Wie heeft er handige foefje voor onthouden paswoorden?

Wie heeft er handige foefje voor onthouden paswoorden? 

Onderwerp van Annett

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Eric1
    Ik heb een notitieboekje waarin ik het opschrijf. Dat heeft een vaste plek die niet makkelijk te vinden is. Ik heb het niet zo op password managers, weet niet of die betrouwbaar zijn en ms ook wel te hacken.

    Ze staan op je eigen mobiel, niet te hacken. Staan als veilig te boek. De data staat versleuteld op je mobiel ook nog eens.

    Dus eerst moet je je mobiel laten steken of verkiezen, dan moet iemand je wachtwoord kennen, dan moet iemand het wachtwoord kennen van de app en ondertussen heb jij je mobiel allang schoongeveegd op afstand.

    Dat boekje is juist erg gevaarlijk.

    Neem een zin in je hoofd. Bijv. Ik Kan echt Geen Wachtwoord Onthouden. Onthoud alleen de eerste letter van de worden.

    Ikegwo

    Voeg daarbij de eerste ter of drie letters van je account. Van Bol.com bijv. Bo

    Doe daarachter het jaartal dat je het aanmaakt

    21

    Daarna een leesteken (altijd dezelfde)

    ÷

    IkegwoBo21÷

    Je hoeft nu nog maar 1 basis te onthouden.

    En die zet je in een wachtwoord kluis op je mobiel.
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Mijn dochter heeft een vinger op mijn mobiel. Ze kan dus altijd bij alles. Ik heb ook een vinger op haar mobiel.
  3. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Inge65
    Ik maak zinnetjes met het doel van de website of de app. Voor de Bieb bijvoorbeeld *IleBbdB0 (*IngeleenteenBoekbijdeBibliotheek0).

    Dan moet je nog heel veel dingen onthouden hahaha.
  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Inge65

    Vind je?

    Yep. Vind jij van niet?
Terug naar de lijst