Vaatwasser in de keuken

Vaatwasser in de keuken  

Onderwerp van Fri1974

Terug naar de lijst
  1. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974
    N.a.v. mijn draadje elders heb ik besloten om een vaatwasser aan te schaffen.

    Huidige situatie:

    * Wasmachine en koelvries-combi staan naast elkaar. Aan de muur zit een opbouw stopcontact geaard, met plek voor twee stekkers. Dat moeten er drie worden; kun je dat gewoon vervangen van de huidige naar een nieuwe, geaard en dan met plek voor drie stekkers?

    * Uiteraard is de wasmachine aangesloten met toevoer en afvoer. Maar dat is een enkele toevoer en afvoer. Plan is om een t-stuk te halen voor de kraan en die er tussen te zetten. Dan heb ik toevoer voor de vaatwasser en de wasmachine (telkens wisselen is ook zo wat). Voor de afvoer wil ik hetzelfde doen. In het ergste geval is dat te wisselen, omdat beide apparaten toch niet gelijktijdig draaien, maar goed, voor het praktische is het handig om het meteen compleet te hebben.

    In de nieuwe situatie gaat de huidige koel-vriescombinatie richting de schuur. Voor de grotere voorraden en in de keuken komt dan naast de wasmachine de vaatwasser en daar bovenop een tafelmodel koelkast. Waarschijnlijk komt er nog een plank tussen, zodat ze wel los van elkaar staan.

    Kloppen mijn technische ideeën zo een beetje? Of mis ik iets? Verder weet ik niet goed of ik nou een koelkast met of zonder vriesvakje moet kiezen. De ene zegt dat het niets uitmaakt, de ander zegt dat het wel handig is, want dan zou de koelkast veel beter koelen dan wanneer er geen vriesvakje in zit. Het maakt mij niet uit, al is het voor een broodje wel handig natuurlijk.

    En verder sta ik open voor tips, aanbiedingen van witgoed, 2e hands opties (mits te bezorgen..) etc. De kleur heb ik al besloten. Mijn gasfornuis is rvs, net als de koelkast. Wasmachine is wit en dus ga ik voor een witte vaatwasser en koelkast, zodat het één geheel wordt qua kleur. Of ik zou ook een nieuwe wasmachine moeten aanschaffen, maar dat vind ik enorm overbodig eigenlijk.
  2. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974

    De stekkers van de wasmachine en koelkast zitten in dezelfde contactdoos, dus dat is op dezelfde groep. Het zal niet waarschijnlijk zijn dat vaatwasser en wasmachine gelijktijdig draaien. Stekker wisselen is misschien wel de beste controleSmile

    Het water t-stuk metaal heeft ook mijn voorkeur. Wat betreft de dubbele afvoer: zet je die zo in de bestaande of moet dat nog gelijmd worden?

    Nu nog de juiste vaatwasser en koelkast kiezen. Dat valt nog niet mee
  3. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974

    quote:
    Dit schreef EllesB
    Volgens mij kun je zo'n afvoer zo in de bestaande doen.

    Vaatwasser en koelkast hoeven niet zo moeilijk te zijn toch? Al zijn er veel modellen niet op voorraad.
    Weten wat je er aan uit wilt geven en reviews lezen.



    Hoe meer keuze, hoe ingewikkelder ik het vind. Maar inderdaad; een prijs bepalen scheelt veel zoeken.

    Binnen mijn budget geslaagd, dinsdag de levering. Morgen een dubbele kraan en dito afvoer halen.

    Sjonge..heb ik gewoon een vaatwasser en koelkast gekocht.
  4. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974

    Geweldig! Door al jullie " blij's" word ik zelf nog meer blij!

    Vandaag mag ik weer vrij rond lopen en ga ik even richting bouwmarkt voor de kraan en afvoer. Vanavond dehuidige koelkast in de schuur en dan ben ik er klaar voor.

    ( en dan hoop ik dat het net zo easy de peasy gaat zoals ik het schrijf.. )
  5. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974

    Hij staat! Dat ging iets minder soepel dan verwacht, maar hij staat. Proefrondje gedraaid en net gevuld met de vuile vaat. Let's go!
  6. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974

    quote:
    Dit schreef Sheeba



    You did it!


    Wat een "bevalling". Poeh.. dit soort dingen zijn voor mij een enorme stap, daarna komt er een hele hoge berg en vervolgens vind ik het echt heel moeilijk om dit soort dingen voor mezelf te kiezen. Stom is dat. Maar..wel erg blij met de keuze.
  7. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974

    Jullie zijn lief!
  8. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974

    Haha.. ik had dus dreft alsproefzakje..ik heb mijn glazen nog nooit zo schoon gezien! Ze zijn in de aanbieding, twee voor 1.. vandaag gekocht.
  9. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974

    quote:
    Dit schreef Inge_

    Het werkt dus Smile


    Yes yes yes! Ik ben zo blij als een klein kind. Na,het eten zo de borden erin en hoppa..leeg aanrecht. Wat een verademing!
Terug naar de lijst