Telefoon op hol 

Onderwerp van Jee

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Jee
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jee
    Help, ik heb al een week een telefoon die helemaal op tilt gaat. Hij wordt gloeiend heet en loopt van 100% binnen twee uur leeg. Het is de oneplus2, ik heb er al een nieuwe accu ingezet, maar het euvel blijft. Ik heb al allerlei apps laten scannen, de processor draait op volle toeren ook als alle achtergrond apps gesloten zijn. De temperatuur is volgens de ene app 25,5 graden, volgens de andere 60, volgens mijzelf zit het er ergens tussenin.
    Het leeglopen stopt als ik wifi en mobiele data uitzet, zet ik ??n van de twee weer aan begint het opnieuw (maakt niet uit welke). Ik heb al de netwerkinstellingen gereset, toen werd er automatisch een ander toegangspunt ge?nstalleerd en was het ??n dag perfect. Na uitzetten en opladen begon het leeglopen de volgende dag opnieuw. Ook de cachegegevens wissen zorgde voor tijdelijk niet meer leeglooen, na uit en weer aanzetten begon het opnieuw.
    Is er hier een techneut die enig idee heeft wat dit kan zijn?
  2. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Ik zou beginnen met het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Daarna het toestel weer rustig opbouwen, dus niet direct weer alle apps tegelijk installeren.
  3. Jee
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jee

    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Ik zou beginnen met het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Daarna het toestel weer rustig opbouwen, dus niet direct weer alle apps tegelijk installeren.

    tja, op dat punt zit ik inmiddels, had ik willen voorkomen. Nu eerst nog even proberen of 'alle netwerkinstellingen resetten' helpt. Als dat niet helpt ga ik inderdaad alles terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Is alleen zo'n hoop werk om alles weer zo te krijgen als ik het had Smile
  4. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Jee

    tja, op dat punt zit ik inmiddels, had ik willen voorkomen. Nu eerst nog even proberen of 'alle netwerkinstellingen resetten' helpt. Als dat niet helpt ga ik inderdaad alles terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Is alleen zo'n hoop werk om alles weer zo te krijgen als ik het had Smile


    Het heeft niets met je netwerkinstellingen te maken. Er is een app op je telefoon die iets van internet wil hebben en daar je hele telefoon overhoop mee haalt. Welke app het is zou je misschien ergens in je instellingen kunnen vinden, maar denk dat het niet te vinden zal zijn.
  5. Marianne-b
    en dan is er koffie ☕️

    Toon alleen de berichten van Marianne-b
    Ik zou ff terug gaan naar de winkel
  6. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie
    Wat mij bij een soortgelijk probleem een tijdje heeft geholpen is toestel in vliegtuigstand zetten, dan uitzetten en weer opnieuw aanzetten. Naar fabrieksinstellingen terugzetten heeft toen niet geholpen bij me.
  7. Jee
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jee

    quote:
    Dit schreef Hed
    Wat mij bij een soortgelijk probleem een tijdje heeft geholpen is toestel in vliegtuigstand zetten, dan uitzetten en weer opnieuw aanzetten. Naar fabrieksinstellingen terugzetten heeft toen niet geholpen bij me.

    Je schrijft 'een tijdje geholpen'. Kwam het weer terug?
  8. Jee
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jee

    Het lijkt erop dat het eindelijk gelukt is. Met inderdaad fabrieksinstellingen herstellen en alles opnieuw erop zetten. Ik krijg de indruk dat er allerlei updates waren blijven hangen, want achteraf viel me op dat ik al een paar dagen niet meer het teken van de automatische updates had gezien. Na het resetten stond er een rijtje updates van apps klaar wat toch wel errug veel leek op het rijtje apps dat eerder intern geheugen gebruikte terwijl ik niks op de telefoon deed.

    Het begon trouwens een dag nadat ik gevlogen had, dus misschien dat die vliegtuigstand dat updaten in de war gestuurd heeft. Ik moet volgende week weer vliegen, ik denk dat ik m'n telefoon dan maar eens gewoon uit zet in plaats van in de vliegtuigstand.
  9. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    Ja, duidelijk een gebruikers fout, kan ook niet anders met zo een goed toestel Smile
  10. Jee
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jee

    Smile
    Net geland, zonder vliegtuigstand. Eens kijken of mijn toestel het zo keurig blijft doen. Met die nieuwe accu gaat het weer geweldig, zonder gebruik (wel aan) geeft hij zelf als prognose dat hij het zes dagen volhoudt....
    Maar ik gebruik natuurlijk Smile
Terug naar de lijst