Ervaringen met online bril kopen

Ervaringen met online bril kopen  

Onderwerp van Carlita

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    Ik sta weer voor de beslissing om de bril te vervangen...

    Allereerst...lang verhaal...de vraag is aan het einde...dus scrollen mag natuurlijk ook

    Het verhaal:

    Mn 'vaste ' adres sinds een drama aanschaf bij de lokale opticien...goede service en ik ben steeds prima geholpen...ook voor even eem bril bijstellen ofzo...

    Pas geweest om een oogmeting te laten doen...

    Blijkt (gelukkig) de sterkte van mn multifocale bril niet gewijzigd in 4 jaar...(wat ik wel bijzonder vindt), maar ok...ik heb zo n testbril opgehaald en de grote stoorzender is krassen op mn glazen. Dus daarom nwe bril nodig

    Wat wel aangepast moet worden...is mn computerbril....die was al 6 jaar oud...en daar merk ik idd dat ik t niet meer scherp zie.

    En omdat ik nog steeds geen zonnebril had...dan ook maar een zonnebril op sterkte...

    Ik heb nog niets besteld...want monturen kiezen vind ik lastig...dus dan gaat mn dochter even mee...

    Wel een actie 1 bril +1 'gratis'...en korting op zonnebril...
    En heel misschien kan ik mm huidige bril (die ik gewoon nog steeds leuk vindt worden 'hergebruikt', maar zei het meisje wr kunnen scheurtjes inzitten dus dat is op eigen risico...

    Maar toch is er dan die twijfel bij mij....ik ben daar 3 kwartier binnen..., en zou dan bij wijze van spreken in even een 1 uur tijd
    750 euro uitgeven 🙄...

    En ik zag geen bekende gezichten...blijkt idd. Van eigenaar veranderd...

    En dan beland ik im de twijfel zone...wat niet goed is voor me, want zo zijn er meer van die - 'niet afgeronde ' beslissingen die maar in mn hoofd blijven ...

    De vraag:

    Wat zijn jullie ervaringen met online brillen bestellen, kopen, en service, hoe ging dat...
    Ik lees vandaag Dayenne die een paar mooie monturen binnenkreeg ...

    Ik overweeg t maar ben toch huiverig ...en durven jullie t wel aan ?

    Wat hebben we ?

    Eyelove, mister Spex








  2. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Oh, ik heb varifocale brillen van eyelove, bevallen prima.
    Er ligt er ook een van een goede opticien, die heeft me 800 euro gekost, de kwaliteit van het montuur en glas is natuurlijk wel stukken beter.


    Oh wat fijn dit te horen.

    Maar wat ik me dan afvraag...

    Als de bril wordt besteld wordt altijd op het glas dat er in zit een puntje net stift gezet wat precies dan het 'middelpunt' van het oog is (🙄)...

    En de afstand tussen de ogen/of de neusbrug...tsja dat zijn van die precisie dingetjes wat ik zelf niet kan

    Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, hoe wordt dan gedaan bij zo n internetbestelling ?
  3. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    quote:
    Dit schreef Frank-en-kids
    Met 3 brildragers in huis waarvsn 1 tiener en 1 puber blijf ik toch bij de opticien in de stad.. een bril scheef..ff binnen lopen en recht.... neusvleugeld hard...ff binnen lopen en vervangen...

    Ik vraag me trouwens af hoe ik zonder correcte oogmeting de sterkte. Cylinder etc verkrijg. De opticien meet voor eigen gebruik... een hans anders of zo geven die de meting mee ,onder aankoop?




    Mijn oog sterkte is gelukkig niet afgeweken, dus ik heb de meting nog van de laatste aanschaf.

    Maar wellicht kun je bij een meting bij Hans Anders ofzo, gewoon betalen voor een meting.

    Ik bemerk nu dat ik bij het lezen van dit alles, niet 'klaar' ben voor een online aanschaf, ik heb de service nodig...
    misschien een idee om nog eens een zonnebril online te kopen...met de gegevens / recept die ik heb (of weer krijg) als ik de brillen aanschaf.

    Ja ik merk ook dat ik dan via internet gedoe vind, ...

    @Dayenne, idd. dat is wat ik bedoel, de PD afstand, dat is dan slim om nog even na te gaan of alert op te zijn, als ik dan weer bij Pearl ben, zodat ik niet zelf hoef op te meten.
  4. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    Thanks @Suzette

    En ineens was ik vanavond toch op de site en ik heb zojuist een zonnebril op sterkte besteld voor 76,50 euro.

    T enige wat niet helemaal duidelijk was voor me...
    Op mn bril recept staan bij PD rechts en links 2 waarden vermeld (thanks @Dayenne voor de uitleg over PD)
    Ik heb er maar een mailtje met deze vraag erachteraan gesteld...en anders bel ik daar morgen even over...
    Stap gezet...blij mee...

    Volgende stap is kijken hoe ik een computer bril bestel....als ik dat nl intoets, krijg ik iets van blue screen hutsefluts 🤔, toch iets anders dan ik bedoel. Ik heb nl een bril met sterkte voor de computer nodig...
    Domani !


    Plaatje
  5. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    Op de computerscherm bedoel je...🤔...
    Ja kan ook nog.

    Ik dacht dat misschien met het leesgedeelte te maken had...🤔...ofzo

    Ik kijk morgen even
  6. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    Ja de zonnebril is multifocaal

    Ik heb ook een recept voor mn leesbril en daar staan nl de waarden op die na de schuine streep staan.
  7. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Waarschijnlijk kun je de beide pd's ook invullen bij je online bestelling van de multifocale bril.



    Zojuist gebeld met Charlie Temple.

    Er was alleen ruimte voor 1 waarde rechts en links, de veraf waarde noemde deze mevrouw het. De waarde na de schuine streep zijn voor het leesgedeelte, maar met de 'veraf'' waarden
    wordt door hen de dichtbij waarde berekend.
    Ik heb een goed gevoel over de bestellling ,

    Een computerbril zoals ik m bedoel en nodig, wordt niet gevoerd in het assortiment van CharlieTemple.
    Eens kijken hoe ik dat ga doen, als deze bril fijn is, overweeg ik ook mn dagelijkse bril daar aan te schaffen, ofschoon die voldoet nog, echter met veel krassen , tsja...

    Eerst ga ik zonnebril maar eens afwachten.

    Ik blijf t spannend vinden hoor.


  8. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Brillen24 heeft wel computer brillen in het assortiment, zegt de website.


    Echt, dank je, je bent geweldig ,!
  9. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    quote:
    Dit schreef K2
    Ik ben heel tevreden met de brillen die ik online kocht.
    Mijn oudste kan niet meer slagen online, die heeft te veel astigmatisme
    Ook bij Eyewish en Specsavers is het montuur op een gegeven moment gewoon op. Ik heb maar + 2.5 multifocaal (ja, op beide een plus-afwijking, lezen en veraf), dus dikte van de glazen is voor mij geen probleem.
    De prijs van de bril is voor mij wel belangrijk,.daarom doe ik af en toe een online bril er tussendoor. Ik meet met een liniaal mijn huidige montuur en zorg zo dat het allemaal past.
    Grootste miskoop - gewoon bij de opticien, dus niet online - was een computerbril. Onnodige uitgave, achteraf.


    Ik heb ook ongeveer die sterkte, echter linkeroog is een niet behandeld lui oog, en is daardoor niet optimaal. Eerste bril ook bij plaatselijke dure opticien, was een drama waar ik niet meer aan wil denken...

    Wil je vertellen waarom de computerbril bij de opticien onnodig was, wat draag je dan als je achter je beeldscherm zit (ik ga er zomaar vanuit dat dat ws wel het geval is).

    Mijn zonnebril van Charlie is nog niet binnen ik ben heel benieuwd...
    Ik heb eerlijk gezegd niet gelet op de -neusbreedte, heet dat zo ?
    Pd is wel juist ingevuld, ik ben heel benieuwd ik kijk er zelfs naar uit, dat heb ik nog niet eerder gehad met een bril 🙂
  10. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    Nachtlenzen klinkt idd. geweldig , maar ik kon niet aan lenzen wennen, te lukte me gewoon niet die dingen in mn ogen te krijgen...., en als t dan zit, ging t weer, maar om ze er dan uit te krijgen, dat was helemaal lastig,

    Hoe doe je dat trouwens, wennen aan lenzen ? nou ja, dat is misschien voor een ander draadje.
    Laten we eerst die bril maar eens voor elkaar krijgen ;-)
  11. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    Nee nog niet.

    Ik heb net (al weer) even gecheckt...
    En ik zie dat de bril in productie is kortom ee flinke stap in het proces...
  12. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    Ja , ik was ook wel verbaasd. Dat las ik nl ook in de reviews

    Ik heb gister er nog eens een mailtje achteraan gestuurd...

    Ik wacht nog even af en houd de status ik de gaten n anders bel ik dinsdag nog eens
    12 jun '21 - 17:54:50 / 12 jun '21 - 21:16:23
Terug naar de lijst