Phissing!

Phissing! 

Onderwerp van ansvanmil

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    de telefoonboeren willen graag een graantje meepikken in de geldcarrousel van betalen. Als consument heb je al allerlei mogelijkheden om te betalen in ik schiet er niks mee op om dat nu van ene methode over te schakelen naar de andere methode. Alleen mijn risico's worden anders en meer.

    ik heb alles geblokkeerd of opgeheven (creditcard, palpay, applepay, betalen met telefoon). Ik heb 1 consessie gedaan: contactloos betalen met m'n pinpas alleen vanwege de corona. Tegen de tijd dat dat overgewaaid is gaat dat er ook weer af. Voor m'n apple account heb ik een kadokaart gekocht van 25 euro. Als ik een app nodig heb is dat voorlopig voldoende.

    ik heb geen zin mij te laten gebruiken in de strijd om de betaaldiensten.
  2. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef scar
    Je betaalt toch alleen als je weet dat je iets moet betalen?

    En verder overal mfa ofwel multi factor authenticatie aanzetten.


    door zeer echt gelijkende mails/sms brengen ze de rekeninghouder is de veronderstelling dat het een authentieke betaling betreft, deze typt in deze veronderstelling ook de MFA code in. MFA voegt dus niks toe.

    als ik een mail krijg van de knab weet ik zekef dat het fake is, want ik zit bij de rabo. De rabo stuurt geen mail naar z'n rekeninghouders voor transacties oid, dan is het goed te onderscheiden of het echt of phishing is.

    een betaalfaciliteit die je niet hebt kan ook niet mee worden gefraudeerd.
  3. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef Inge_
    Ik krijg nu steeds mailtjes dat ik snel op een bepaalde link moet klikken, omdat anders mijn bitcoinrekening ter waarde van 250.000 euro komt te vervallen.

    Tja ... 😊


    zeker van een negeriaanse prins
Terug naar de lijst