HR vragen

HR vragen 

Onderwerp van on-my-own

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    Bijzonder of buitengewoon verlof is geen wettelijk recht, staat in een CAO , arbeidsovereenkomst of bedrijfsreglement.

    Ik lees, haar vriend......

    Wanneer heb ik recht op bijzonder of buitengewoon verlof?
    In uw cao, arbeidsovereenkomst of bedrijfsreglement staat wanneer u recht heeft op bijzonder (buitengewoon) verlof. Bijvoorbeeld voor een huwelijk of verhuizing. Bijzonder verlof is niet wettelijk geregeld.

    Regels bijzonder verlof in cao
    In uw cao, arbeidsovereenkomst of bedrijfsreglement kunnen afspraken staan over bijzonder verlof. Wanneer dit verlof mogelijk is, hoe lang het duurt en of het verlof betaald of onbetaald is. Uw werkgever of personeelsafdeling kan u hierover informeren.

    Wanneer bijzonder verlof
    U kunt bijzonder verlof aanvragen bij familieomstandigheden of voor een bijzondere gebeurtenis. Bijvoorbeeld voor:

    de begrafenis van een familielid;
    uw huwelijk of van een familielid;
    uw ambtsjubileum;
    een verhuizing;
    een examen;
    een doktersbezoek;
    activiteiten voor een vakbond.

    >>LINK<<

    En dan de vakantie uren, 100 zijn er veel, ook al is er niemand die haar vervangt, dan zou ze toch vakantie kunnen aanvragen, vervanging moet haar werkgever regelen.

    Per 1 september een andere baan, en dan bij die nieuwe werkgever haar vakantie nemen, dan heeft ze meteen min-uren ( lijkt mij )

    Wat is wijsheid, er is daar geen HR afdeling of personeelszaken?
    Is er een CAO?
  2. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef on-my-own
    Ze wil ook in overleg. De verhouding is goed maar het zou fijn zijn als ze weet wat haar rechten zijn. Ze draagt veel verantwoordelijkheid, werkt vaak extra en is flexibel. Ik vind het dan zo sneu dat ze niet eens naar dat feest kan (3 mnd vantevoren verlof gevraagd) en dat ze geen zomervakantie heeft. Maar ms is het idd niet anders.


    Dan laat haar in overleg gaan, een goed gesprek kom je verder mee.

    Smile
  3. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef on-my-own
    Ze kent de wegen nog niet zo goed. Het was haar eerste baan en wil niet tot last zijn in de zomervakantie omdat het toch al lastig is om het rooster te vullen. Haar leidinggevende zegt dat er niets mogelijk is. Ze willen de vakantie-uren uitbetalen, volgens mij en voor het feest is ook niets te regelen. Bij haar nieuwe werk zijn uren vrij vanaf 1 juli. Ze gaat ook alvast een paar dagen per maand daar werken omdat ze erg omhoog zitten. Vakantie opnemen is niet echt mogelijk omdat ze eigenlijk al 2 mnd op haar wachten ivm opzegtermijn.


    Ja jeetje, ze mag natuurlijk wel haar grenzen aangeven.

Terug naar de lijst