WhatsApp vanaf 15 mei 2021 grotendeels geblokkeerd voor wie gebruiksvoorwaarden niet accepteert

WhatsApp vanaf 15 mei 2021 grotendeels geblokkeerd voor wie gebruiksvoorwaarden niet accepteert 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Zoals gezegd, voor eu gebruikers verandert niets. Ik ga akkoord.
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Inge_

    Maar wat het later alsnog ook voor Europa gaat gelden? Dan ben je al akkoord gegaan ...


    Onze privacy wet zal hier niet zomaar op veranderen. Sterker nog, ik zie eerder een aanscherping nog dan een versoepeling.

    Facebook kan niet als enkele partij hierover in gesprek gaan.

    Het is ook wel wonderlijk dat hier zo'n ophef over is. Iedereen schrijft overal, laat overal sporen achter, en dit is plotseling een "dingetje".
  3. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Rene_63


    In een ander draadje waar mijn reactie verwijderd werd schreef ik ook al dat er mensen waren die uitgebreid op FB over Whatsapp waarschuwden Smile


    Ja dat bedoelde ik.
  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef LoveMagenta


    Er zijn ook andere mogelijkheden. Telegram of Signal bijvoorbeeld. 😊

    Dan moeten anderen daar ook op over.

    Ik ga niet eens de moeite doen. Ik wil niet al mijn apps af moeten scannen steeds om te zien of er iets binnen is gekomen. En als anderen dat wel willen, helemaal goed, aber ohne mich.
  5. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef LoveMagenta


    Niks moet he,eigen keuze 😉


    Je zal wèl moeten als je met iemand via telegram of Signal wil communiceren.

    Doe je dat niet wordt het een erg eenzijdig gesprek zonder ontvanger lijkt me. Smile
  6. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Facebook probeert op alle mogelijke manieren zoveel mogelijk reclameinkomsten te genereren. Daarom zijn wij het product wat facebook verkoopt.
    1 ander goed voorbeeld: facebook neemt oculus over. Dat is een bedrijf dat VR-brillen maakt en games verkoopt.
    Statement van facebook: wij zullen oculus en facebook volledig uit elkaar houden (1 van de voorwaarden waaronder deze aankoop is toegestaan).
    Oculus brengt een nieuwe VR-bril uit vorig jaar. Voorwaarde: je moet deze verplicht koppelen aan je facebook account, anders raak je de mogelijkheid kwijt om deze te gebruiken (en dus ook alle aangekochte games te spelen). Dit geldt nu alleen voor de nieuwe VR-bril, maar gaat op termijn ook voor de oudere versies gelden.

    En dan kun je wel denken: ik maak een nep-profiel aan en koppel mijn bril daar aan: helaas. Er zijn al gebruikers geblokkeerd door facebook, die eist dat je gebruik maakt van je eigen naam en daar dan ook op controleerd. Als ze het niet vertrouwen krijg je het "verzoek" of je even een kopie van je id-kaart/paspoort wil opsturen naar hun. Delen zwart maken omdat het facebook helemaal niet aangaat wordt niet geaccepteerd.

    En daar sta je dan met een apparaat van iets van 400euro die je niet kunt gebruiken doordat je facebook geblokkeerd is.

    En lees nu net de mededeling dat facebook stembesturing gaat installeren op de VR-bril. Maw: facebook zet de microfoon van de headset continu aan en luistert continu mee (voor trainingsdoeleinden natuurlijk, ze vertellen alleen niet dat dat is om de reclameafdeling te trainen wat jij belangrijk/leuk vindt).

    Dit gaat met whatsapp op termijn net zo hard gebeuren. Afspraken die facebook maakt ten tijde van overname worden langzaam maar zeker aan de kant geschoven en als er iets van gezegd wordt claimen ze dat het allemaal al zodanig verweven is met elkaar dat het ondoenlijk is om weer uit elkaar te halen. En zo komen ze weer weg en worden wij steeds makkelijker te volgen.


    Ik zou zo'n bril dus niet kopen van Facebook/Oculus. Is je eigen keuze, toch?
  7. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Op zich vind ik dat ook wel kloppen. Koop iets van een leverancier, maak je ook gebruik van de diensten van die leverancier.

    Overigens ben ik het wel eens met de stelling dat Facebook te groot wordt.
  8. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Dus als de Albert Heijn Suzuki koopt en je daarna verplicht om, als je een suzuki auto koopt, je bij Albert Heijn boodschappen moet doen, want anders doet je auto het niet meer is dat terecht omdat Albert Heijn de eigenaar van Suzuki is geworden.

    Eerlijk gezegd begrijp ik wel dat facebook voordelen aan zou bieden als je je account koppelt door spellen te geven of iets anders. Maar compleet blokkeren? Nee. Daar zet ik heel grote vraagtekens bij.

    Nope maar als ik een bonuskaart neem en ik wil vol gebruik maken van de voordelen moet ik dus wel registreren.
Terug naar de lijst