Infrarood paneel

Infrarood paneel 

Onderwerp van jeannetted

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. mark190
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mark190
    Ja ik ga ook eens expirimenteren met een Ir paneel. Voor dochters slaapkamer.

    Nu klaagt ze dat het te koud is in de winter met de verwarming aan als ze aan het buro zit. En dan wordt beneden de thermostaat hoger gezet, wat geheel niet helpt.
    Een slaapkamer heeft natuurlijk als functie slapen, en standaard zijn de verwarmingen in de slaapkamer niet berekend op "werken/studeren".

    Dus heb een site geraadpleegd over infrarood panelen als bij-verwarming of als hoofd verwarming. (op de site geven ze als advies: 30 watt per m3 voor woon- studie en werkkamer, en 22 watt per m3 voor slaapkamer.)
    Klinkt misschien te mooi om waar te zijn, dus maar eens wat gaan experimenteren. Volgens het advies zou het dan 830 watt zijn bij 30 watt per m3 in haar slaapkamer. Maar ik ga deze in de buurt van het buro hangen, dus voor 700W gekozen. Heb maar meteen besteld. En mocht het te heet worden bij het buro, dan koop ik een kleinere of hang deze veder weg.

    Eens afwachten of de radiator nu mooi dicht kan blijven of niet. Helaas kan ik pas in de winter goed testen. Maar ik wil niet wachten met bestellen ivm mogelijke leverproblemen straks.

    Ik denk dat plaatselijk verwarmen voor mij best een optie is. Zeker als dochter boven studeerd, en ik aan het rommelen in de schuur ben, of Tv aan het klijken ben. Onnodig om de hoofd verwarming op volle toeren te laten draaien. Deze visie tesamen met de aanschaf van zonnepanelen lijkt me een goed plan.
    Plaatje
Terug naar de lijst