Ik zie door de bomen het bos niet meer.Ik wil graag een fietsendrager aanschaffen voor mijn e-bike.
Er is zo waanzinnig veel aanbod! Zucht....
Iemand een tip? Ik hou ook van gemak en gebruiksvriendelijkheid. En veiligheid natuurlijk! Hoeft niet de goedkoopste te zijn, maar eentje van 600 euro wordt het zeker niet.
Mijn auto heeft een trekhaak. By the way, zou deze trekhaak geschikt zijn? Er staat het volgende op de sticker:
S Value 200kg. Betekent dat dit trekhaak 200 kilo kan hebben? Ik dacht bijna alle trekhaken tot 75 kilo gingen.
Aanvulling: ik heb een 7-polig stopcontact.
En zou het geoorloofd zijn als ik met 1 fiets weg ga, om die op de meest buitenste fietsgoot neer te zetten?
Ik heb nl. een bestelauto, en anders moet ik waarschijnlijk iedere keer het stuur een slag omdraaien omdat het stuur anders tegen de auto aanschuurt.
Dit onderwerp is gesloten. door twelve zelf op 9 april 2017 om 09:24:48 |
Terug naar de lijst
-
5 apr '17 - 17:11:39 / 5 apr '17 - 17:47:05
-
-
-
quote:
Dit schreef Rene_63
Ik heb zelf een paar jaar geleden een fietsendrager van Hapro gekocht niet al te duur en stevig genoeg.
Deze dus >>LINK<<
Fiets kan je probleemloos op tweede goot zetten en fiets staat ook goed vast op de drager.
Ziet er goed uit. Alleen ik heb een 7-polig stopcontact... -
-
quote:
Dit schreef twelve
Ziet er goed uit. Alleen ik heb een 7-polig stopcontact...
Toen ik hem kocht zat er een verloopstekker bij, geen idee of dat nog zo is maar verloopstekkers hebben ze ook in de bouwmarkt kosten weinig -
-
Ik heb geen E bike. Ga wel vaak op pad met de fiets op een gewone fietsendrager echter zonder oprijgootje. Dat laatste wil ik me wel aanschaffen, want alleen de fiets op de drager zetten is wel zwaar werk. En een electrische fiets is nog zwaarder, ook al haal je de accu eraf.
Misschien is dit overbodige info. Heb nl niet alle reacties gelezen.
Succes -
Waarom geen oprijplank kopen en de fiets ?n de bus zetten?
Ik zou, gezien het gewicht van een E-bike, wel kiezen voor een klapbare drager, die je dus kan kantelen vanaf de haak om zo de tilhoogte te verkleinen.
Kogeldruk van 200 kg klinkt mij ook wat veel in de oren. Alhoewel het, waarschijnlijk, een bedrijfsmatige haak is die misschien wat meer mag hebben?
Kijk anders even bij het instructieboekje wat Dacia er zelf over zegt. -
quote:
Dit schreef SFR
Ik zou, gezien het gewicht van een E-bike, wel kiezen voor een klapbare drager, die je dus kan kantelen vanaf de haak om zo de tilhoogte te verkleinen.
Til hoogte? Dat is om bij een hatcback de koffer ruimte te kunnen openen. -
-
quote:
Dit schreef Raymond
Til hoogte? Dat is om bij een hatcback de koffer ruimte te kunnen openen.
Ook, ook wel 'til drempel' genoemd indien er een opstaande rand van de bumperconstructie in de weg zit.
Op zich zou je toch alles wat je ergens vanaf tilt naar een hoger niveau, het verschil daartussen, een til hoogte kunnen noemen?