aanrijding met schade/aansprakelijkheid

aanrijding met schade/aansprakelijkheid 

Onderwerp van robinet

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. robinet
    niets is vanzelfsprekend

Toon alleen de berichten van robinet
    Op 16 juni hebben wij binnen de bebouwde kom een aanrijding met schade gehad. Wij reden richting de T-splitsing nog zeker 5 meter voor de kruising. Er komt een auto van rechts de straat in zeilen. Mevrouw schrok van ons trapte op de rem raakte de stoep kwam weer naar links en beschadigde met haar auto onze auto het linker achterscherm en de velg. Mevrouw haar auto was van voor tot achter beschadigd. Ze reed door. Zette haar auto om de hoek en kwam vrij intimiderend op ons afgelopen. Dat deed ons besluiten om de politie te bellen. Deze is ook geweest. Gelukkig zijn wij all risk verzekerd. De schade is gerepareerd. Vandaag bericht van Interpolis.Zij kunnen de schade niet verhalen op de tegenpartij want wij reden midden op de weg. Dit voelt zo oneerlijk. Mevrouw rijdt door, pretendeert dat ze van rechts kwam. Dat is ook wel zo maar wij waren nog ver genoeg in de straat. Mijns inziens valt dit niet onder voorrang geven maar onder roekeloos rijgedrag.
    Vandaag heb ik het politierapport opgevraagd. ik ben voornemens om mijn rechtsbijstandverzekering in te schakelen. Het doorrijden en grote mond wordt op deze manier dus beloond. Is dit de juiste route of kan ik het beter anders aanpakken.
  2. robinet
    niets is vanzelfsprekend

quote:
    Dit schreef Dianaa
    Voorrang geven houdt in dat je het kruisingsvlak vrij moet houden. Dit moet blijken uit het gezamenlijk ingevulde aanrijdingsformulier, en evt ondersteunend bewijs. Jij bevestigd dat tegenpartij van rechts kwam.....

Verwacht van het politie rapport geen wonderen, en ga er maar vanuit dat jouw casco verzekeraar ook graag de centen terug wil zien. Ik snap je teleurstelling, maar soms is gelijk hebben iets anders dan gelijk krijgen

Yep tegenpartij kwam van rechts maar nam de zogenaamde Engelse bocht- binnen bocht-. kruisingsvlak was vrij. Daar waren wij nog niet aangekomen. Mocht dit wel zo zijn dan had de schade er heel anders uit gezien.
    Laatste woorden van tegenpartij waren :Ik zie u wel in de rechtbank.
    Voor mijn gevoel wil ik er alles aan gedaan hebben.

3. robinet
    niets is vanzelfsprekend

quote:
    Dit schreef Dianaa

Wat blijkt uit het schadeformulier dan?
    Dat het kruisingsvlak vrij was?

Ja kruisingsvlak is vrij
  4. robinet
    niets is vanzelfsprekend

quote:
    Dit schreef Dion
    Aangezien de tegenpartij voorrang had, heb je een probleem met de bewijslast.

Je kunt de rechtsbijstandverzekering inschakelen. Als die er geen zaak in zien, zou ik het zo laten.

Oké voorrang maar wij worden 3 meter van het kruisingsvlak aangereden omdat ze de binnenbocht neemt een nog doorrijdt ook.
    Mochten de feiten in het politierapport zijn dat zij doorgereden is en de binnenbocht nam zijn dan vind ik b het zeker de moeite waarde
  5. robinet
    niets is vanzelfsprekend

quote:
    Dit schreef meeuw
    Wat gaat het je opleveren eengevecht voor je gelijk?

Mij zou t bakken energie kosten die ik liever in iets fijns en leuks zou steken.

Het levert ons op dat wij niet terug gaan in no claim. En gerechtigheid.
  6. robinet
    niets is vanzelfsprekend

quote:
    Dit schreef malva
    Als alleen jullie achterkant door haar beschadigd is, is zij m.i. schuldig en heeft dat niets met van rechts komen te maken. Als jullie te ver naar voren hadden gestaan/gereden had ze jullue rechtsvoor al moeten raken.

Als jullie te ver naar links op de weg gereden hebben, is dat een handeling na het rechtsaf slaan en had zij m.i. daarop moeten anticiperen.

Dit dus. Hadden wij echt geen voorrang gegeven dan was er vol in het front geraakt. In mijn beleving is het verlaten van het plaats van het ongeval best wel een feit. Daarbij de agressieve en intimiderende wijze waarop zij reageerde maakt mij strijdbaar.
  7. robinet
    niets is vanzelfsprekend

Dank Colly Sheeba en Boefje. Het kost ons de komende vijf jaar €500,-- dit is best te overzien. Gelukkig geen eigen risico. Tegenpartij jonge bestuurster zal het wat meer gaan kosten, maar ja dan moet je ook niet roekeloos rijden. Schadeformulier is ter plaatse ingevuld. Situatie schets is thuis gemaakt en geldt dus niet als bewijs. Foto's van de schade en de plaats van aanrijding zijn gemaakt. Getuigen waren er niet.
    Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de tegenpartij ook vrij intimiderend naar haar verzekeringsmaatschappij is.
    Ik heb een waardevol privébericht gekregen waar ik ook zeker wat mee ga doen.
  8. robinet
    niets is vanzelfsprekend

quote:
    Dit schreef plieneke
    Je typt dat de bestuurster schrok. Kan het zijn dat jullie wat hard kwamen aanrijden en de bestuurster er daarom vanuitging geen voorrang van jullie te krijgen?

Nee absoluut niet. Mevrouw kwam met een vaart de bocht omzeilen. Ik had een foto genomen vanaf het begin van de straat front waarop duidelijk te zien is dat wij niet over de middenas van de weg staan. Ver genoeg van het kruisingsvlak. Deze heeft de verzekeringsmaatschappij verwijderd omdat de politie agent erop staat. Dat mag niet ivm de wet op de privacy. Hoe kan je dan je onschuld bewijzen. Eerst beweerde verzekeringsmedewerkster dat er niets verwijderd was. Hier heb ik dan wel weer bewijs van. Nogmaals de foto met begeleidend schrijven doorgestuurd. Ik heb het gevoel dat ik daar tegen een muur oploop.
  9. robinet
    niets is vanzelfsprekend

quote:
    Dit schreef Dianaa

Jij spreekt over "wij"
    Dan heb jij een getuige toch?

Mijn partner en ik. Alleen ik mag niet getuigen want ik heb er financieel belang bij.
  10. robinet
    niets is vanzelfsprekend

quote:
    Dit schreef Dianaa

Zo zwart wit is dat helemaal niet

Waar staan de kruisjes op het schadeformulier?

Hoe bedoel je kruisjes? Op het schadeformulier heb ik mijzelf niet opgegeven als getuige omdat ik er blind vanuit ging dat familie niet mocht getuige. Maar mevrouw van Interpolis wilde mij wel een getuigenverklaring sturen. het is allemaal super tegenstrijdig.
  11. robinet
    niets is vanzelfsprekend

quote:
    Dit schreef Dianaa

Een inzittende is getuige, familie of niet

Op het schadeformulier dient men kruisjes te plaatsen
    Bij punt 12 "Toedracht"
    Daar wordt de aansprakelijkheid op beoordeeld

Oké ingevuld ging rechts af. Echter het is meer was voornemens rechts af te slaan. En dat staat niet op het formulierSmile. Het wordt een lastige.
  12. robinet
    niets is vanzelfsprekend

Uit de foto blijkt overigens ook wel dat je daar niet rechts afslaat.
    3 aug '24 - 09:51:01 / 4 aug '24 - 15:30:08
Terug naar de lijst