Infrarood panelen

Infrarood panelen  

Onderwerp van Carlita

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Patricia
    Ik heb nog weinig gekeken naar infrarood panelen.
    Nu wel.

    Mijn zoon studeert veel thuis op zijn kamer.
    Met de de centrale verwarming moet het beneden warm zijn voordat die boven gaat warmen. En de verwarming op zijn kamer zit achter zijn bed.

    Voor hem denk ik ideaal zo'n infrarood paneel op zijn kamer.
    Of maak ik een denkfout (zo simpel kan het toch niet zijn...?)


    In het verwarmingsplan tijdens de bouw van een huis wordt de slaapkamer op een lagere temperatuur berekend dan de woonkamer. Er wordt gedacht (foutief, maar zo staat het nu eenmaal in het bouwbesluit) dat slaapkamers alleen om te slapen zijn. Ik meen dat de temperatuur voor een slaapkamer op 16 graden wordt gezet.
    Heeft niets met woonkamer warm dan pas slaapkamer te maken, want verwarmen gaat over alle ruimtes tegelijk waar de radiator open staat. Het is de capaciteit van de radiator in die kamer die de temperatuur bepaald.
    En dan zit je ook nog dat de sensor die bepaald of er meer verwarmd moet worden in de woonkamer hangt. Dus als die op temperatuur is, stopt het actief verwarmen voor alle ruimtes (bovenstaande geldt voor woningen met een centrale berwarming).

    Als een slaapkamer ook als verblijfsruimte wordt gebruikt is bijverwarmen met een 2e bron vaak noodzakelijk.
  2. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Als je een paneel wil zou ik snel bestellen. Vermoed dat deze winter daar een flinke run op zal ontstaan en deze overal uitverkocht zijn met hogere prijzen tot gevolg.
  3. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Judith

    500 watt? Dat is toch heel veel? Is het dan wel zuiniger, als je niet een overdaad aan panelen op je dak hebt liggen?


    Neem aan dat je de warmte afgifte kan regelen? Dan zul je veel minder dan de 500W verbruiken. De 500W is alleen op vol vermogen en dat zal vast niet de hele tijd zijn.
Terug naar de lijst