Akte eeuwigdurende erfpacht (regio Amsterdam)

Akte eeuwigdurende erfpacht (regio Amsterdam) 

Onderwerp van An-drea

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Ik heb het aanbod nog niet, maar ik heb in de fb-pagina van onze wijk wel wat notariskantoren langs zien komen.
    Ze moeten allemaal dezelfde akte opstellen, dus veel zou er niet mis kunnen gaan lijkt me.
  2. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef An-drea
    @Inge65; ik had mijn aanbod ontzettend snel binnen. Met twee weken ofzo na het indienen van mijn keuzes. Ik lees en hoor dat het jaren kan duren maar die ervaring heb ik zeker niet. Ik heb het bod alleen te lang laten liggen, waardoor ik nu haast geen tijd meer heb om te acteren. Vanaf het uitbrengen van het aanbod heb je zes maanden de tijd om een notaris te vinden en het bod te accepteren. De gemeente stuurt je dossier vervolgens naar de door jou uitgekozen notaris.

    O, ik ontving toevallig vandaag post van de gemeente dat ik de WOZ-waarde over 2015 en 2016 kan opvragen, want daarop wordt de afkoopsom bepaald. En dat ik eventueel bezwaar kan maken en dat ze dan tijdelijk de aanvraag sti leggen. Bij mij gaat het heel langzaam, maar dat vind ik niet erg. Ik moet straks ook geld hebben om die notaris te betalen.
  3. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef Dion


    Dat vroeg ik me ook af.
    Kun je de eeuwigdurende erfpacht doorverkopen aan de volgende eigenaar?
    Of moet de volgende eigenaar ook weer gewoon erfpacht aan de gemeente betalen?

    In het laatste geval is het wel een aardig verdienmodel voor de gemeente.

    Nee, eeuwigdurende erfpacht hoort bij de woning. Die verkoop je dus gewoon mee.
Terug naar de lijst