Chromecast

Chromecast 

Onderwerp van Geanna

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Hier vind je de discovery plus app voor Android >>LINK<< na registratie kun je sws op je mobiel of Android tablet kijken.

    En dit is m voor iOs >>LINK<<


    En als je inlogt via een browser kun je met alles met een browser kijken. Dus laptop, pc, smartphone tablet enz. Als je televisie android-tv als besturing heeft heb je kans dat je daar ook een app kunt installeren.

    Wat betreft de vraag van Leon: ik heb ook datzelfde probleem. Niet echt hinderlijk, maar wel aanwezig.
    Bij andere apps via Chromecast heb ik dit probleem niet, dus vermoed eerder dat het aan de YouTube app ligt dan wifi of de chromecast
  2. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Moet de tv wel smart zijn.

    Precies, daarom android tv

    Een Chromecast is een kastje om je tv smart te maken. Vind het erg makkelijk.
  3. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef fresia


    Ik lees even mee. Ik heb een eenvoudige smart tv maar kreeg de melding dat Videoland binnenkort niet meer ondersteund wordt. Het bericht zegt dat een chromecast zou werken, naast een recente smart tv, playstation etc.

    Als ik zo'n chromecast koop, hoe sluit je zo'n ding dan aan? En moet je dan nog een tablet gebruiken of gaat dat via de tv ontvanger?

    Ik voel me echt zo dom Smile, maar misschien kun jij t uitleggen?


    Een chromecast is een doorgeefluik van je telefoon/tablet naar je tv. Je kan apps die dit ondersteunen op je tv laten "uitzenden".
    Je kan met je gewone tv normale tv blijven kijken, maar als je iets wil streamen zoek je dat op met je telefoon/tablet, drukt op "casten naar" en je tv schakelt vanzelf om en je kan kijken. Met je telefoon/tablet bedien je dit ding dan (pauzeren, doorspoelen, terugspoelen ander programma opzoeken enz). Nadeel is dat als je klaar bent en weer terug wil naar je gewone televisie moet je dit op je tv instellen, want de chromecast blijft aan en zal niet automatisch terugschakelen.

    Wat betreft het aansluiten op internet: dat kan alleen via WIFI. Een chromecast heeft geen eigen netwerkaansluiting (RJ45). Dit is ook makkelijker wat betreft het verbinden van je telefoon/tablet met de chromecast: dat gebeurd via dezelfde wifi. De 1e keer vinden en installeren zoekt de google app naar je chromecast en zal die automatisch instellen op je netwerk zonder dat je je wachtwoord hoeft in te geven.

    Veel plezier met ontdekken allen.
  4. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    De chromecast is in principe een "dom" ding. Hij doet alleen wat jij aangeeft in de gebruikte apps. Dus inderdaad niet via een website/browser (voor zover ik weet, verbeter mij als ik het mis heb).
    En ja, je kan gewoon gebruik blijven maken van je telefoon/tablet als je aan het streamen bent. De chromecast neemt in principe de stream over van je telefoon/tablet, dus die is weer vrij voor andere dingen. Maar je kan nog wel de stream stoppen, pauzeren enz. door gewoon weer de app te openen (deze blijft actief op de achtergrond).

    De chromecast stop je in een hdmi-ingang van je televisie. Hij heeft nog wel extra spanning nodig en die haalt hij uit een USB-verbinding. Dat kan (weet niet of dat ook met de allernieuwste nog kan) via een usb-uitgang van je televisie zijn (als je tv dat heeft) en anders een usb-lader aansluiten op 220V en die naar je chromecast verbinden.


    Edit: even getest en het lijkt erop dat google chrome browser wel kan casten naar de chromecast (beiden google, dus waarom ook niet). Kan in ieder geval uitzending gemist via de telefoon en webbrowser streamen. Dus misschien valt het mee wat betreft mogelijkheden. Maar dan zal ik een voorbeeld van wat je wil zien (website/filmpje?) moeten uitproberen. Mag hier, mag evt ook met pb als je het persoonlijker houdt, maar je zal even tot morgenavond moeten wachten, ga nu naar bed ;-)

    Edit2: hmm, via chrome browser schiet niet echt op. De reclames worden apart gestreamd en moet ik steeds handmatig starten op telefoon voordat deze doorgaan. Dan het programma zelf moet ook het streamen handmatig gestart worden. En dat werkt, tot de telefoon iets anders gaat doen. Als hij in standby gaat, of je start een andere app, stopt het streamen vanaf google chrome. Dit heb ik niet bij netflix, disney+ en youtube. Jammer, maakt het veel minder interessant.
    2 mrt '21 - 00:16:06 / 2 mrt '21 - 00:26:24
  5. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef BrendaJ
    Ik heb gisteren ook een chromecast ontvangen. Mijn zoon heeft hem geinstalleerd beneden, en daarna direct op zijn slaapkamer boven.
    Nu zit de chromecast weer beneden in de tv, maar blijft 'slaapkamer' zeggen. Ik heb zojuist de wifibooster ook naar beneden gehaald (zodat hij op hetzelfde netwerk zit), maar dat levert ook niets op.
    Ik kan hem verbinden, de code die op de tv staat, komt ook op de telefoon te staan, dan lijkt het dus goed te gaan, maar daarna zegt hij 'kan niet communiceren'. Iemand een idee?


    Zoals Piep al zegt: bij het installeren geef je de chromecast (dus niet de locatie) een naam. Je zoon heeft hem gisteren dus op de slaapkamer "slaapkamer" genoemd.
    Ik vermoed dat je de chromecast al eens had gekoppeld voordat hij "slaapkamer" werd genoemd en op de wifi van beneden?
    Dan zou ik hem in de home-app verwijderen.
    Weet niet wat je bedoeld met "wifi-booster naar beneden zodat hij op hetzelfde netwerk zit". Een wifibooster verlengd de wifi ontvangst van hetzelfde netwerk toch? De naam van je WIFI is neem ik aan overal hetzelfde?

    Een chromecast kan maar 1 wifi-netwerk "onthouden". Ook is er maar 1 persoon die de chromecast hoeft te installeren. Als jullie beiden maar de home-app geïnstalleerd hebben.
    Ik neem aan dat je zoon de laatste is die de chromecast heeft geïnstalleerd. Dan hoef jij dus niet meer te installeren in de homeapp als je er gebruik van wil maken.
    Je krijgt bij apps die kunnen casten (youtube, netflix, disney+ enz) nu vanzelf het cast knopje in beeld als je met diezelfde wifi verbonden bent (symbool is: tv met wifi signaal linksonderin). Iedereen die verbonden is met jou wifi kan nu gebruik maken van de chromecast zonder deze te hoeven installeren.

    Dus: niet meer proberen te installeren, alleen de app die je wil gebruiken openen en dan kijken of je het cast-symbool in beeld krijgt. Als dat zo is: veel plezier.
    Anders lezen we je graag hier weer.
Terug naar de lijst