tesa thermo cover

tesa thermo cover 

Onderwerp van Frank-en-kids


Dit onderwerp is gesloten.
door Frank-en-kids zelf op 7 oktober 2022 om 08:04:21

Terug naar de lijst
  1. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    in mijn huurwoning bouwjaar 1920 zit op de begane grond nog overal enkel glas. het is een huurwoning met monumenten status dus hoe en of er dubbelglas komt is bij verhuurder nog niet zeker.

    nu met de duurdere energie prijzen aan t kijken om de ramen te isoleren. badkamer en keuken zijn gewoon met 20mm ps plaat dicht gezet. ziet niet uit maar isloeert wel.

    voor de woonkamer vond ik tesa thermo cover. wie heeft er ervaringen mee ?

    ik zou een luchtlaag tusen glas en floie krijgen van ongeveer 27mm dikte. als het dan nog werkt ?

    >>LINK<<
  2. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids

    quote:
    Dit schreef Anthea
    Stomme vraag misschien maar hoe zit het dan met ramen wassen?

    Heb je wel spouwmuren? Ik woon ook in een huis uit de jaren 20 (1922) dat valt onder monumentenzorg. Ik heb wel dubbel glas maar geen spouwmuren. (Wij denken aan binnenwandisolatie)


    nee ik heb op de begane grond massieve muren van 50cm en boven van 30cm dik
  3. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids

    quote:
    Dit schreef Anthea

    Oh dat is gaaf. Dan zijn de muren in elk geval dik genoeg. Hier zijn ze eensteens.

    Ik ga die folie wel op een raam plakken toch.


    Meeste koude is hier door t dak. (Word niets aangedaan daar dakbeschot asbest gebonden plaat is). Door t enkel glas ( wat nog steeds niet kon/mocht wegens straatbeeld bepalend gezhcht) als door de vloeren. (6cm dik op teelaarde gestort)

  4. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids

    quote:
    Dit schreef Yaris
    Ik heb deze folie toevallig gisteren op de ramen in mijn voordeur bevestigd. Ga ook nog paar kleine raampjes waar enkel glas zit doen. Ben heel benieuwd.


    Hoe ging t aanbrengen van de folie. En is deze zo dun dat deze kwetsbaar is?
Terug naar de lijst