Vochtvreters. Welke?

Vochtvreters. Welke? 

Onderwerp van -caty2

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    Wie heeft ervaring met vochtvreters voor in huis?Ik zie best wel veel prijsverschil. Welk merk bevalt goed? En zijn die korrels wel gezond om in huis te hebben staan?
  2. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    Dank voor de reacties. Het is een vervelende samenloop van omstandigheden hier nu. Smile. Ik heb voor het eerst teveel vocht in huis. Mijn wasmachine is bijna overleden, pompt het water niet goed meer weg en daardoor centrifugeert hij niet meer op 1600 toeren.

    Nu kan ik alleen nog klein beetje was tegelijk opnieuw centrifugeren dan haalt ie soms wel en soms niet de 1600 toeren. Resultaat te natte was in huis en totaal niet energiezuinig bezig zo maar heb geen geld voor een nwe wasmachine dus moet even door zo.

    Straks gaat de wind draaien naar het oosten en aan die kant liggen mijn keuken en badkamer.

    Als ik mijn rooster daar open laat blijft het daar ijskoud met die oostenwind, dan gaat de ketel aanslaan. Dat rooster gaat dus dicht deze week. Heb een balkondeur in de badkamer die ik gebruik om te luchten maar nu met de niet genoeg droge was krijg ik het totale vocht in huis niet goed meer weg.

    Met de hoge gas prijs moet ik echt opletten dat ik ook niet teveel warmte verlies uit huis.


    Betaal nu 3.39 per kuub Smile

    Door die hoge prijs stook ik nu ook eigenlijk te weinig maar kan even niet anders. Dat prijsplafond is hard nodig maar moet de maand december nog even door tobben.Smile

    Ik ga me voor de badkamer en de keuken eens verdiepen in mechanische badkamer/keuken ventilator.

    Voor het vocht van de was wilde ik dan die vochtvreter ( met die korrels) erbij nemen in de ruimte waar de was hangt. Die van de action ga ik morgen maar even voor kijken.


  3. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    quote:
    Dit schreef Dorien
    Ze verkopen ze niet meer bij de action. Ik heb ze laatst gehaald bij de big bazaar. Geen ervaring met dure merken.


    Oh lekker dan Smile. Big bazaar hier niet in de buurt. Dat word even verder zoeken dus.
  4. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Zit er een wasserette in de buurt?
    Of een pompstation met wasmachines en drogers?
    Dan zou je daar de was kunnen drogen.


    Ik heb een droger maar die moet dan extra lang draaien om de was beetje droog te krijgen en dat kost me weer teveel stroom nu. Dat kan ik wel 1 keertje doen maar geen oplossing die ik een maand vol kan houden.


  5. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Je kunt kijken of er bij de Kringloop of op marktplaats een losse centrifuge te koop is. Scheelt ook weer vocht in huis.


    Dat zou nog wel kunnen, dan zou ik wel meer was tegelijk kunnen centrifugeren wat wel goedkoper is dan hoe ik het nu moet doen met de wasmachine. Ik ga daar eens naar kijken.
    Ik had er ooit eentje maar weggedaan, stond in de weg en dacht dat ik die toch niet meer nodig had. Smile
  6. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Pomp van de wasmachine gecheckt?
    In die van mij zat laatst een 2 euromunt, haarelastiek en een wierookstokje in stukken Smile met een kluwen haar


    Het is een Miele van bijna 20 jaar, heeft al die jaren netjes gewerkt dus mag niet klagen met deze machine maar ga geen geld meer insteken voor reparatie, dat hou ik apart voor een andere. Heb alles nagekeken wat ik kon, waar ik bij kon.

  7. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    quote:
    Dit schreef Geanna

    +1


    En dan zie ik het geld zo het raam uitvliegen en kan ik de kachel opnieuw aanzetten, dat is met deze gasprijs niet te doen.

  8. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    quote:
    Dit schreef EllesB
    Ligt het zeker weten aan de wasmachine? Kan het niet zijn dat de afvoerbuis verstopt zit?


    Die afvoerbuis heb ik ook losgemaakt en ook helemaal doorgespoeld met soda, ziet er weer als nieuw uit, kwam wel wat vette aanslag uit maar probleem was niet weg. Het zit echt ergens binnenin de machine niet goed.

  9. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    quote:
    Dit schreef EllesB
    Had je al naar mijn link gekeken?


    Zat ik net te doenSmile Nog nooit van gehoord dat je een wasmachine kan huren.

    Dat word even rekenen of dat iets zou zijn voor mij, ik ga de link nog verder uitpluizen. Bedankt voor de tip Smile
  10. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    Het is even behelpen maar ik heb een plan van aanpak voor nu.

    Heb ruimte gemaakt om de was ergens anders op te hangen. Meer in het verlengde van de badkamer zodat ik een aparte luchtstroom kan creeren die niet direct van invloed is op mijn thermostaat.

    Daarnaast 2 vochtvreters gekocht.

    Mechanische ventilator ga ik nog verder voor zoeken.

    Ga ook nog langs bij de kringloop.



Terug naar de lijst