Mijn zoon en zijn vriendin gingen vanmiddag op weg naar een hotel in Slotervaart, voor een welverdiend weekendje weg.
Ze hadden geboekt via Booking, daarbij hun gegevens achtergelaten en alles was geaccepteerd.
Bij de balie worden ze weggestuurd: ze zijn nog geen 21 en dus niet welkom. En dat hadden ze kunnen weten, want dat staat op de site van het hotel, zo werd hun nog toe gesnauwd.
Na lang zoeken op de website bleek dat er inderdaad te staan.
Maar de boeking is gedaan via een andere site - Booking dus - en geaccepteerd.
Hun geld zijn ze kwijt. Want dit wordt gezien als een annulering van hun kant.
Damn. Studenten. Op weg terug naar huis nu. En een hele zak geld kwijt.
Booking.com geeft niet thuis.
Iemand ervaring met zoiets?
Ik had een keer bij reviews van een hotel iets soortgelijks gelezen (dat stel stond om 23 uur 's avonds aan de balie). Zoon gewaarschuwd, want hij en zijn vriendin stonden op het punt een hotel te reserveren via booking.com. Site van hotel gecheckt en ja, minimum leeftijd 21 jaar.
Ik vind het ook een zeer slechte zaak dat Booking.com hier niet op checkt bij reserveren. Zou een klacht indienen (of er via social media ruchtbaarheid aan geven)
Ik had een keer bij reviews van een hotel iets soortgelijks gelezen (dat stel stond om 23 uur 's avonds aan de balie). Zoon gewaarschuwd, want hij en zijn vriendin stonden op het punt een hotel te reserveren via booking.com. Site van hotel gecheckt en ja, minimum leeftijd 21 jaar.
Ik vind het ook een zeer slechte zaak dat Booking.com hier niet op checkt bij reserveren. Zou een klacht indienen (of er via social media ruchtbaarheid aan geven)
Ja dat laatste gaat hij zeker doen!
Het was maar liefst 220 euro. Zou dat zelf nooit uitgeven voor twee nachten, maar zij zijn dat dus gewoon kwijt.
Vraag me af of m’n rechtsbijstandverzekering hier iets mee kan. Tenslotte boek je in een oogwenk op een andere website dan die van het hotel zelf.
Ja dat laatste gaat hij zeker doen!
Het was maar liefst 220 euro. Zou dat zelf nooit uitgeven voor twee nachten, maar zij zijn dat dus gewoon kwijt.
Vraag me af of m’n rechtsbijstandverzekering hier iets mee kan. Tenslotte boek je in een oogwenk op een andere website dan die van het hotel zelf.
Dat is veel geld!
Zou het via social media, Radar, Kassa en Max Vakantieman (of zoiets) kenbaar maken. Of het voor je zoon nog iets oplost, weet ik niet, maar dit moet gewoon meer bekend worden....
Voor de wet is iedereen met 18 jaar volwassen en handelsbekwaam. Wat voor reden heeft zo'n hotel om een minimumleeftijd van 21 jaar te hanteren?
Ze hebben via Booking geboekt. Stond het daar ook vermeld? Of hadden ze voor deze mededeling naar de eigen website moeten gaan van het hotel?
Voor 220 euro kun je geen rechtzaak aanspannen (kan wel, maar kost waarschijnlijk meer), maar misschien is het iets voor Kassa of Radar?
Stond niet op Booking vermeld, wat Yaris zegt: in de kleine lettertjes op de eigen website. Die je dus niet bezoekt, omdat alle voorwaarden worden afgesproken bij de website bij wie je boekt.
Stond niet op Booking vermeld, wat Yaris zegt: in de kleine lettertjes op de eigen website. Die je dus niet bezoekt, omdat alle voorwaarden worden afgesproken bij de website bij wie je boekt.
Heb jij nog met het hotel gebelt?
Misschien ...om uit te leggen ofzo
Dit is nl. Echt.stom
Ja dat laatste gaat hij zeker doen!
Het was maar liefst 220 euro. Zou dat zelf nooit uitgeven voor twee nachten, maar zij zijn dat dus gewoon kwijt.
Vraag me af of m’n rechtsbijstandverzekering hier iets mee kan. Tenslotte boek je in een oogwenk op een andere website dan die van het hotel zelf.
Zou het zeker aan de verzekering vragen. Booking lijkt me fout te zitten. Hebben zij naaeen leeftijd gevraagd? Of staat dat in hun account?
Ik zou ook naar het hotel nog even per mail de gang van zaken bevestigen. Dus zoon en vriendin zouden dan kunnen beschrijven hoe een en ander is gegaan.
Waar ze hebben geboekt, dat daar niets vermeld staat over een minimumleeftijd en hoe laat ze daar zijn aangekomen en hoe het gesprek is verlopen.
Dan hebben ze dat ieder geval zwart op wit staan en misschien kan de rechtsbijstandsverzekering er nog iets mee.
Heb je booking.com zelf al gebeld? Ze zijn over het algemeen geneigd om dit soort dingen op te lossen, maar misschien niet voor "een paar studenten".
Ik zou ook zeker zeggen dat je het op dit forum hebt besproken. Geld kwijt zijn kan niet.
En anders de rechtsbijstandverzekering want het is vrij zeker dat ze fout zitten als ze zelf die info niet geven. Ik zou dat zeker ook tegen booking zeggen.