afgelopen jaren, er was altijd samenwerking met andere partijen. Je kunt dit niet in de schoenen van de VVD alleen schuiven lijkt me.

    Ik denk dat de VVD heel erg veel stemmen gaat krijgen straks.
  11. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Hierom wordt ook niet geregeerd vanuit emotie. Als dat was gebeurd was het land bankroet geweest en dan had de zorg in ons land deze huidige gigantische crisis niet kunnen dragen, dan was er geen now regeling geweest en dan was de werkeloosheid niet tot 4% maar tot 40% gestegen. Dan hadden we geen Rutte maar een Trump gehad.
Terug naar de lijst