Chromebook -chrome & startpagina

Chromebook -chrome & startpagina 

Onderwerp van Fri1974

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Heb je hier wat aan? >>LINK<<

    Ik zal het even testen op mijn eigen chromebook en dochter vragen of zij haar windesheim scherm ook kan laten starten op haar chromebook.

    Is nu leeg, ga het straks proberen.
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ja die update was even een dingetje. Allerlei plug ins die het niet meer deden, dochter in paniek.
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Kijk eens of je een chrome os update hebt? Dat was het euvel bij mijn dochter toen ze van de week vast liep. De updates installeren niet meer automatisch en ze liep dus achter. Nu heeft ze de ontwikkelaars versie (dat was het enige wat mogelijk was om handmatig bij te werken) en doet alles het weer normaal.

    Inmiddels is mijn book ook weer vol. Ik ga eens testen.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Oké, ik heb in de instellingen aangegeven dat ie met specifieke pagina's moet openen. Ik sluit chrome en open chrome, maar de pagina's starten niet. Ik sluit chromebook af en start weer op. Nu starten de pagina's wel op.

    Ik heb dit gedaan bij instellingen. Helemaal naar beneden gescrold en daar aangevinkt. Zie screenshot.
    Plaatje
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Het gaat verder. Ik heb chrome weggeklikt, chromebook dicht geklapt. De ingestelde pagina opent niet. Ik sluit chromebook af en start weer op. Chrome opent automatisch en met mijn ingestelde pagina. Ook als ik OA als homepage instel, opent chrome niet de pagina. Ik moet dan op het huisje klikken.

    Maw... Chrome start alleen de ingestelde pagina's op als het chromebook helemaal uit is geweest. Bij alleen dicht klappen zonder op het rode kruisje te drukken, blijven de pagina's in takt. Zodra je chrome afsluit (rode kruisje) en je zet chrome weer aan, moet je zelf de pagina's openen. Evt zou je de windesheim pagina als homepage kunnen instellen, dan hoef je alleen op het huisje te klikken. Maar dan kun je net zo goed de bladwijzerbalk gebruiken.

    Kun je hier wat mee @Fri1974
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Als je de opstart pagina's instelt en je chromebook helemaal afsluit, dan krijg je wat je wil als je je chromebook weer aan zet. Dan laadt direct bij het openen chrome met jouw pagina's. Als je je book dicht klapt en niet chrome afsluit, dan blijven die pagina's staan en openen dus ook weer als je je book open doet. Dat is het kort gezegd. Smile
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef K2
    Gerelateerd, dus ook hier even vragen:
    Hoe krijg ik accenten en trema's weer terug? Ik kon ze altijd eenvoudig maken, maar nu is die functie weg en komt er "e in plaats van trema op de e.

    Op je chromebook?
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ff book erbij gepakt. Test: ë, é. Hier gaat het goed. Hoe zit het met je updates? Chrome zelf en chrome os? Dit is de versie die ik heb: Versie 88.0.4324.109 (Officiële build) (64-bits). Kun je vinden door in de zoekbalk op je homescreen 'update' in te toetsen. Maar je kunt ook naar je instellingen gaan. En dan kiezen voor 'over chrome OS'.

    Oh ik zie dat ik een update heb. BRB.

    Dit is de versie na mijn update: Versie 88.0.4324.153 (Officiële build) (64-bits)

    Ff checken: ë, é, è. Doet t. Toetsenbord staat bij mij op NLD.
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef MarjanvanE
    >>LINK<<
    misschien handig om te hebben...

    Superhandig!
Terug naar de lijst